בימין זועמים על גפני: מונע תקציבים למד"א יו"ש - סרוגים

בימין זועמים על גפני: מונע תקציבים למד"א יו"ש

על רקע איומו של מנכ"ל מד"א להפסקת פעילות הארגון ביו"ש בשל אי העברת תקציבים- כתב ח"כ סמוטריץ' כי הוא לוקח את הדבר על אחריותו למשך כשלושה שבועות. בשל כך, תחודש פעילות הארגון

בימין זועמים על גפני: מונע תקציבים למד"א יו"ש
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הלחצים עזרו. מנכ"ל מד"א, אלי בין קיבל לפני קצר (שני) את פנייתו של ח"כ סמוטריץ' והודיע על החזרת פעילות ארגון החירום הרפואי ליהודה ושמרון.

ח"כ כתב למנכ"ל הארגון כי הוא לוקח לאחריותו את העברת תקציב הפעילות ליו"ש. המנכ"ל הודיע כי בעקבות הפנייה יחדש את פעילות הארגון

על רקע המאבק המתנהל בשבוע האחרון סביב הודעתו של בין, בדבר צמצום פעילות מד"א ביהודה ושומרון על רקע העיכוב הגדול בהעברת התקציב לכך, שגרו היום ראשי מועצת יש"ע וח"כ בצלאל סמוטריץ' מכתב בכדי להסדיר את המשך הפעילות התקינה.

"מדובר בדיני נפשות. אני לוקח אחריות על התקציב בועדת כספים, מבקש שתחזיר את הפעילות הסדירה של מד"א ליהודה ושומרון", כתב סמוטריץ' במכתבו.

 

"לצמצום הפעילות ביהודה ושומרון עלולות להיות השלכות קשות על החיים הסדירים באזור עד כדי סכנת חיים", הוסיף.

גפני מתנהג בחוסר אחריות

בהמשך תקף את יו"ר ועדת כספים, ח"כ משה גפני:  "צר לי על חוסר האחריות בו נוהג יו"ר וועדת הכספים, שמעכב את העברת הכספים כבר למעלה משנה ומשתמש במד"א ובמתיישבי יהודה ושומרון כבני ערובה לקידום אינטרסים שונים תוך הפרת הצו האלוקי של "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד".

כחבר וועדת הכספים לקח על עצמו סמוטריץ' את האחריות על העברת התקציב, ועל ידי כך ביקש  מבין כי יחדש את פעילותה הסדירה של מד"א למשך כשלושה שבועות, "בהן אפעל ככל יכולתי להעברת התקציב", הבטיח לו.

 

גם יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, שיגר מכתב אולם אותו הפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת בעקבות סגירת נקודות ההזנק שמפסיקות את פעילות החירום של מד"א ביו"ש.

במכתב, שוטח דורני את טענותיו כלפי ועדת הכספים ופונה לראש הממשלה המכהן גם כשר הבריאות: "איננו מעוניינים להיגרר אחר ויכוחים כאלה או אחרים, כאשר בעין הסערה ניצבים תושבי יהודה ושומרון אשר נשארו ללא מענה רפואי הולם בחירום. לנגד עינינו מונחת רק זכותם של התושבים לשירותי רפואה דחופה, ואנו מקווים כי לא נגיע חלילה למצב של פיקוח נפש, אשר היה יכול להיפטר בנקל".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה בכלל לא בארץ
אסור להעביר כספים | 01-01-2018 19:23
למה צריך לממן את מי שלא גר בארץ? או שיספחו ויחילו את החוק או שלא יעבירו כספים. אנחנו מממנים את שירות הרפואה בשכם ובבית לחם?