סודות הבוקר של מזל כהן לגוף חטוב ובריא

איך פותחים ברגל ימין את הבוקר? מה כדאי לשתות כשמתעוררים? ואיזה אימון תוכלו לעשות לגמרי בבית, בלי שום מכשירים? ממוחית התזונה וההרזיה, מזל כהן בטור על סודות הבוקר ששווה לכן להכיר

שווה להכיר: סודות הבוקר לגוף חטוב ובריא
  (צילום: שטארסטוק)

לאחר שבשבוע שעבר קיבלתן ממני מספר טיפים איך לחזור לשגרה בצורה נכונה ובריאה, שבאמת תוכלו להתמיד בהם לאורך זמן. היום אני רוצה לספר לכן על שגרת הבוקר המיוחדת שלי. מספיק שתאמצו הרגל אחד קטן מתוך מה שאתן לכן וכבר תתחילו לראות שינוי.

לפתוח את הבוקר ברגל ימין – יגרור פעולות טובות למשך היום!

מבחנתי שיגרת הבוקר שלי צריכה:
לעורר אותי, להמריץ אותי, לשמח אותי, להועיל לי, לסייע לי בחילוף החומרים, לחזק אותי ובעיקר להתחיל את היום עם המון אהבה עצמית!

לפתוח בוקר ברגל ימין

הטיפ הראשון להיום- לפתוח את הבוקר בפעילות גופנית:

האדם מטבעו, נברא לרוץ, ללכת, להיתלות, לטפס, לשחות…בחוץ, בטבע, מתוך שמחה והנאה.
שימו לב למבנה גופכם : מאות שרירים ומפרקים המאפשרים תנועה!

ולכן כשהתחלתי להבין את המשמעות העצומה שיש לפעילות הגופנית בעיני הרמב"ם-
חיפשתי משהו פשוט, טבעי. והכי חשוב כזה שלא מחייב אותי להיסגר עם עוד עשרים נשים באולם חנוק מאדי זיעה כזה שהוא טבעי ונעים לי ומצאתי.

רגע לפני שאספר לכן על איזה סוג פעילות גופנית אני עושה, אני חייבת להביא את דברי הרמב"ם: "כמו כן יחשוב ענייני תנועת בהמתו ויגיעתה כדי שתעמוד בבריאות ולא תחלה- והוא לא יעשה זה בגופו ולא ישים מחשבתו בהתעמלות, אשר היא עיקר גדול בהתמדת הבריאות ובדחיית רוב החוליים ולא יימצא דבר אשר יהיה תמורת ההתנועעות וההתעמלות בשום פנים".

פעילות גופנית לגוף ולנשמה

התנועה משפרת את חילוף החומרים, משחררת את הפסולת ומקלה על הוצאתה מחוץ לגוף. אולי אתם אוכלים בריא, אבל זה לא מספיק.
התעמלות שאיננה מענה את הגוף ומותאמת ליכולת שלו- יכולה אפילו לתקן ליקויים שנוצרו עקב הנהגות ואכילה לא נכונה או לחצים פיזיים חריגים במשך שנים.

והנה עוד מלשון הרמב"ם: "וכל מי שהוא יושב לבטח ואינו מתעמל…אפילו אכל מאכלות טובים ושמר על עצמו על פי הרפואה- כל ימיו יהיו מכאובים וכוחו תשש".

אז מה עושים?

קמים בבוקר מוקדם, שותים מים חמימים עם מעט לימון סחוט טרי (לא תעשייתי, כמובן). הלימון משחרר את הפסולת החוצה ומנקה את הקיבה משאריות האוכל של היום שלפני.

לאחר מכן, פשוט מתחילים לזוז, אני אוהבת ללכת בקצב מאוזן, קצב מאוזן נקבע על פי מבחן הדיבור, אם אתם מסוגלים לדבר במעט מאמץ, זה סימן טוב. אם יש לכם ליד הבית פארק ירוק או אזור פתוח, נהדר! לכו, הריחו, הרגישו.. בקצב הגוף שלכם, אל תאיצו בו, לפחות בהתחלה ונישמו .(נשימה.. עוד משהו שאני חייבת לכתוב עליו בנפרד)

צאו החוצה (צילום: שטארסטוק)

הליכת בוקר 

אחת הסיבות הכי חשובות להליכת בוקר היא- שתנועה חייבת להתבצע על קיבה ריקה. ושוב הרמב"ם מנחה אותנו: "וכמו שהתנועה לפני המאכל כולה טובה , כן התנועה אחר המאכל כולה רעה. ודע, כי התנועה אחר המאכל מזקת מאד".

אם אתם לא יכולים לצאת החוצה, ויש ימים כאלו שגם אני לא יוצאת החוצה מכל מיני סיבות, אני מתחילה את היום בשיר מקפיץ וכייפי ומפעילה גם את בן זוגי. תזכרו שהעיקר זה לזוז בכל צורה שהיא!

להרזות גם בלי מנוי לחדר כושר (צילום:שטארסטוק)

מתיחות בוקר 

עוד אופציה נהדרת להתחיל את הבוקר זה במתיחות בוקר. למתוח את כל הגוף ולעשות סיבובי מפרקים :
להתחיל עם תנועות סיבוב של הראש, לימין ושמאל, 10 סיבובים לכל כיון. לאחר מכן להצמיד את אוזן ימין לכתף ימין ולהמתין 5 שניות וכמובן חוזר בצד שמאל. 10 חזרות לכל צד.

לאחר מכן להצמיד סנטר לבית החזה ואז להרים ראש למעלה – למשך 5 שניות. 10 חזרות לכל צד.
להמשיך עם סיבובי מפרקים של הכתפיים, 5 סיבובים קדימה ו -5 סיבובים אחורה. וככה להמשיך לאורך כל הגוף, פשוט וקל.

כדאי לסיים במתיחה על המיטה, למתוח את הידיים למעלה, להאריך את הרגליים ולהישאר לפחות דקה, זה משחרר את הגוף ומזרים המון דם.

אז מה אתן בוחרות לעשות מחר בבוקר? בכתבה הבאה נדבר על שגרת האכילה שלי בבוקר, אז שווה לכן לעקוב…

=================================

הכותבת: מזל כהן מומחית להרזיה, חיטוב ובריאות טבעית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

7 תגובות
הצג את כל התגובות