אפל מתנצלת ומסבירה: כך תדעו אם האייפון הואט - סרוגים

אפל מתנצלת ומסבירה: כך תדעו אם האייפון הואט

שבוע לאחר שחברת אפל הודתה כי היא מאטה את המהירות של מכשירי אייפון ישנים, יצרנית האייפון התנצלה בפני לקוחותיה, וכפיצוי מציעה החלפת סוללה במחיר מוזל. בחברה גם הציגו כיצד תזהו שהסוללה שלכם דורשת החלפה

אפל מתנצלת ומסבירה: כך תדעו אם האייפון הואט
  חנות של חברת אפל בארה"ב (צילום: שאטרסטוק

סערת האייפונים נמשכת: שבוע לאחר שחברת אפל הודתה כי היא מאיטה בכוונה את המהירות של מכשירי אייפון ישנים כדי למנוע את שחיקת הסוללה, פירסמה החברה מכתב התנצלות בפני מיליוני לקוחותיה ברחבי העולם.

"אנחנו יודעים שחלקכם מרגישים שאפל איכזבה אתכם" נכתב באתר הרשמי של ענקית הטכנולוגיה. "אנחנו מצטערים על זה".

באפל התייחסו גם לטענות הציבור שהאטת המכשירים נעשית כדי לעודד אנשים לקנות מכשירי אייפון חדשים יותר, שהתבטא בסדרה של תביעות ייצוגיות ברחבי העולם. "מעולם לא עשינו דבר שיקצר במכוון את החיים של מכשיר מבית אפל, או יחליש את חוויית המשתמש כדי לעודד שדרוגים" כתבה החברה. "המטרה שלנו היא ליצור מוצרים שלקוחותינו יאהבו, ויצירת אייפונים שישארו לאורך זמן רב ככל האפשר הוא חלק חשוב מקיום המטרה הזו".

סובל מהאטה? מכשיר אייפון 7 (צילום: שאטרסטוק)

החברה הסבירה כי ההאטה הייתה אמורה לשמור על חיי הסוללה של המכשיר ולמנוע קריסות פתאומיות שעלולות להתרחש בעקבות התיישנות הסוללה. באפל הבטיחו כי ישיקו בקרוב אפליקציה שתזהיר האם הסוללה ישנה ודורשת החלפה, אך בינתיים הסבירו כיצד אפשר לזהות את הסימנים גם ללא האפליקציה.

לדבריהם של אפל, ההאטות מתרחשות רק בדגמי אייפון 6, אייפון 6S, אייפון 7 או אייפון SE. במידה ותראו שאפליקציות לוקחות יותר מכמה שניות כדי להיפתח- זהו סימן עיקרי שהסוללה צריכה להיות מוחלפת, ושהמכשיר הואט. דברים נוספים המעידים על האטה הם גלילה איטית בעמודי אינטרנט, עוצמת שמיעה נמוכה במהלך שיחות או בשמיעת מוזיקה, ותאורה אחורית מעומעמת. במקרים קיצוניים ביותר הפלאש של המצלמה לא יעבוד, ואפליקציות יוצגו ברזולוציה נמוכה או ייסגרו וידרשו פתיחה מחודשת.

החלפה במחיר מוזל. סוללה של מכשיר אייפון 7 (צילו: שאטרסטוק)

כפיצוי על הסערה שנוצרה, באפל הודיעו כי החל מחודש ינואר יוזילו את עלות החלפת הסוללה למכשירי אייפון 6 ומעלה למחיר של 29 דולר, במקום 79 דולר כיום. המחירים יוזלו באופן דומה בכל רחבי העולם, והמחיר המוזל יישאר עד לפחות סוף שנת 2018.

בישראל יהיה ניתן לקבל את החלפת הסוללה המוזלת ברשת iDigital. החלפת סוללה נחשבת בישראל לתיקון יחסית זול בהשוואה לשאר העולם, כאשר עוד לפני ההוזלה הצפויה ניתן להחליף לסוללה לא מקורית לאייפון 6 תמורת 92 שקלים. החלפת סוללה למכשיר אייפון 6S עולה 147 שקלים והחלפה למכשיר אייפון 7 עולה 175 שקלים. בהנהלת iDigital אמרו כי בשלב הזה עדיין לא ידוע מה יהיה המחיר המוזל המדויק, אך שיקבלו מאפל מידע עדכני בימים הקרובים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אפל = אני פראייר לתמיד
אות קין על מצחם | 31-12-2017 11:54
חברה פח. מוצר פח זבל.
2
חוסר שקיפות
חיים | 31-12-2017 15:17
הם אילצו ( עבדו עלי ) להחליף תמיד אייפון חדש פשוט עבדו עלינו. מה אתם מצפים שיגידו את האמת לא ניראה לי שאלה שהגישו את התביעות היצגיות יקבלו את מה שהם רוצים לתת כל שופט יבין שהם עבדו עלינו
3
מורחים אותנו
משה | 03-01-2018 14:02
אפל מנסים וכנראה מצליחים להסיט אותנו מהעיקר. שיוציאו עדכון חדש שמבטל את האטה ואת הסוללה ישאירו לנו להחליט אם להחליף או לא סוללה כשצריך.