כבר שבועיים הכנסת מתקוטטת על כלום/ פרשנות - סרוגים

כבר שבועיים הכנסת מתקוטטת על כלום/ פרשנות

כבר שבועיים הכנסת מתקוטטת על כלום ושום דבר. מבחוץ זה נראה, על פי הדציבלים, שמחליטים על הקמת בית לאומי לעם כל שהוא, מכריזים מלחמה על מעצמה אזורית, או שלפחות מדובר על שינוי שיטת המשטר בישראל, ובפועל כלום, נאדה, שום דבר. כלאם פאדי

author-image
כבר שבועיים הכנסת מתקוטטת על כלום/ פרשנות
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

מהומה על לא מאומה

כבר שבועיים הכנסת מתקוטטת על כלום ושום דבר. מבחוץ זה נראה, על פי הדציבלים, שמחליטים על הקמת בית לאומי לעם כל שהוא, מכריזים מלחמה על מעצמה אזורית, או שלפחות מדובר על שינוי שיטת המשטר בישראל, ובפועל כלום, נאדה, שום דבר. כלאם פאדי.

חוק המרכולים

המהומה

נראה כאילו הפכנו למדינת הלכה. אנשים מסכנים, החרדים השתלטו על המדינה ומשיכנס החוק לתוקפו השר דרעי יסגור באחת כל העסקים בשבת.

הלא מאומה

החוק מדבר על חוקי עזר שעיריות מחוקקות בנוגע לתחום השיפוט שלהן, החל מהיכנסו לתוקף של החוק, השר יוכל לפסול חוקים כאלו, על פי שיקולים כמו הצורך בהם באותו אזור ועד. נחשו מה? גם היום שר הפנים יכול לבטל חוקי עזר בין עירוניים הנוגעים לחנויות בשבת. כך שהמצב לא משתנה בכלום. ובפועל הוא מכיר רשמית לראשונה במסעדות ובתי קפה, כמו גם במתחמים מחוץ לשכונות מגורים שיפתחו בשבת.

על הכלום הזה טרטרו את יהודה גליק האופוזיציה והקואליציה ביום פטירת רעייתו. ועד אלפי שעות שידור ודיונים.

חוק ההמלצות

המהומה

מדינה מושחתת מעבירה חוק לפיה המלצות המשטרה לא יועברו לפרקליטות. מעכשיו פוליטיקאים מושחתים יהנו מאי פרסום מעלליהם ונתניהו – בחקירות הבאות אם וכאשר יהיו- יוכל לצחוק כל הדרך לסיגר, כאשר אף אחד לא ידע מה התחולל שם.

הלא מאומה

הנורמה הקיימת במשטרה כבר שנים לא להעביר המלצות. וגם על פי החוק יש סיכום חקירה שעובר כולו לידי הפרקליטות רק בלי השורה התחתונה, אותה אפשר לקבל בעל פה. תסכימו איתי שאפשר במסמך אחד להעביר את כל המסר מבלי השורה "ועל כן אנו ממליצים א' או ב'." ואם יצטרכו הפרקליטים עוד הבהרות ניתן יהיה להשלים זאת. לכתבי המשטרה לא יחסרו חומרי הדלפה מחקירות, אולי אפילו תהיה עבודה קלה יותר, כאשר יהיו יותר מסמכים להדלפה.

2 יממות וחצי שהחשמל בבית המחוקקים פעל ללא הפסקה, אורות, מזגנים, מזנון הכנסת, אנשי הלשכות, כמובן חבריי בערוץ הכנסת, אלפי שקלים על כלום ושום דבר. כששאר הדיונים בכנסת משותקים. ועוד לא דיברנו על הקדימון בוועדה והרעש התקשורתי סביבו.

חוק ירושלים המאוחדת

המהומה

בנט בצעד חגיגי העביר חוק, לפיו כדי להעביר חלקים מירושלים לישות מדינית זרה צריך רוב של 80 ח"כים. והסופרלטיבים הנלווים, מחד הידד וכפיים למבצר ירושלים המאוחדת לנצח נצחים ומאידך לא פיללנו לרכס שועפט כשחלמנו על ירושלים ועוד מעט זה יתפוצץ לנו בפנים.

ועוד לא נגענו בתגובה הפלסטינית שזעמה על ישראל וושינגטון, שם כבר זועמים חזרה והגלגל מתגלגל.

הלא מאומה

בפועל החוק אמנם מעוגן ב80 ח"כים כדי לחלק את ירושלים, אך להסיר את החוק מספר החוקים של מדינת ישראל מספיקים 61 ח"כים. איך קוראים לזה? גורנישט?

חוק עונש מוות למחבלים

נחסוך את המהומה נגיע ישיר ללא מאומה. מי שחושב שמיום שהחוק, אם וכאשר ייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, יראה כאן תהלוכות של תליית מחבלים בכיכר העיר הצחיק את אביגדור ליברמן. החוק קובע שרוב רגיל בבית משפט צבאי יוכל לגזור עונש מוות ולא פה אחד.

אז למה בכול זאת כל החוקים מתרגשים עלינו?

כי מעבר לאינטרסים הציניים והאלקטוראליים, שמשרתים את ליברמן, דרעי, בנט, הליכוד ואת האופוזיציה, פוליטיקאים יודעים ומוכחים כי את המציאות קובעת התודעה ולא ההוויה. הפוך ממה שקבע מארקס קשישא. בהצהרות הללו, על אף שיש פער אדיר בין הרטוריקה לפרקטיקה, הרטוריקה ומהלך ההיסטוריה נקבע על פיהם. לכן בהפוך על הפוך הרעש מוצדק.

רק חשוב לדעת את הפרטים ולהבחין להיכן מוליכים אותנו.

==

אור יזרעאלי הוא כתב פרלמנטרי בערוץ הכנסת99

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו