הרמטכ"ל לטייסים: "אתם ההרתעה של מדינת ישראל" - סרוגים

הרמטכ"ל לטייסים: "אתם ההרתעה של מדינת ישראל"

בבסיס חיל האוויר בחצרים, התקיים היום טקס סיום קורס טיס, בו צעדו 5 בוגרי ישיבות. הרמטכ"ל איחל לטייסים החדשים: "לפעול בדייקנות ובקור רוח ולשוב הביתה בשלום"

author-image
הרמטכ"ל לטייסים: "אתם ההרתעה של מדינת ישראל"

בבסיס חיל האוויר בחצרים, התקיים היום טקס הסיום לקורס טיס במעמד ראש הממשלה, שר הבטחון, הרמטכ"ל, קצינים, חברי כנסת ובני משפחה נרגשים.

טקס הסיום נערך בסופן של שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת הטייס ותואר לימודים אקדמי מאוניברסיטת "בן-גוריון". החל משבוע הבא יוצבו מסיימי הקורס, אשר כעת הינם לוחמי צוות אוויר, בטייסות השונות בחיל האוויר ויחלו את הכשרתם המבצעית.

כזכור, מתוך פחות מ-40 בוגרי הקורס, 5 מהם בוגרי ישיבות, שלושה מישיבת 'מעלה גלבוע' ושניים נוספים מישיבת ההסדר בעכו ומישיבת שבי חברון. בנוסף סיימה את הקורס טייסת אחת. אחד הבוגרים, סגן אילן מישיבת מעלה גלבוע, שגם התחתן במהלך הקורס, סיפר לסרוגים על האתגרים הנוספים שהיו לו ולאשתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "חיל האוויר נמצא היום בשיא יכולתו – עם מיטב הכלים והטכנולוגיות, עם המטוסים הטובים ביותר בעולם, עם הטייסים הטובים ביותר בעולם, עם כושר הגנתי והתקפי, עם עוצמת אש אדירה, שיכולה להגיע על פי הצורך למרחקים קצרים וגם ליעדים רחוקים. אנחנו ממשיכים לעמוד מול אתגרים גדולים בצפון, בדרום וגם במזרח. בכל החזיתות הללו ישנן שלוחות של האיסלאם הקיצוני, שכבר השית אסון כבד על אזורנו, אבל לא על מדינתנו.

אנחנו אי בתוך הסער הרוגש הזה, אנחנו שומרים על ביטחוננו מתוך מדיניות ברורה, לא נאפשר לכוחות של צבא איראן להתבסס בסוריה כדי לפגוע בנו, ונפעל למנוע ייצור של נשק מדויק וקטלני שמכוון נגדנו. אשר לרצועת עזה, אנחנו רוצים שהאוכלוסייה המקומית תחיה את חייה בשקט וברגיעה, אבל ההחלטה אם יהיה שקט בעזה תלויה קודם כל בעזה. אנחנו לא נאפשר ולא נסבול שום הסלמה מצד החמאס או כל גורם טרוריסטי אחר נגד מדינת ישראל. נשתמש בכל האמצעים להגן על ריבונותנו, ועל ביטחונם של אזרחי ישראל".

אתם כח ההרתעה של מדינת ישראל

הרמטכ"ל גדי איזנקוט: "עם סיום שנת אלפיים ושבע עשרה ובפתחה של שנת אלפיים ושמונה עשרה, אנו ניצבים מול איומים רבים המתעצמים מצפון ומדרום. צה"ל פעל בשנה החולפת בכל הזירות, ביצירתיות ובנחישות, כדי להבטיח את ביטחון המדינה. ההצלחות המבצעיות התאפשרו בזכות שילוב זרועות איכותי ומקצועי, שבו היה לזרוע האוויר והחלל תפקיד מרכזי ככוח אסטרטגי, מתוחכם, מדויק ועוצמתי. עוצמתה של הזרוע היא מרכיב מכריע ביכולת ההרתעה של צה"ל ושל מדינת ישראל ונשענת בראש ובראשונה על חיילי הזרוע ומפקדיה – אלה הנוסקים עד גבול יכולתם וממלאים את משימתם עד תומה.

בוגרי קורס טיס 175, היכולות המבצעיות האיכותיות שאותן רכשתן לאורך הקורס, והמקצועיות שבה דבקתם חרף כל מכשול – הן שיאפשרו לכם להמריא למשימה, לפעול בדייקנות ובקור רוח ולשוב הביתה בשלום. אני סמוך ובטוח כי ערכי המצויינות והאחריות אשר הנחלתם להם לאורך השנים, לצד המסירות והתמיכה במהלך הקורס, ילוו אותם בשעה שיגנו על המדינה ויבטיחו את קיומה. קרוב לשבעה עשורים חלפו מאז הוענקו כנפי הטיס הראשונות בשלהי מלחמת העצמאות. בשעה שעמדה המדינה תחת איום, הוכשרו ראשוני טייסנו על אדמה זרה ועשו הכל כדי להבטיח כי בבוא היום יהיו המגן החי בשמי מדינת ישראל. בחלוף שבעים שנים יש לנו צבא עוצמתי וזרוע אוויר עוצמתית ומדויקת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הטייסים מגינים על המדינה?
באמת? | 27-12-2017 19:23
לא הרב טאו ממציא טיל הטאו?
התבלבת עם הרב לאו ממציא טיל הלאו
לא | 27-12-2017 23:17
טילים ותהילים
2
חיל האויר
ח. חיים | 31-12-2017 20:53
אדוני הגנרל והטה הכללי. תפסיקו לרומם את הטיסים כי בסוף את העבודה היסודית עושים חילות היבשה.