המחאות מתגברות: תשעה הרוגים נוספים באיראן - סרוגים

המחאות מתגברות: תשעה הרוגים נוספים באיראן

רשת הטלוויזיה הממלכתית מדווחת כי תשעה בני אדם נהרגו במהלך הלילה במהלך המחאות באיראן נגד השלטון, ביניהם שוטר שנורה על ידי המפגינים. מאז תחילת המחאות במדינה 20 אנשים נהרגו ומאות נוספים נפצעו

author-image
המחאות מתגברות: תשעה הרוגים נוספים באיראן
  המחאות באיראן (צילום: עמוד הטוויטר של אתר Red)

המחאות באיראן מחריפות: ברשת הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחו כי תשעה בני אדם נהרגו במהלך הלילה במסגרת ההפגנות נגד שלטון האייתוללות שנערכו ברחבי המדינה. בכך עלה מספר ההרוגים מאז תחילת גל ההפגנות ל-20, המתווספים למאות אנשים שנפצעו קשות.

על פי הדיווחים, אחד ההרוגים הוא שוטר שנורה למוות לאחר שאחד המפגינים בעיר נג'אפבאד פתח באש לעברו. שלושה שוטרים נוספים נפצעו במתקפת המפגין, שנעצר על ידי כוחות המשטרה. כמו כן, שישה בני אדם, ביניהם ילד בן 11 וצעיר בן 20, נהרגו בעיר כרמנשאה לאחר שהציתו את בניין תחנת המשטרה המקומית.

סגן מושל טהרן עלי אשגאר נאסרבאחט טען כי משטרת טהרן עצרה אתמול כ-100 מפגינים שהפרו את הסדר במהלך המחאות. לדבריו, מאז תחילת המחאות בשבוע שעבר נעצרו בבירת איראן 450 אנשים על ידי כוחות המשטרה. נאסרבאחט הוסיף כי בסך הכל נעצרו כאלף אנשים ברחבי המדינה בשבוע האחרון.

נשיא איראן חסן רוחאני קרא לרגיעה במהלך דיון חירום של הפרלמנט שכונס בעקבות המחאות. "האומה שלנו חוותה מספר מאורעות דומים בעבר, והתמודדה איתם ללא קושי. זה כלום" טען.

קורא לרגיעה בעם- אך לא מהסס לתקוף. נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: אמיר לוי\פלאש 90)

עם זאת, רוחאני גם אמר שהממשלה לא תהסס לפעול נגד המפגינים שמוגדרים על ידיהם כעוברים על החוק. נשיא בית המשפט העליון באיראן, סאדג' לאריג'אני, חיזק את קריאתו של הנשיא האיראני ודרש מכוחות הביטחון להתעמת עם המפגינים. "אני קורא לכל אוכפי החוק במדינה להתערב" אמר. "אנחנו צריכים לנהוג בגישה חזקה ותקיפה". כחלק מניסיון לבלימת המחאות, הממשלה חסמה את הגישה לרשתות חברתיות באינטרנט ואת הקליטה הסלולרית במדינה.

אמש האשים רוחאני את ארה"ב ובנות בריתה- ביניהם גם ישראל- כעומדות מאחורי גל המחאות במדינתו. "ההישגים האזוריים של איראן הרתיחו את אויבינו. אתם מצפים שהם לא ינקמו? אתם מצפים מהם שלא ימרידו קבוצות אזרחים? היינו צריכים להכין את עצמנו לסיפור הזה" אמר בנאום ששודר בטלוויזיה המקומית. רוחאני תקף גם את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהביע תמיכה במחאות ברשתות החברתית. "האיש הזה באמריקה, שמביע היום הזדהות עם עמנו, שכח שרק לפני כמה חודשים הוא קרא לאומה האיראנית 'טרוריסטים'", אמר רוחאני. "לאיש הזה, שמתנגד לאומה האיראנית בכל מאודו, אין זכות להביע הזדהות עם האיראנים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אתמול לדבריו של רוחאני. "שמעתי היום את טענתו של הנשיא רוחאני שישראל עומדת מאחורי ההפגנות באיראן. לא רק שזה שקר, זה נלעג" אמר. "המשטר האכזרי באיראן מוציא עשרות מיליארדי דולרים על הפצת שנאה. הכסף הזה יכול היה לשמש לבניית בתי ספר או בתי חולים. אין זה פלא שאבות ואמהות צועדים ברחובות".

"המשטר פוחד מהם, מעמו שלו. זאת הסיבה שהם כולאים סטודנטים. זאת הסיבה שהם אוסרים על רשתות חברתיות" סיכם נתניהו. "אולם אני משוכנע שהפחד לא ינצח, כיוון שהעם האיראני הוא חכם, מתוחכם וגאה. היום הוא מסכן הכול למען החופש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו