בגלל פוסט בפייסבוק: אישה תשלם לפיצריה 18,000 ש"ח

בגלל פוסט בפייסבוק: אישה תשלם לפיצריה 18,000 ש"ח

הפיצה היקרה בישראל: אישה מצפון הארץ שהתלוננה על הפיצה שהזמינה בחשבון הפייסבוק האישי שלה, תאלץ לשלם על כך אלפי שקלים לבעל הפיצרייה

author-image
כתבה 'איכס' ותשלם 18,000 שקל
  (צילום: שטארסטוק)

פייסבוק הפכה בשנים האחרונות למקום האולטימטיבי לשתף חוויות טובות ורעות כאחד, אך אישה מצפון ששיתפה את אכזבתה מהפיצה שהזמינה תאלץ לשלם על כך אלפי שקלים.

הכול החל מכך שמגש הפיצה שהזמינה מפיצריית "האיטלקיה" במגדל העמק לא היה לרוחה. בעקבות כך החליטה להתקשר לפיצרייה שם הציעו לה לקבל פיצה חדשה או החזר. לאחר שסירבה להצעות הפיצרייה, החליטה האישה לפרסם בעמוד הפייסבוק שלה ושל הפיצרייה תמונות של הפיצה שהזמינה לצד הכיתוב: "כשאת חושבת על הדרך הביתה על הפיצה שבא לך…מזמינה ומקבלת את הדבר הזה…ספוג בנוזלים ברמה לא אכילה, בצל עם הקליפה מלמעלה ולקינוח שערה על הזיתים…תענוג!!". לצד תיוג חבריה והתיוגים "#האיטלקיה" ו-"#איכס", דבר שגרם לתפוצה גדולה יותר של הפוסט.

"הנזק בלתי הפיך"

לאחר שהפוסט המשמיץ זכה לתגובות ולייקים רבים, ובין היתר גרר להפסדי ענק של הפיצרייה המקומית שהספיקה להיסגר. החליט בעל העסק לתבוע את המפרסמת על סך 100,000 ש"ח. "היישוב קטן. הנזק היה בלתי הפיך" סיפר ט' בעל הפיצרייה "היא פגעה לי בעסק. ההכנסות ירדו. זה עסק שהקמתי בעשר אצבעות, מאפס, וככה בכמה מילים במקלדת הרסה לי אותו. קיבלתי המון תגובות מלקוחות. זו תחושה לא נעימה".

הלקוחה שלא ציפתה לתגובה קיצונית שכזו מצד בעל הפיצרייה, הסבירה להגנתה: "הפרסום שלי היה מיועד לציבור מצומצם בלבד ולא במטרה לפגוע בתובע או להעליב אותו. האמנתי באמת ובתמים שהפרסום שלי אמיתי. זו הייתה הבעת דעה. כתבתי עובדות מחוויה שעברה לקוחה".

לאחר שבית משפט השלום בנצרת, שמע את שני הצדדים הוחלט לפסוק בסוף השבוע האחרון כי האישה תאלץ לפצות את בעל הפיצרייה ב-15,000 שקלים בתוספת הוצאות משפטיות בסך 3,000 שקלים. זאת מהסיבה שלא ניתן להוכיח כי הפוסט הוא הגורם היחיד שגרם לנזקים למקום, אך מצד שני ניתן להוכיח כי נגרם נזק מסוים. כמו כן, חייב השופט את הנתבעת לפרסם בחשבונה האישי בפייסבוק על קיומה של התביעה ופסק הדין שנקבע- למען ידעו ויראו.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בנושא הפיצה שקראו לה איכס
פרידה דראי | 31-12-2017 12:23
נכון אמר השופט הרשתות החברתיות הפכו לבמה לחיסול חשבונות גם אם ישנן טענות יש דרכים להתבטא ראו הוזהרתם לא תוכלו להשמיץ סתם או בכלל אתם בסופו של דבר תשלמו את המחיר דהיינו 18000 שח עבור פיצה
2
הרסה לבן אדם (ואולי אף בעל משפחה) את הפרנסה, שיהיה על מצפונה.
יצאה בזול. | 31-12-2017 23:24
הייתה צריכה לקבל 50000 שח הוצאות.
3
קצת מוזר
מומיןאמא | 03-01-2018 8:06
לא שמעתי התייחסות רצינית לתלונות המקוריות שלה...