האם ניתן להיכנס להיריון בזמן ההנקה? - סרוגים

האם ניתן להיכנס להיריון בזמן ההנקה?

האם ניתן ללדת לידה רגילה אחרי ניתוח קיסרי? והאם ניתן להיכנס להריון בזמן ההנקה? ד"ר לינדה הראל, סגנית מנהל באגף נשים ויולדות במרכז הרפואי מעיני הישועה, משיבה לשאלות הציבור בנושא הורות ולידה

האם ניתן להיכנס להיריון בזמן ההנקה?
  תינוקות לאחר הלידה (צילום: שאטרסטוק)

לידה רגילה אחרי ניתוח קיסרי

שאלה: אני עברתי שני ניתוחים קיסריים, אך בלידה השלישית אני רוצה ללדת לידה רגילה. האם זה אפשרי?

תשובה: אחרי שני ניתוחים קיסריים, לפעמים ניתן לאפשר ניסיון לידה רגילה בתנאים מאד מיוחדים. כדאי לקבוע תור למרפאת טרום ניתוח, כדי שנוכל לעיין בדו״חות הניתוחים הקיסריים ולדון איתך על נתוני המקרה שלך. בשיחה עם הרופא במרפאה תקבלי את כל המידע על סיכויים וסיכונים של ניסיון לידה רגילה במקרה הספציפי שלך.

מחלה מדבקת אצל תינוק

שאלה: בני בן שנה ורבע חלה לפני כחודש במחלת הנשיקה (CMV). בהריון האחרון (של הבן הזה) אמרה לי רופאת הנשים שלי שיש לי מעט נוגדנים ל-CMV (חיובי חלש) ושאזהר לא להידבק. כרגע אני לוקחת מניעה (סרזט). עד מתי אני צריכה להמשיך לקחת? האם יש בדיקה שאוכל לבצע כדי לבדוק שאני לא נדבקתי? מה עלי כרגע לעשות?

תשובה: רצוי להמשיך בינתיים להימנע מהריון. מומלץ להגיע לרופאת הנשים ולבדוק רמת נוגדנים ל-CMV מסוג IgG ו-IgM. יש יותר מזן אחד של CMV, ולכן גם רמת נוגדנים טובה אינה מגנה בהכרח כנגד כל שאר הזנים.

לסיכום: רצוי לקחת את הילד לבדיקת רופא בעוד כחודש לרופא ילדים ולבקש בדיקה כדי לראות אם הוא כבר לא מדבק. במקביל, כדאי לך לבדוק את רמת הנוגדנים שלך עכשיו, ושוב בעוד חודש. הרופאה שלך תוכל להגיד לך אם חלפה הסכנה או לא. אם יש ספק- ניתן לפנות למרפאת מומחים למחלות זיהומיות בהריון דרך קופת חולים.

בדיקת GBS בהיריון

שאלה: רציתי לדעת מה המדיניות בביה"ח "מעייני הישועה" לגבי קבלת אנטיביוטיקה נגד חיידק ה-GBS? בהריון הנוכחי יצא ברוך ה' שלילי, אך בחלק מהלידות הקודמות – היה חיובי. אשמח לתשובה מהירה, כי אני כבר ממש לקראת לידה (שבוע 39).

תשובה: אם תרבית gbs שלילית בהריון הנוכחי- אין צורך לקבל אנטיביוטיקה בלידה, אך זה בתנאי שכל ילדייך בריאים. לאמא שילדה בעבר תינוק שחלה במחלת GBS, אנחנו נותנים אנטיביוטיקה בכל לידה.

הריון בזמן ההנקה

שאלה: אני ב"ה אמא לשתיים. רציתי להבין אחת ולתמיד האם אישה שמניקה ולא מקבלת מחזור בזמן ההנקה- האם מתרחש אצלה ביוץ ויכולה להכנס להריון? ועוד שאלה, האם מחזור בזמן הנקה הוא באמת מחזור נטול ביוץ כמו שטוענים,או שאין דבר כזה בכלל מחזור ללא ביוץ?

תשובה: יש נשים שמבייצות בזמן הנקה, ויש נשים שלא. בהנקה מלאה (לפני שהיילוד מתחיל לקבל אוכל נוסף) יותר שכיח שיהיה היעדר ביוץ, וייתכנו גם מחזורים בלי ביוץ.

=======================================

ד"ר לינדה הראל עובדת כסגנית מנהל באגף נשים ויולדות של המרכז הרפואי מעיני הישועה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו