במקביל למחאה: אלפים במפגן תמיכה בשלטון איראן - סרוגים

במקביל למחאה: אלפים במפגן תמיכה בשלטון איראן

על רקע ההפגנות נגדה, הממשלה גייסה עשרות אלפי אנשים למפגן תמיכה בשלטון איראן.. המפגינים צעדו ברחבי הערים הגדולות במדינה, נשאו כרזות של המנהיג חמינאי וקראו "מוות לממרידים"

author-image
במקביל למחאה: אלפים במפגן תמיכה בשלטון איראן
  מחאת התמיכה בשלטון האיראני בטהרן (צילום: עמוד הטוויטר של אתר RFE)

הממשלה מגיבה למחאה: עשרות אלפי אנשים השתתפו היום במפגני תמיכה במשטר האייתוללות ושלטון איראן שאורגנו על ידי הממשלה כתגובת נגד למחאה העממית נגדה שהחלה בשבוע שעבר. בטלוויזיה הממלכתית האיראנית דיווחו כי מפגן התמיכה נערכו בערים הגדולות של איראן, ביניהם טהרן, כרמנאשה, אילאם וגורגן, כאשר לכל הפגנה הגיעו אלפי אנשים.

ההמונים צעדו ברחובות הערים כשהם נושאים דגלי איראן ותמונות של המנהיג העליון של המדינה, האייתוללה עלי חמינאי. במפגנים נשמעו קריאות רבות המביעות תמיכה בחמינאי, כגון "המנהיג, אנחנו מוכנים", "לא נעזוב את חמינאי" ומפגינים אחדים שאמרו ש"אנחנו מציעים את דמנו למען המנהיג".

במהלך ההפגנות נשמעו גם קריאות נגד מנהיגי המחאה והמוחים ברחבי המדינה. התומכים הניפו שלטים שבהם נכתב "מוות לממרידים" וכללו תמונות של מפגינים המוחזקים במעצר.

שלטים נוספים הציגו תמונות של מנהיגים בעולם המערבי, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, כאשר ידיהם חתוכים. כזכור, אתמול חמינאי האשים את מדינות המערב האויבות לאיראן בעידוד ההפגנות באמצעות התקשורת וברשתות החברתיות.

מקווה שהמחאה תיגמר בימים הקרובים. נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: אמיר לוי\פלאש 90)

במקביל למפגן התמיכה, המחאות נגד השלטון נמשכו גם כן. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות במדינה נראה כוחות משטרה פועלים לפיזור ההפגנות במספר ערים שונות במדינה. לא נרשמו עימותים בין התומכים בשלטון ובין המפגינים המתנגדים למשטר של חמינאי. ראש ממשלת איראן חסן רוחאני אמר היום במהלך שיחה עם מקבילו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן כי הוא "מקווה שגל המחאות יסתיים כבר במהלך הימים הקרובים".

בימים האחרונים מעל ל-450 אנשים נעצרו במהלך ההפגנות בטהרן, ומאות נוספים נעצרו בשאר המדינה. אמש הזהירה הממשלה כי תאשים את העצורים בעבירות קשות, שיכולות להיענש בגזר דין מוות. 22 אנשים נהרגו מאז תחילת ההפגנות, ומאות נוספים נפצעו קשות. המחאות התחילו כמפגן נגד השחיתות השלטונית ויוקר המחיה במדינה, אך בימים האחרונים תפסו גוון פוליטי, כאשר המפגינים קראו לחמינאי ולראש הממשלה האיראני חסן רוחאני להתפטר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו