באמצע הלילה: עובדי נמל אשדוד מצילים חיים - סרוגים

באמצע הלילה: עובדי נמל אשדוד מצילים חיים

עובדי הנמל באשדוד הצילו במהלך הלילה את חייו של צב ים שנמצא במצוקה כשהוא מנסה לשחות נגד הזרם באזור הרציפים בנמל. הצב הועבר להמשך טיפול בבית החולים לצבי ים במכמורת

באמצע הלילה: עובדי נמל אשדוד מצילים חיים
  צב הים שהוצל על ידי עובדי נמל אשדוד (צילום: דוברות נמל אשדוד)

מרגש: עובדי חברת נמל אשדוד הצילו במהלך הלילה את חייו של צב ים, חיה המצויה בסכנת הכחדה, אשר נמצא במצוקה כשהוא מנסה לשחות ללא הצלחה באזור הרציפים 5-6 שבנמל.

האירוע התרחש סמוך לשעה 22:30 אמש, כאשר צב הים אותר לראשונה על ידי סוור הנמל אלישע אטיאס. במהלך המשמרת קלט אטיאס תנועה חשודה בתוך המים, וכשעקב אחריה הבין כי מדובר בצב ים אשר שוחה נגד הזרם ללא הצלחה. צב הים לא הצליח להתגבר על הסחף בבריכת העגינה הצמודה לשני הרציפים, והסוור ביקש ממנהליו לעצור את העבודה עד שיחלצו את הצב.

צפו בתיעוד של צב הים שוחה בנמל אשדוד (צילום: דוברות נמל אשדוד)

"כאשר הבחנתי בצב לראשונה הוא נראה היה במצוקה. הצב ניסה ללא הצלחה לשחות כנגד זרם המים החזק ולא הצליח להתגבר על הסחף" סיפר אטיאס. "פעלתי על פי הנחיות החברה ודיווחתי על האירוע למחלקת איכות הסביבה בנמל ולרשות הטבע והגנים".

אטיאס הזעיק את מפקח איכות הסביבה של הנמל, דרור סופר, שמיהר להגיע לזירה. "במקום הבחנו בצב שמנסה לשחות במעגלים בסמוך לרציף אבל נראה שהוא איבד כיוון, תנועותיו מוגבלות והצב נראה מותש" אמר סופר. "לא ידענו כיצד להוציא אותו מכיוון שבריכת הנמל נמוכה מאוד לעומת הגובה ברציף".

לאחר הדיווח אטיאס וסופר פעלו בשיתוף עם צוות של רשות הטבע והגנים, שהצליחו למשות את צב הים מהמים ולהעבירו להמשך טיפול רפואי בבית החולים לצבי ים שבמכמורת. "בזכות אילתור ויצירתיות הצלחנו למשות את הצב מהמים" תאר סופר את רגעי החילוץ הדרמטיים.

צב הים שחולץ מהנמל (צילום: דוברות נמל אשדוד)

מבצע החילוץ הצליח לרגש את עובדי הנמל, ששמחו לקחת חלק בהצלת צב הים. "מבחינה אישית זו היתה עבורי משמרת מרגשת מאוד" טען אטיאס. "חשוב מאוד שנדע לשמור על הים ועל הסביבה שאנו עובדים בה, זו האחריות שלנו כעובדי נמל".

"האירוע הזה פשוט עשה לי את השנה" הוסיף סופר. "זו תחושה נפלאה להיות שותף לפעילות כזאת שאתה מציל חיים של בעל חיים שנמצא בסכנת הכחדה".

בהנהלת החברה שיבחו גם את פעולותיהם של הפועלים לחילוץ הצב. "החברה משקיעה משאבים ועושה מאמצים רבים כדי להגן על בעלי החיים בסביבת העבודה שלנו, זאת כחלק מההקפדה על שמירת הסביבה" אמרו בהנהלת חברת נמל אשדוד. "התושיה של הסוור וצוות עובדי הנמל ממחלקות איכות הסביבה, התפעול והביטחון הצילו את חייו של צב הים, חיה המצויה בסכנת הכחדה. אנו שמחים גם על שיתוף הפעולה הפורה עם רשות הטבע והגנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד לעובדים !
חדווה | 02-01-2018 16:43
יפה לראות שלמרות משכורת של 50000₪ הם לא איבדו קשר עם העם ועם הצבים