ישראל בוחנת: הקמת שדה תעופה על הים

לאחר העומס בנתב"ג, משרד התחבורה החליט לבדוק בניית נמל תעופה נוסף על אי מלאכותי מול חופי ישראל- כמה נוסעים הוא יכיל וכמה זה צפוי לעלות לנו? 

ישראל בוחנת: הקמת שדה תעופה על הים

מאחר ונתב"ג המשמש כיום למעשה כנמל התעופה הבינלאומי היחיד של ישראל, כבר קרוב לקיבולת המקסימלית שלו. משרד התחבורה בודקים שלל אופציות לענות על הביקוש, ביניהם נבדקת האפשרות להקים שדה תעופה על אי מלאכותי מול חופי ישראל.

השבוע חמש קבוצות תכנון רב לאומיות, עברו את שלב המיון המוקדם במכרז לבדיקת ההיתכנות של בניית נמל התעופה על הים שאמור לקלוט  לפחות 20 מיליון נוסעים. זאת על פי מודלים מצליחים בנמל מול העיר אוסקה ביפן, נמלי התעופה של הונג קונג ומקאו בסין ונמלי התעופה של קוריאה וסינגפור.

החברות שעלו לשלב הבא הן מסין, צרפת, אנגליה, דנמרק והולנד. כל קבוצה מורכבת ממתכננים זרים וישראליים. החברה שתזכה לבדוק את היתכנות הפרויקט תיבחר בעוד מספר חודשים ותגיש את ההמלצות עד מאי 2019. שלב התכנון יימשך מספר שנים ובניית האי והנמל עוד חמש שנים. עלות הפרויקט נאמדת בכמה מיליארדי שקלים. אם תוכח היתכנות, יחל תהליך סטטוטורי ברמת תכנון ארצי בוועדת התכנון.

בגלל הצפיפות הצפויה בקיץ הקרוב, יוקם אוהל ענק ליד טרמינל 3 בנתב"ג כדי להוסיף עמדות צ'ק-אין, ובהמשך מתכננים להרחיב את הטרמינל עצמו. לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, "אין מנוס מלהתחיל כבר עכשיו לחשוב קדימה. השמים הפתוחים והצמיחה של המשק הישראלי יחייבו אותנו להיערך ליום שבו נתב"ג כבר לא יענה על הדרישות. זאת לאור הביקוש הגובר לשדות תעופה ומיצוי הפוטנציאל של תשתיות התעופה הקיימות בעתיד הלא רחוק".

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

2 תגובות
הצג את כל התגובות