הריחוק המחרפן/ תגובה לרב שלמה אבינר

מסתבר שבימי הבית לא שמעו על  המצאת "הריחוק המקרב". הם לא התייראו מן המקדש אלא ממי שציווה עליו. לכן לא הורו לכהן הגדול לנוס במרוצה מן הקודש, ולמזלם אז 'הר המור' לא נאבק בהר המוריה

הריחוק המחרפן/ תגובה לרב שלמה אבינר
  (צילום: באדיבות המצולם)

בימים נוראים, אי שם בעיירה רחוקה, הגיע יהודי לבית הכנסת, בפתח עמד שומר אימתני ששאל אותו בתקיפות אם שילם את דמי החבר, 'לא' ענה היהודי. אם כך לא תוכל להיכנס, אמר השומר בגסות. לא באתי להתפלל, אמר היהודי, אני רק רוצה להביא קיטל לחבר שלי. טוב אמר השומר, תכנס ותצא מיד ואני מזהיר אותך אל תעז למלמל אפילו מילת תפילה אחת.

נזכרתי במעשייה הזאת היום כאשר קראתי את אזהרתו של הרב שלמה אבינר לחייל מג"ב ששאל אתו אם להתפלל בהר הבית כאשר הוא ממילא שם במסגרת תפקידו. הרב אבינר ענה לו בזו הלשון: "ודאי לא. הרי הוא נכנס רק מפני פיקוח נפש ויש לשהות שם המינימום של המינימום. משל למה הדבר דומה? לחילול שבת שמותר לחייל בשביל צורך מבצעי, אבל אסור להוסיף אפילו מעט, מה שאינו מבצעי". והוסיף "כשסיים תפקידו, ירוץ מיד החוצה בלא לשהות אפילו רגע אחד"

אי אפשר לשתוק יותר נוכח השיא החדש אליו התדרדרה תנועת מרחיקי המקדש. אלו העושים ככל אשר לאל ידם להרחקת עם ישראל   מהר הקודש והמקדש, אנשים אלו מקצינים ומתדרדרים כנראה ככל שתנועת שיבת המקדש הולכת ומתעצמת.

הם מזלזלים בכל גדולי הרבנים, הפוסקים וראשי הישיבות שעולים להר הבית. ואנחנו שותקים.

הם מתעלמים מההלכה הפסוקה שעשר קדושות הן זו למעלה מזו ושמונה מתוכן בהר הבית (הר הבית, חיל, עזרת נשים, עזרת ישראל, עזרת כהנים, בין האולם למזבח, היכל, קדש הקדשים)  בניגוד להלכה הם הפכו את כל 'הר הבית' ל'עזרה' למרות ששטח העזרה הוא פחות מ- 5% משטח הר הבית כיום. ואנחנו שותקים.

הם הוציאו פסק מוזר לפיו לשוטר מג"ב הנמצא בהר בתפקיד אסור להתפלל (וכי חייל שנוסע בג'יפ בשבת לצורך מבצעי לא יאמר תפילת הדרך?!) ואנחנו שותקים.

אבל היחס, היחס.

"ירוץ מיד החוצה בלא לשהות אפילו רגע אחד"? מאיפה ההתייחסות  הזו? וכי הר הבית הוא מקום מתועב ומשוקץ אשר צריך לברוח ממנו במהירות, בלי כבוד, בלי דרך ארץ ובלי מורא מקדש? ומקדשי תיראו הפך ל'ממקדשי תברחו?'.

האמת, הרי ידועה פשוטה ומפורסמת. בין העולים להר הבית נמנים גדולי הפוסקים בדורנו. הרב דוב ליאור שליט"א, הרב נחום אליעזר רבינוביץ' שליט"א, הרב בניהו ברונר שליט"א והרב אליעזר מלמד שליט"א. עוד עשרות רבנים וגדולי תורה ומחשבה מתירים ומעודדים את העליה להר. כך שכל מי שתשוקת הקודש והמקדש בליבו יש לו על מי לסמוך, ובוודאי לשוטר בתפקיד. אבל ה"השקופע" הקלוקלת והסגנון הקנאי של "ההיבדלות" מתוך עם ישראל שהחוג הזה אימץ לעצמו, כבר העביר אותם על דעתם ועל עת קונם. ולא בפעם הראשונה.

כידוע לקודש הקודשים נכנס כהן גדול פעם אחת בשנה לצורך הקטרת הקטורת ביום הכיפורים. לפי קו המחשבה הזה מיד בסיום הקטרת הקטורת בקודש הקדשים הכהן הגדול היה צריך "לרוץ מיד החוצה בלא לשהות אפילו רגע אחד". והנה חז"ל מספרים  לנו שהכהן הגדול היה מתעכב בקודש הקודשים  ומתפלל שם. לפי דברי המשנה הוא גם היה מאריך בתפילה  אילולא החשש להבעית את ישראל. אם לא היו ישראל בפחד ואימה שמא הכהן ימות בקודש הקודשים היה נשאר שם יותר זמן ומתפלל בנחת.

מסתבר שבימי הבית לא שמעו על  המצאת "הריחוק המקרב". הם לא התייראו מן המקדש אלא ממי שציווה עליו. לכן לא הורו לכהן הגדול לנוס במרוצה מן הקודש, ולמזלם אז 'הר המור' לא נאבק בהר המוריה. אילולי כך, בכלל היו מחלקים פליירים לנעול את המקדש על בריח שאיש לא יעיז להכנס לשם.

=======

בן 41 נשוי ללימור ואב לשמונה ילדים, קצין במילואים, ממייסדי היישוב 'נגוהות' בהר חברון ועולה להר הבית מזה 25 שנה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
67 תגובות - 49 דיונים מיין לפי
1
עוד צעיר מחוצף שמחזיק מעצמו
אבנר | 29-12-2017 10:24
איך אתה מעז להיתלות בגדולי ישראל כשאתה רומס את פסיקתם, כאשר אתה נכנס למקומות שהם אוסרים, ומעודד עלייה של נשים, דבר שהם גם אוסרים? חישבת כבר לכמה איסורי כרת אתה אחראי בעידוד העלייה שלך? שונאי ישראל בכל אתר ואתר מודים לך על המשך החלשת עם ישראל בביזוי מקום המקדש.
ואם אני סומך על רבותי כשאני עושה זאת זה בסדר?
משה | 31-12-2017 7:19
למשל, הבא על הנידה חייב כרת. על השאלה מתי האישה נידה יש מחלוקות מכאן ועד סין, אז אם אני סומך על רבותי שמקלים בעניין אני עובר בכרת? האם תגיד לי לרחוק מאישתי אם רבותי התירו לי? בייחוד שלעלות למקום המקדש זו מצווה, אז בחומרות שלך אתה רוצה שאבטל מצווה?
יש איסור כרת רק למי שנכנס בלי טבילה
אבי | 31-12-2017 6:46
כולם יודעים את זה שנכנסים רק למחנה לויה. רבני הקו מסלפים את דברי חכמים בכל הקשור להר הבית וצריך להגיד את זה. חלאס
אסור לפסוק כמו תלמידי חכמים שהם לא מהר המור?
yehonatan yehezkel | 30-12-2017 23:38
.
2
כל מילה בסלע. יישר כח
י | 29-12-2017 10:34
הרבנים האוסרים על עליה למקדש דומים בעיני לרבנים שאסרו לעלות לארץ ישראל כי מחללים שם שבת.
כתבת יפה!
כל הכבוד | 30-12-2017 19:01
היכונו לביאת המשיח
כל מילה באגורה
י | 30-12-2017 18:06
בעצם במסטיק לעוס
3
עוד קצין מתנשא שיוצא על גדולי הדור
אורי | 29-12-2017 10:40
חצוף
היה נחמד אם היית מגיב עניינית
משה | 31-12-2017 7:20
אם אנו סומכים על רבותינו למה שלא נעלה?
4
עכשיו יודעים מי אתה
איתי | 29-12-2017 10:52
למי שאין יראה מתלמידי חכמים אין יראה מהמקדש
5
האם עליית חייל ושוטר להר הבית היא רק מאעמי פיקוח נפש?
ג.א. | 29-12-2017 11:09
האם לא גם מטעם לא תחנם (הרהג שלמה גורן)? האם לא גם מטעם והורשתם את הארץ (הרמבן)? האם לא גם מטעם ואת מקדשי תיראו?- כי האם יעלה על הדעת להפקיר את קודש הקודשים למשחקי כדורגל של פלשתינאים, כאשר ישראל הוא הריבון?
6
הרב אבינר בא להזכיר לא לחדש.
שלום | 29-12-2017 11:10
אין פה שיא חדש, ולא הוציאו פסק. הרב אבינר ציטט מתשובה של אחד מגדולי הדור הקודם.
7
בזמן ביהמ"ק לא היו מטיילים בבגדי חול בהר הבית ומצטלמים
אבי | 29-12-2017 11:19
כך לא נראה מורא מקדש
כי לא היה להם ..
נחום | 31-12-2017 11:02
מי אמר שהיה להם הבדל בין בגדי חול לשבת? בכול אופן מצלמות לא היו להם... (בהר המור - עדין הם...)
8
מפליא ביותר, גובל בהזוי לחלוטין...
גילעד שטרן | 29-12-2017 11:25
הרב דוב ליאור והרב נחום רבינוביץ' הם גדולי תורה? וודאי! האם אפשר להעמיד אותם כפי שעשה הכותב מול עשרות גדולי הדור בעשרות שנים האחרונות שאסרו עלייה להר מתוקף קדושתו ורוממות נוראותו? לא. למה? כי העומדים מנגד למתירים עלייה (כמובן במגבלות המובאות בכתביהם) הם ענקי הדור, לא גדולי. (במחילה מכבוד תורתם, אינו כותב את כל תאריהם כי אין מספר וכמובן שאיני יכול לכתוב ע''פ סדר הגודל ועל כך סליחתי) הרב עובדיה יוסף, הרב מרדכי אליהו, הרב נבנצל, הרב זלמן נחמיה גולדברג, הרב צבי יהודה, הרבנים הראשיים והראשונים לציון כולם (כולל הרב שלמה גורן שאמנם התיר עלייה למקומות המותרים בספרים וחוברות שכתב כאדם פרטי, אך גם שהיה רב ראשי במשך 10 שנים רצופות לא פרץ את הפתח, לא הפיל את הגדר ששמו הרבנים הראשיים לפניו). ועוד ועוד ועוד. שהתגובה קצרה מלמנותם והדעת קטנה מלהכיל את גודלם. מולם להעמיד את הרב ליאור והרב נחום רבינוביץ'? שכמובן אני העלוב לא מגיע לקצה הציפורן של אלו ואם הם בני אדם אני כחמור אבל איך ניתן להשוות בכלל?
למגיב לתגובתי. דוד היקר.
גילעד שטרן | 31-12-2017 23:34
כפי שכתבתי בסוף תגובתי איני מגיע לקצה הציפורן של הרב ליאור והרב רבינוביץ'. אז קודם כל תנשום. דבר שני, הרשימה של האוסרים שהבאתי כנגדם היא ארון הספרים היהודי בעשרות השנים האחרונות. אין היום אף פוסק ספרדי/אשכנזי/ציוני/חרדי וכ' שלא פותח בכל תשובה בנושאים הקשים להכרעה שהוא נותן את ספריהם של אלו שהבאתי..ועקב כך יש לומר רק דבר אחד: הרב דב ליאור הוא פוסק ענק, אבל הוא אחד. וגם אם איתו יש עוד גדולים הם לא מגיעים לעשירית ממספרם של הגדולים העומדים מולם. פשוט אי אפשר להשוות לא רוב מניין ולא רוב בניין בשום פנים ואופן.
אין לך מושג מי זה הגאון הרב ליאור שליטא
דוד | 30-12-2017 22:56
הוא אינו נופל מהרשימה של הגדולים שהבאת
9
קצת סדר
ירושלמי | 29-12-2017 11:29
תמיד תלמידים צעירים שואלים איך נדע איזה רב יותר גדול בתורה וביראת שמיים. התשובה פשוטה להפליא. פשוט תתסתכלו: א. כמה תלמידי תלמידי חכמים גדלו אצלו. ב. איזה איכות של תלמידי חכמים גדלו אצלו. ג. כמה ראשי ישיבות נבנו אצלו. ד. כמה ישיבות ומפעלים תורניים צמחו מכוח השפעתו או מתלמידיו או מתלמידי תלמידיו. ו.איזה תלמידי חכמים שלא צמחו דווקא אצלו אבל נמנים על שומעי לקחו. ז. כמה ספרים ובאיזה איכות הוא כתב. ח. סדר הגודל של רבנים שמתייעצים איתו, גם מבחינת היקף תורתם וגם מבחינת עומק הסוגיות העולות ביניהם. י. באיזה סביבת גדולי תורה הוא נמצא ופועל (הר המור למשל). יא. מה אמרו עליו רבותיו ובאיזה סדר גודל הם היו. הדברים הנ״ל לא מכוונים רק לתת כלים למדוד את הענק האדיר הגאון הרב שלמה הכהן אבינר שליטא ולהעמיד מולו את הרבנים הגאונים שליטא שציינת אלא גם לברר לך את הבורות במקרה הטוב או החוצפה במקרה הרע של כתיבתך. לא מעניין אותך שרבני הר המור מעמידים תלמידי חכמים ענקיים וראשי ישיבות באופן רצוף וסדרתי שנים על גבי שנים. לא מעניין אותך שעשרות רבנים ראשי ישיבות וביניהם גאונים ממש באים ממרחקים גדולים שנים רבות מאוד לשיעורים מדי שבוע אצל הרב צבי טאו תופעה שאין לה אח ורע בכל העולם התורני. כשכל הרבנים האלה שהם לחלוטין רוב מוחלט איכותי וכמותי מחזיקים באופן מוחלט בדעתו של הרהג הרב אבינר שליטא שהיא שולחן ערוך פשוט. ושענקי העולם החרדי גם הם בעמדה זו. ולבסוף לך לפרקי אבות וראה את המשנה הארוכה ביותר בפרקי אבות פרק ב משנה ט המתאמצת כל כך לסדר מי יותר גדול אליעזר בן הורקנוס או אלעזר בן ערך והמשנה הזו בסך הכל הינה המשך ולימוד מהקב״ה בעצמו שעושה סדר (תוך כדי ענישה) אצל אהרון ומרים ששכחו לרגע את סדרי הגודל. ״ ויאמרו הרק אך במשה דבר ה׳ הלא גם בנו דבר״ . ובהמשך ״ומדוע לא יראתם לדבר בעבדי במשה.״ הגיע הזמן לעשות סדר בריטואל הקבוע הזה אצל עולי הר הבית שלא טורחים לבדוק באמת א. מה ההלכה או מה אומר שולחן ערוך ואם יש רבנים גאונים שאומרים כמו שאתה מרגיש/ חושב. אז לא נותר אלא לבדוק באמת מי כאן מרים ומי כאן משה. ובקיצור תפסיקו לבלבל אחרים וגם את עצמכם, ״החוג זה אתם״
במחילה, אך דומני שהגר"ד ליאור
חרדי | 31-12-2017 8:05
נחשב לדול הפוסקים במגזרכם (כן, הוציא את עצמו מן הכלל...)
10
כל הכבוד רב אסף!!!
יוסף שלום רבין | 29-12-2017 11:52
מכל מלמדי השכלתי ומתלמידי יותר מכולם...לפעמים (ולענד במיוחד בדור הגאולה) הקבהו פשוט מסתיר את האמת מחכמינו ומגלה אותה בקרב העמך ישראל ...אין לנו אלא להתאבל ולשבת בתמיה על פסיקה כזאת מרב כה חשוב...בעה יותר ויותר יהודים פשוטים ומתוחכמים מתעוררים לתודעה מקדשית ובוחרים לדרוש את ציון בצורה הכי מעשית שאפשר. שנזכה להקריב קרבנות ולבנות את המקדש בקרוב אמן!
11
אשריך
לירון | 29-12-2017 12:08
כל תשובה בסלע
12
סתם שרירותיות שטחית, זה לא בא מחרדת ק
צבי | 29-12-2017 12:14
קודש.
13
מי שמך לדבר מול הרה"ג שלמה ארבינר שליט"א.
כל עם הארץ מרשה לעצמו | 29-12-2017 12:28
ממליץ לך ללמוד בינתיים חומש עם רשי לפני שאתה פוצה פה מוחל אחד מגדולי הדור, קדוש וטהור כלשון הרב צבי יהודה קוק זצל.
14
בא נשאיר את הדיון הזה לרבנים
אריאל | 29-12-2017 12:47
אני גם עולה להר הבית עפ הרב ליאור שהוא מורי ורבי. אבל אי אפשר להתעלם מזה שזה מחלוקת עצומה בין רבנים גדולים, לא כל אחד שחושב מה דעתו יכול לפרסם את זה בתקשורת בדיוק כמו שלא כל אחד מפרסם את דעתו בנושאים הלכתיים אחרים. שנזכה שזו תהיה מחלוקת לשם שמיים ושיבנה בית המקדש במהרה ואז נעלה כאיש אחד בלב אחד בשמחה.
15
מצחיקה המצאתו כאילו הר המור בודדים בהתנגדות לעליה להר
ami | 29-12-2017 13:38
האמת כמובן הפוכה. רוב ככל הפוסקים במאה האחרונה כולל אחרי ששת הימים היו נגד, וכמפורסם בכל הכרוזים שפרסמו, ורק מיעוט קטן כיום תומך, שמאחוריו טיפוסים קולניים כהכותב הנל.
16
מוזר מאד
נגה | 29-12-2017 13:44
אין לו עבר ישיבתי, לא ידוע כפוסק. ופותח את הפה בתחום שאינו מבין בו. אתה רוצה לעלות, תעלה, אך ביקורת עניינית לגופו של ענין, במישור ההלכתי ותורני ולא מהתחושות
17
לדון עניינית
אריאל | 29-12-2017 13:53
אנני מבין ההתקפה על הדובר. גם אם נאמר שהרב אבינר הינו תח גדול, וכי אי אפשר לבקרו? וכי אי אפשר לנהל ויכוח הילכתי/מחשבתי? הלוא לשני הצדדים יש טיעונים הן הילכתיים והן רעיוניים ולשניהם רבנים חשובים אז למה להתלהם?
18
אסף בושה וחרפה. צעיר וחצוף
ישראל | 29-12-2017 14:43
סגנון דיבור של אחד הריקים...אם כך מדבר מי שעולה להר ...השם ישמרנו
19
אכזבת, מסכן שכמוך!
ירון, לא דתי בעליל | 29-12-2017 14:47
אני בכלל לא מבין את כל הדיונים האלה לכאן או לכאן, מה שכן אני יודע, זה שכל המחלוקת הזו כל היא לשם שמים, יש צד לכאן ולכאן, וכל אחד ילך בדרכי הרבנים שלו. אבל ככה לצאת נגד תלמיד חכם?!? נגד תלמידים חכמים?!? כל תינוק יודע-דרך ארץ קדמה לתורה! חתיכת ביזיון!
20
בורות וחוצפה
עזריה אריאל | 29-12-2017 15:04
לאסף פריד, שלום!כמי שנמנה על העולים להר אני מרגיש חובה למחות על דבריך.ההלכה שטמא צריך לצאת מיד מהמקום שאסור לו ובדרך הקצרה ביותר היא הלכה מפורשת במשנה ובגמרא בשבועות וברמבם (הלכות ביאת המקדש פרק ג). הרב אבינר שליטא סובר שכל הר הבית הוא ספק עזרה, ולפי דרכו מסקנתו צודקת. רבים פסקו אחרת, והוויכוח ידוע. טענתך העקרונית שהרעיון לברוח החוצה הוא הזוי היא פשוט בורות. זה בדיוק הדין למי שנמצא בעזרה. והכותרת מחרפן היא חוצפה שאין דוגמתה.ולפני העליה הבאה להר אני מציע שתקרא תהלים פרקים טו וכד ותבקש מחילה מהרב אבינר.
יישר כחך הרב עזריה!
נעם | 31-12-2017 0:20
דייקת במילותך.
יישר כוח. הכותב 'שכח' לציין שכהן גדול היה טהור ולא טמא מת
צודק | 30-12-2017 23:08
.
אין שום סבה להתנצל למי שמסלף דברי חז''ל ומונע 200 מצוות
מנדל | 30-12-2017 20:29
בתורה.
21
תתבייש!!
אא | 29-12-2017 15:05
וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק. בזיון התורה בריש גלי והכל לשם שמיים כביכול נוולה שכזו!! הלוואי שיצליח לחזור בתשובה
22
כול אחד פותח
אלכס | 30-12-2017 18:21
פה על רב ענק
23
אין הירכיה
בילבול מוח | 30-12-2017 18:42
יופי. איזה גבר גבר הקים יעשוב בישראל. בהחלט דבר גדול. והוא אפילו קצין במילואים. פשש. כפיים. והנה הוא עומד מול אחד מהרבנים הגדולים שבדור, ודאי גדול ממנו בהלכה והוראה ומעיז לצאת נגדו בכזו חוצפה ועזות מצח. אה..והכל כמובן בשם הקודש והמקדש. וזו בדיוק תמצית הסיפור של נאמני הר הבית עלק.
24
ידידי יצא שכרך בהפסדך
א | 30-12-2017 18:51
העדפת עליה להר הבית שאין בה מצווה וזלזלת בכבוד חכמי ישראל. חזור בך.
25
אידיוט. אגב תהיה בעניין אתם המתבדלים מכל עם ישראל.
הר | 30-12-2017 18:52
הם מזלזלים בכל גדולי הרבנים, הפוסקים וראשי הישיבות שעולים להר הבית. ואנחנו שותקים. איזה שקרן ואיזה חוצפן,אתה לא שם לב איך אתה מדבר לרב,פוסק וראש ישיבה? ואיך אתה מכנה את כל רוב רובו של רבני ישראל מכל הדורות ?? סינדרום הר הבית.
26
הרוב קובע והרוב היום עולה להר הבית
מנדל | 30-12-2017 19:16
לכל בני הר המור: היום אין לכם שום תמיכה מרבנים הגדולים בעולם הדתי לאומי. כמעט כל הרבנים הגדולים שהם בחיים תומכים ומעודדים עליה להר הבית. (יש רשימה ארוכה למטה). חוץ מרבני הר המור וכמה רבנים (שאינם פוסקים) ממרכז,לא תמצא רבנים חשובים שאוסרים. מעניין מאד. הר המור נואש לגייס שמות של רבנים מעולם החרדי (שבכל זאת מתנגדים להשקפה של הר המור עצמו) ועוד רבנים שאינם בחיים ולא ראו שחרור הר הבית. הרוב החליט והרוב קובע. עלה נעלה!!
אתם הזויים יותר מאלו הקרויים מ.מנדל שמאמינים שהרבי חי.
ממש | 31-12-2017 17:16
הרוב עולה?? אם ככה איך אתם מתפארים בשיא עולמי של 1000 יהודים? לא ידעתי שעם ישראל מונה 1999 יהודים
27
וואלה
אסף | 30-12-2017 19:22
הכותרת חצופה, נראה שיש לכותב משהו נגד הר המור בלי קשר לוויכוח.. חוץ מזה שלכתוב ש'הם' מזלזלים בכל גדולי הרבנים וראשי הישיבות שעולים זו שטות גמורה. הרי בכל הדורות רוב רובם של תלמידי החכמים והרבנים אסרו את העליה להר הבית. וגם כשיש תלמידי חכמים גדולים שמתירים- אי אפשר לצייר את זה באופן כל כך פשוט כאילו יש איזה כמה מוזרים שאוסרים. הרב אבינר סובר שאסור לעלות, למה זה זלזול במי שסובר שמותר? נראה שהכותב צריך לשתות משהו ולכתוב באופן ראוי יותר
28
דוגמא לא מוצלחת - הציונים באמת צדקו
גד בן אברהם | 30-12-2017 19:42
והצליחו להציל חלק ניכר מעם ישראל. העלייה להר הבית לא קשורה לנושא הציוני. אלא לרצון הפנימי של יהודים להתקרב לקודש ואז הם עלולים לעשות דברים שאינם ראויים.
29
לא מצאתי חלוקה
אמיר | 30-12-2017 19:42
לא מצאתי בכל המאמר של כבודו את החלוקה בין מקום שהוא איסור כרת לבין מקום שהוא לא באיסור כרת
30
תרתי דסתרי
אבי | 30-12-2017 20:43
מחילה, לא הבנתי את הכותב.. אם יש לך יראת שמים, איך אתה יוצא באופן מתנשא על האוסרים?ואם אין לך יראת שמים, מה אכפת לך מהמקדש וכך הוויכוחים ההלכתיים?
31
רב אברום
אריה | 30-12-2017 20:46
צריך לומר את האמת :בחיי חיותו של רבינו הגדול רב אברום שפירא איש לא העז לצאת כנגדו (חוץ מהרב ליאור) כולם היו כפופים לרבינו שאמר כשם שמוזהרים על הדרישה כך מוזהרים על הפרישה!!
32
אני ממליצה לכל יהודי ויהודיה לרוץ לעלות
יפה יוסף | 30-12-2017 21:50
להר הבית היקר כי עוד מעט לא תהיה אפשרות להכנס לשם.לא להחמיץ את השעה.אין קדושה בהר הבית יותר מבית כנסת.הקבה לא נמצא היום שם.רק כשהד' יורד לארץ כמו בהר סיני או כמו המלאך שבא ליהושוע בין נון.כך סתם הקבה לא יורד.
33
אני מוחה על בזיון ת"ח שהוזכר בכתבה
יהודי | 30-12-2017 22:12
בדיוק רציתי לכתוב זאת וראיתי שכבר כתבו. מי שבאמת מענין
נעם | 31-12-2017 21:57
אותו שישמע את השיעור שהרב עמי שטרנברג העביר שבוע שעבר בהר המור ויבין למה גם למי שרבותיו מתירים לו אסור לעלות.
34
הריחוק המקרב
פינחס | 30-12-2017 22:36
איננו ביטוי שטבע הרב אבינר שליטא, אלא מרן הראיה קוק זצל, אם יש כאן נסיון לבעוט בתורת הרב זצל אנא לא להפנות את האש אל הרב אבינר אלא אל המקור עצמו.מעבר לכך נראה לי שמיותר להגיב על דברי הבורות שנכתבו כאן כפי שכ' הרב עזריה אריאל היו.
35
שימו לב!
ציוני | 30-12-2017 23:17
אף אחת מהתגובות נגד הכותב לא מתייחסת לעניין אלא רק שוב ושוב לכך שזו חוצפה לדבר נגד רבנים ונגד רוב הפוסקים עשיתם העתק הדבק לסגנון של רוב רובם של הדתים מלפני מאה שנה. תלמדו אם הבנים שמחה על הטענות האלה
תלמד אם הבנים שמחה ותראה על מה הוא אומר את זה.
מנחם | 31-12-2017 18:55
לא על כל דבר אפשר להגיד ישר: האם הבנים שמחה היה מחדש נגד כל הרבנים. הוא נסמך על רבנים גדולים שהיו שייכים לחובבי ציון. עיין היטב שם.
36
אתה חצוף !! כל הרבנים אסרו זאת עד דורינו עם כל הכבוד לכ
יעקב | 30-12-2017 23:32
אתה חצוף !! כל הרבנים אסרו זאת עד דורינו עם כל הכבוד לכמה מהמתירים שאכן הם רבנים חשובים אין להם שום משקל מול האוסרים, מצטער. אז גם אם אתה רואה בדווקא לעלות ותספר שזו קדושה וכו' (מסווה של לאומנות), אל תיבהל כל כך. גועל נפש וצביעות
גם כל גדולי הדור
נריה פלדמן | 05-01-2018 11:35
אומרים שלומר הלל ביום העצמאות זה ברכה לבטלה אז...
עד דורנו השאלה מתי אתה מתחיל
יהודה | 31-12-2017 10:41
כל הפוסקים בכל הדורות לא שמעו על האיסור עד לפני מאתיים שנהואכן במאה שנה האחרונים רוב הפוסקים חידשו איסור. המתירים חוזרים להלכה המקורית
37
מי מזלזל ברב ליאור
יודע לשאול | 30-12-2017 23:52
אסף פריד כותב שמתנגדי העליה מזלזלים בכל גדולי הרבנים, הפוסקים וראשי הישיבות שעולים להר הבית. ואנחנו שותקים. אך אסף פריד מעודד עליית נשים להר, בניגוד מוחלט לדעתם הברורה של הגרד ליאור והגרנ רבינוביץ' שליטא. אסף פריד גם עלה לרמה המוגבהת, בניגוד מוחלט לדעתם הברורה של הגרד ליאור והגרנ רבינוביץ' שליטא. הוא גם פרסם שזה היה בהסכמת והדרכת הרב ליאור, אך הרב ליאור הכחיש זאת בחריפות (דברי אסף פריד ב'שביעי' פ' מקץ, והכחשת הרב ליאור ב'שביעי' פ' ויגש). יתרה מזאת, אסף פריד מעודד גם עליית חילונים להר הבית, בניגוד מוחלט לכל רבני ישראל בלי יוצא מן הכלל, (פרסם באתר חדשות הר הבית קריאה של נדב שרגאי לחילונים שיעלו להר, וכתב על זה: משמח מאד). ואנחנו שותקים. עד מתי?
38
חצוף! מי שאין לו מורא-מקדש גם אין לו מורא-רב
ישראל מטות | 31-12-2017 0:07
חצוף!!!!!
39
עוד לץ יהיר מגבה טענות של בורות. מבייש אותי כאחד מהעולים להר. אתה לא מיצג אותי!!!
בלוך | 31-12-2017 3:35
טיפש. אתה סתם פוגע בנו, ציבור העולים להר וגורם לזילות טענותינו.
40
על איזה סם אתה? כל גדולי הרבנים? התחרפנת? למה הזוי כמוך מקבל במה בכלל???
צחי | 31-12-2017 8:06
זה אתר דתי זה?
41
ליהונתן ואבי מתגובה 1. האם ר אברום הר המור? הרב עובדיה?
הה | 31-12-2017 17:26
רב שלמה זלמן מהר המור? הרב אלישיב זצל מהר המור? הרב שטרנבוך? הרב עובדיה הר המורניק? הרב יצחק יוסף? הרב לאו? הגרזנ גולדברג? הרב מרדכי אליהו זצל? (שאמר לבנות בית כנסת לא בשטח ההר. ע' שות הרב הראשי (סימן ה' כמדומני). ודי לשקר בשמו. ועוד ועוד ועוד מכל החוגים. ציונים וחרדים.ספרדים אשכנזים וחסידים. לא קו ולא הר המור.
42
הגיע הזמן לאסור חתונות. חתיכת כרת!
נפתלי | 01-01-2018 1:05
אתם יודעים על איזה איסורי כרת אפשר לעבור בנישואין! במילים אחרות, תרדו לנו בבקשה מהווריד, אפשר לחשוב שמי שעולה לא עיין היטב בהלכה, כמו שמעיינים בהלכות כרת אחרות ומתירים גם דברים דחוקים. המחמירים צריכים להודות בפה מלא שאם הר הבית היה חשוב בעיניהם אז היו מוצאים היתרים דחוקים כדי לעלות כמו שעושים בין איש ואשתו בגלל שלום בית ומילים יפות אחרות שבגינם מקלים עד הקצה באיסורי כרת אחרים.
43
האם גם בנושא רפואי לא היית מסתמך על המומחה בתחום?
יהודי | 01-01-2018 3:11
גם הרבנים שמנית יודעים ומתייחסים לעצמם כננסים מול כל גאוני הדורות ברוב מוחץ שאסרו את העליה להר הבית באיסור כרת.. ואמנה רק רשימה חלקית.. הרבנים הגאונים.. הרב ר' דוד יונגרז הרב בענגיס ר' יוסף חיים זונפלד.. הרב קוק החזון-איש הרב מבריסק האמרי-אמת הרב מטשעבין ר' צבי פסח פרנק הרב שך הרב קנייבסקי הרב אליישיב ר' שלמה זלמן אורבאך.. הרב עזרא עטיה.. הרב בן ציון אבא שאול.. הרב עובדיה יוסף.. כל הרבנים הראשים לדורותיהם זכותם יגן עלינו.. ובל יהי חפצי עצמכם.. לא הייתם נתקלים בבעיה קריטית של סכנת חיים לא הייתם מקבלים חווד מסטודנט לרפואה או סטג'ר או רופא מתחיל.. הייתם מעדיפים פרופסור עם מוניטין מנוסה וידוע.. וכך גם בחפצי שמים.. הרבנים שמניתי פסקו עשרות אלפי תשובות והם ברי סמכא יותר מכל הרבנים שמניתם מבלי להוריד חלילה מכבוד תורתם.. ואליהם תשמעון..
44
גם קצין ואב לשמונה צריך לדייק בציטוטים
יהושע | 02-01-2018 21:36
בלי קשר לזה שכל הדוגמאות מופרכות, והכהן הגדול היה טהור ועשה מצווה מחויבת שאינה שנויה במחלוקת, הרי במשנה ביומא מפורש שהתפלל בבית החיצון ולא בקודש הקודשים. אבל ככה זה כשאדם שאפילו משנה כצורתה אינו מבין, מתלהם ופוער פיו בלשון מחוצפת כנגד רוב מניין ורוב בניין של רבני ישראל.
45
גדולי הרבנים? קרא מה אמר הרב קוק או הרב יוסף על עליה
שמואל | 03-01-2018 1:11
להר הבית...
46
דמגוגיה זולה
יאיר | 05-01-2018 0:59
יש בדבריך זלזול בכל גדולי ישראל בכל הדורות כולל הדור האחרון, יש עיוות של המציאות בצורה נוראה המטרה מקדשת את האמצעים?! אני בשוק מהמאמר הזה, מנסה לדון לכף זכות שזה מגיע ממקום אמיתי של קודש אך זה קשה נוכח לשון הכתיבה בה השתמשת. אולי זה מגיע מחוסר פתיחות לדעת האוסרים בעזה תפקחנה העיניים. סליחה ומחילה אבל זה נראה נורא.
47
מישהו
מישהו | 12-03-2018 15:34
אם השוטר היה שואל את הרבנים שלך הוא היה מקבל תשובה אחת אבל מה לעשות שהוא שאל את הרב אבינר
48
זקן חינם
דוד | 12-03-2018 22:12
...
49
טעות אח שלי
אביחי | 15-03-2018 21:49
יצא ובא לו בדרך בית כניסתו, ומתפלל תפילה קצרה בבית החיצון... (יומא, פה, מא). כן כן, בבית החיצון (דהיינו בהיכל, לא בקודש הקודשים). גם הכהן הגדול היה ממהר לצאת מקודש הקודשים אף על פי שהיה מותר לו, ולא היה נשאר שם אפילו לא רגע אחד מעבר למה שצריך. אבל מה זה משנה מה כתוב במשנה. הרי גם ככה דעת התורה לא באמת מעניינת אתכם. העיקר לרוץ בראבק להר הבית ולהראות לערבים איזה גברים אתם (בדגש על 'גברים', כי לנשים אסור לעלות בכל מקרה.... אהההה, בעצם גם נשים אתם מעודדים לעלות. נו, אמרתי כבר שדעת תורה לא מעניינת אתכם).