דו"ח חדש חושף: מה הצרכן הישראלי אוהב לקנות?

אתר הצרכנות הישראלי זאפ הציג היום את דו"ח הצרכנות של ישראל לשנת 2017, המציג מידע על אופן ההתנהגות של גולשים וקונים באתר. מה הצרכן הישראלי קנה השנה, והאם נשים באמת קונות יותר מגברים? התשובות בפנים

דו"ח חדש חושף: מה הצרכן הישראלי אוהב לקנות?
  קניות ברשת. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מה הצרכן הישראלי אוהב לקנות? אתר הצרכנות הישראלי זאפ מנסה לענות על השאלה הזו בדו"ח צרכנות של ישראל לשנת 2017 שפורסם היום. הדו"ח מציג ניתוח פרופיל של הצרכן הישראלי הממוצע, ונשען על ניתוח השימושים, הצרכים והמגמות של הצרכן במגוון רחב של תחומים.

אחד הממצאים העיקריים מראה כי בשנה האחרונה הצרכן הישראלי נהיה יותר מעורב בשלב קבלת ההחלטות. על פי הדו"ח, צרכנים נוטים כיום לבדוק, להשוות ולקרוא ברשת לפני קנייה הרבה יותר מבעבר, עם עלייה של 12% בשימוש בכלים אלו ביחס לשנה שעברה.

"עיקרי הדו"ח מצביעים על עלייה במעורבותו של הצרכן בהיבטים שונים: החל משלב איסוף מידע מקדים טרם קבלת החלטה, העמקת השימוש בכלים להשוואת מוצרים כגון :גרף מגמות מחיר ופופולאריות, השוואות בין דגמים ומודלים, התראות מחיר, חוות דעת על מוצרים וחנויות, מיון לפי פופולאריות, מיון לפי דירוג גולשים, וצורך במציאת ההצעה הטובה ביותר" מסביר מנכ"ל קבוצת זאפ אילן צחי.

כתוצאה מהעלייה בהשוואת המוצרים, יותר אנשים כותבים ביקורות על מוצרים ברשת. "ניכרת עלייה משמעותית בכתיבת חוות דעת מצד הצרכן מתוך הבנה של הכוח והמשמעות של חוות הדעת ככלי חשוב לקבלת החלטה ולשיתוף צרכנים אחרים" אומר צחי. לדבריו, בשנה האחרונה מספר חוות הדעת שנכתבו ברשת עלה ב-27 אחוזים, והם נתפסים כהכרחיים לתהליך הקניה וההמלצה לצרכנים אחרים.

על פי הנתונים, הגולש הישראלי כתב הכי הרבה דעות שליליות על משרדי ומוסדות ממשלה, בנקים, שירותים וסוכנויות דואר, עורכי דין ומשרדי נסיעות. מנגד מאלפי כלבים, רואי חשבון, חשמלאים וקוסמטיקאיות קיבלו את מספר חוות הדעת החיוביות הגדול ביותר.

מה הצרכן הישראלי מחפש לקנות ברשת?

נתוני הדו"ח חושפים כי המוצרים הפופולאריים ביותר לשנת 2017 הם תנורים, טלוויזיות, מחשבים ניידים, מקררים, משחקי טלוויזיה, מזגנים, מצלמות ושואבי אבק, בעוד שהתחומים המחופשים ביותר הם מסעדות והזמנת מזון וחיפוש עורכי דין.

הקטגוריה שרשמה את העלייה הגבוהה ביותר הוא תחום האופנה: השנה נרשמה עלייה של 17% בכמות הבגדים שנקנו ברשת, כאשר רכישת בגדי ילדים עלה בשיעור עצום של 500% בהשוואה לנתונים משנה שעברה.

לחגים יש השפעה גדולה על הקניות ברשת. דוגמה בולטת לכך היא מספר הצרכנים שחיפשו לקנות אוהלים, שעלה באופן משמעותי ביום הראשון של חול המועד סוכות. רוב הצרכנים שרצו לקנות אוהל חיפשו קודם כל לפי מחיר ולפי הגודל, וייחסו פחות חשיבות למותג. דוגמה נוספת מובאת בתחום משלוחי המזון, כאשר היום הכי פופולארי להזמנת משלוחים היה ערב פסח.

המס יורד, והביקוש עולה

הדו"ח מצא כי הביקוש למוצרים עולה לאחר הוזלה משמעותית במחיר, כאשר הדוגמה הבולטת לכך נרשמה בהורדות מסי הקנייה של שר האוצר משה כחלון. בעקבות הורדת מס הקנייה על הטלפונים הסלולריים בחודש אפריל, נרשמה עלייה של 150% בחיפושים סלולריים למשך חודשיים. חוק הלואו קוסט השפיע גם כן על הצרכן הישראלי, מאחר והייתה עלייה משמעותית בחיפוש מזוודות לואו קוסט בעקבות החוק.

מושפעים מאקטואליה

תופעה נוספת שעולה מנתוני הדו"ח היא השפעת האירועים המתועדים בחדשות על חיפושי הקניות ברשת. באוקטובר נרשמה עלייה של 500% בחיפוש חוגים לקרב מגע ואומנויות לחימה,עלייה של 450% בחיפוש שוקר חשמלי ועלייה של 700% בחיפוש גז מדמיע בעקבות גל סרטוני הליצנים המפחידים שנצפו ברחבי הארץ. כמו כן, בעקבות מותו של אמיר פיי גוטמן ביולי וקמפיין תרומת האיברים של הרב מאיר רבאלי בפברואר האחרון, זוהתה עלייה ניכרת בשיעור של 700% בחיפושים של תרומת איברים לעומת נתוני השנה הקודמת.

מי קונה יותר, גברים או נשים?

נתוני הדו"ח מראים כי יש הבדלים ברורים בין גברים ונשים בנוגע לתחומי החיפוש והקניה ברשת, כאשר נשים קונות יותר מגברים בחלק מהתחומים, בעוד שגברים קונים יותר בתחומים אחרים.

בין השאר, נמצא כי נשים מחפשות כמעט פי 2 מגברים בתחום הבריאות. הנשים נתפסות כאחראיות על הרפואה המשפחתית, וכן על הזמנת מקומות בילוי, רהיטים וקניית פרחים. לעומת זאת, הגברים אחראים על תכנוני חופשות בחו"ל, הזמנת מזון מהיר ובחיפוש בעלי מקצוע כגון אינסטלטורים, רואי חשבון ויועצי מס.

צרכנים תורמים לאיכות הסביבה

ממצאי הדוח הראו גם כי ישנה עלייה בחיפושים של מוצרים ידידותיים לסביבה, כאשר הצרכנים מעדיפים ערכים על פני טרנדים. לטענתו של צחי, "הממצאים מראים גידול במודעות החברתית והפגנת אחריות כלפי הסביבה והחברה"

בין השאר נמצא כי הגולשים חיפשו הכי הרבה מידע על דשא סינטטי , שרשם עלייה של 240% לעומת החיפושים בשנת 2016. עוד נטען כי בשנה האחרונה נרשמה עלייה משמעותית בחיפושים של בנייה ירוקה, מחזור, אנרגיה וחימום סולארי.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות