צפו: מה הצליח להרגיז את מרים פרץ? - סרוגים

צפו: מה הצליח להרגיז את מרים פרץ?

מרים פרץ, ששכלה את בניה במלחמות בלבנון ובעזה, סיפרה במהלך הרצאה בפני קצינים בצה"ל על אירוע שחוותה שהצליח להרגיז אותה ולגרום לה לבכות. למרות האירוע הקשה, היא הצליחה להפוך אותו למסר לחיילים הצעירים. צפו

author-image
צפו: מה הצליח להרגיז את מרים פרץ?
  האם השכולה מרים פרץ (צילום: יונתן סינדל\פלאש 90)

מרגיז ומרגש: מרים פרץ, האם השכולה שהפכה לסמל לאחר שהדליקה משואה ביום העצמאות בשנת 2014, הצליחה להפוך אירוע מרגיז ומכעיס- למסר חשוב שהועבר לחיילים הצעירים בצה"ל.

האירוע הוצג בהרצאה שהעבירה בסיומו של קורס קצינים של סיירת חרוב. במהלך ההרצאה סיפרה על החוויה המטלטלת שעברה: "לפני היה אוטובוס שלא הצליח להתקדם. עמדתי כמו כל אדם נורמלי ועצרתי כמה מטרים לפניו כדי לאפשר לנהג להתארגן. פתאום אני שומעת צעקות, ואני לא מבינה על מה. הבן אדם יוצא מהאוטו ומתקרב אלי וצורח 'מטומטמת!'. האדם הזה גרם לי לבכות".

פרץ, ששכלה בשנת 1998 את בנה הבכור סגן אוריאל פרץ ז"ל ובשנת 2010 את בנה השני רס"ן אלירז פרץ ז"ל, טענה שהאירוע החזיר אותה לשאלה שנשאלה פעמים רבות: האם היה שווה שבניה יפלו עבור מדינת ישראל. "כל הזמן ששאלו אותי את השאלה הזאת, אני תמיד אמרתי שהמדינה הזאת ראויה" אמרה. "היום בפעם הראשונה, היה לי ספק. זאת הארץ שעליה נפלו הבנים שלי? כך צריכים להתנהג אנשים? איפה טיפת מידת סבלנות, טיפת מידת איפוק? מה קרה לנו".

למרות הרגע הקשה שחוותה, פרץ הצליחה להפוך את האירוע למסר שהעבירה לקצינים שנכחו בהרצאתה. "כל חייל או חיילת שיהיו תחת פיקודכם- הוא ילמד מכם האם לצפור בכבישים, האם להיות סובלני, האם לגלות איפוק" אמרה פרץ. "אתם הולכים לעצב דור. אתם אנשים שיכולים להשפיע על אותו אדם שהיום קילל וירק וצרח בכביש- אולי אם היה לו איזה מפקד מחרוב, אולי היה מדבר איתו ונוגע בליבו".

פרץ הדגישה את חשיבות האיפוק בחברה, וטענה שבניה נפלו בניסיון לשפר את העם. "הם נפלו כדי שנהיה ראויים להם" אמרה, והוסיפה שצריך "לבנות את העם הזה שיהיה טוב יותר, שיהיה איכותי יותר, שיהיה רגיש יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בטח הנהג היה מרוקאי עצבני
עמי | 15-03-2018 23:50
עצבני
יא טמבל
אזרח | 29-03-2018 21:33
קצת רגישות מרים פרץ נולדה במרוקו. אני מאחל לך שיום אחד תמחק לך הסטיגמה העלובה הזאת על מרוקאים ובכלל שתצליח להתגבר על הגזענות שאולי מקורה בחוסר בטחון עצמי אישי שלך.
2
עמי: רק שאף מרוקאי עצבני לא יקרא את התגובה
אוראור | 20-03-2018 11:17
שלך - והמבין יבין. חחחחחחחחחחחחחחחחח - סתם בדיחה.
3
גזענים
צברית | 20-04-2018 21:49
גזענים, שאתם מזכירים מרוקאים. מרים פרץ ממרוקו.