הרס בבריטניה: אלפי רכבים עלו באש בחניון ציבורי - סרוגים

הרס בבריטניה: אלפי רכבים עלו באש בחניון ציבורי

כ-1,400 רכבים נשרפו כליל לאחר ששריפת ענק פרצה בחניון בעיר ליברפול בבריטניה. בעקבות האירוע מבני המגורים הסמוכים לחניון פונו זמנית מתושביהם. למרות הנזק הרב שנגרם למבנה החניון ולמכוניות, לא נרשמו הרוגים או פצועים

הרס בבריטניה: אלפי רכבים עלו באש בחניון ציבורי
  זירת השריפה בליברפול (צילום: עמוד הטוויטר של רשת ABC News)

אסון בליברפול: כ-1,400 רכבים עלו באש ונשרפו כליל לאחר ששריפת ענק פרצה בחניון ציבורי סמוך לאולם מרכזי בעיר. השריפה גרמה לנזק רב למכוניות ולמבנה- אך לא נרשמו באירוע הרוגים או פצועים.

צפו בתיעוד של עיתון The Guardian מזירת השריפה בליברפול

השריפה התחילה בעקבות תקלה במנוע של ג'יפ לאנד-רובר שחנה בקומה השלישית של החניון. "ראינו להבות שנשפכו מהמנוע ושורפים את המנוע, תיארה סו רייט, עדת ראייה שחנתה בחניון. "זה נראה כמו כדור של אש שעוטף את הרכב. השארנו את הדברים שלנו ברכב ופשוט ברחנו".

תוך כמה דקות השריפה התפשטה ברחבי שאר הרכבים במפלס, ובהמשך גם הגיע למפלסים אחרים בחניון הגדול. כוחות כיבוי רבים הוזעקו למקום במהירות- אך תהליך הכיבוי לקח למכבי האש האמיצים שעות רבות. צוותי הכיבוי העידו כי אמצעי הבטיחות שהיו אמורים למנוע את הפשטות השריפה לא פעלו כנדרש. "מערך צינורות הכיבוי היה אמור להשתלט על השריפה" אמר מכבה האש דן סטיבנס בראיון לרשת ה-BBC. "הוא היה צריך להגביל את ההתפשטות. זה היה נותן לנו אפשרות טובה יותר לכבות את השריפה".

נזקי השריפה בליברפול (צילום: עמוד הטוויטר של רשת BBC News)

תושבים בבנייני המגורים הסמוכים לחניון העידו כי שמעו פיצוצים והבחינו בפרצי אש שעלו מהבניין. "חשבנו שמדובר בזיקוקים" אמרה ג'ן קלארק, תושבת האזור, בראין לעיתון ה"דיילי מירור". "רק כשהעשן התפשט הבנו. כל מה שיכלנו לראות זה העשן". בעקבות האירוע מבני המגורים הסמוכים פונו זמנית מתושביהם.

ראש עיריית ליברפול, ג'ו אנדרסון, טען לאחר האירוע כי השריפה גרמה לנזקים חריגים בהיקפם, וכי הרשויות יבחנו את הנושא לעומק. "לא נקבור את ראשנו בחול. שמעתי הרבה עצות סותרות בנוגע למה אפשר לעשות" אמר בהודעה לתקשורת המקומית. "יש הרבה לקחים שאפשר ללמוד מהסיפור- וזה בדיוק מה שנעשה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו