איך לעשות חג כמו שצריך ולא לגמור את חשבון הבנק? - סרוגים

איך לעשות חג כמו שצריך ולא לגמור את חשבון הבנק?

חנוכה נגמר ופורים כבר מציץ מעבר לדלת, עם תחפושת שעולה מאתיים חמישים שקלים לילד, וסכומים גדולים נוספים על אביזרים. בעוד אנו ננסה להתאושש נתחיל להתכונן לפסח, על שלל הוצאותיו – החל משיפוץ הבית לקראת האורחים וכלה בטיולים שהחופש הארוך שלו מציע

author-image
איך לעשות חג כמו שצריך ולא לגמור את חשבון הבנק?

כשהיינו ילדים החגים האלה נראו לנו חלומיים וחיכינו להם בכיליון עיניים. עכשיו אנחנו מודאגים. איך עוברים את כל החגים האלה בלי להיכנס לחובות, בלי שיחזרו לנו צ'קים – ובלי להיות כל כך מוטרדים?

לארח אפשר גם בלי לנקר עיניים

אף אחד לא מצפה מכם להפוך את הבית שלכם לארמון, לשלוח לאורחים שלכם לימוזינות ולחכות להם עם צי של משרתים ומגש מוזהב עם כוסות שמפניה צוננות. כלומר, כן זה היה יכול להיות נחמד, אבל המחשבה של לרוקן את כל חשבון הבנק על ערב אחד, שאפילו אינו אירוע של חתונה (ואף אחד גם לא יביא לכם צ'קים), הוא רעיון מטורף.

מזמינים אורחים לערב חג? קודם כל, אתם יכולים לבקש מכל אחד שיביא משהו. זה נהוג במשפחות רבות, וזה מאפשר לאורחים להרגיש שהם תרמו משהו לארוחת ערב. אורחים צעירים או כאלה שאינם ידועים כבשלנים יכולים להביא שני בקבוקי יין או אפילו כמה משקאות קלים. מעבר להקלה על התקציב, זה גם יחסוך לכם סחיבות כבדות. את כל האוכל לאירוח אתם יכולים לרכוש במקום אחד מוזל. לקראת החגים תמיד יש פרסומות ומודעות על הנחות והטבות, וכל מה שעליכם לעשות זה פשוט לעקוב איפה הכי זול כרגע, ולקנות שם.

זה לא חייב להיות הסופר הקבוע שאתם קונים בו, זה גם לא חייב להיות ממש ליד הבית. גם אם תסעו קצת זה לא משנה, העיקר שתיהנו ממבצעים ומחירים אטרקטיביים. אגב, הרבה מקומות נותנים כמתנת פסח מעל סכום מסוים סירים, או סרוויסים של צלחות וכו'. זה יכול להיות פתרון טוב לאירוח בכלים חדשים. אגב, כדי להימנע מעודף בלגן אתם בהחלט יכולים לארח בכלים חד פעמיים יפים. יש כיום ברשתות הסטוק הגדולות היצע ענק של כלים חד פעמיים, מפות, כוסות ועוד במחירים ממש מצוינים. אתם יכולים להרכיב סט מפואר ובסוף הארוחה לזרוק הכל לפח.

שיפוץ שאינו גוזל את כל התקציב

אם אתם חייבים לעשות שיפוץ בבית וממש אין לכם ברירה, תבדקו היטב מה דחוף כרגע כי אחרת באמת יהיה לכם לא נעים לארח בבית אנשים, ומה יכול להידחות. אבל אם אתם מחליטים למשל לעשות שיפוץ בחדר הרחצה, בסלון ואולי גם במטבח, שווה לכם לשקול לקחת הלוואה, ואולי על הדרך לשפץ כבר את כל הבית ולגמור את זה בבת אחת.

כשמזמינים בכל פעם אנשי מקצוע כמו אינסטלטור, שיפוצניק וחשמלאי, זה עולה הרבה כסף. אם הם כבר עובדים בבית שלכם, אתם יכולים לבקש מהם לעשות הכל, להרכיב את כלי האינסטלציה שקניתם, את המנורות, להרכיב על הקירות מגבס את הטלוויזיה החדשה ועוד.

יש כיום הלוואות חוץ בנקאיות שמאפשרות לכם לקחת את ההלוואה עכשיו, ולשלם רק בעוד כמה חודשים או אפילו בעוד שנה, כשהמצב שלכם יהיה פחות לחוץ. זה גם יאפשר לכם לארח את החברים ובני המשפחה שלכם בראש נקי מדאגות, ליהנות מהחגים כמו שצריך ולזכור שאנחנו בכל זאת חיים רק פעם אחת, וחג שחלף לא יחזור.

טיולים לחו"ל במחיר של צימר באשדוד

לטוס לחו"ל בפסח זה חלום: מזג האוויר מושלם, אין עדיין את הנהירה המטורפת של כל התיירים ולכן התורים בכל אתרי התיירות הגדולים לא עמוסים. בנוסף, עונת האביב בחו"ל היא פשוט נפלאה, המסעדות הומות אנשים, נגני הרחוב חוזרים לעבודה והפארקים שוב מתמלאים בזוגות אוהבים.

האם זה מאד יקר?

לא בהכרח! נצלו את ההצעות של חברות הלואו קוסט שמציעות טיסות במחירים אטרקטיביים מאד, סגרו על מלון מרכזי אך לא יקר או הזמינו דירה בשיטת האייר בי אנד בי (אולי אפילו בתקופה שאתם בחו"ל תשכירו את הבית שלכם בשיטה זו, אם הוא מתאים, ועל הדרך תרוויחו את מחיר הטיול), והנה לכם טיול מהמם לכל המשפחה במחיר שמשתווה ללילה בצימר בארץ.

אגב, כמו שבארץ אתם מורידים קופונים לאטרקציות, לבתי קולנוע ולמסעדות, גם בחו"ל אתם יכולים להשתמש בקופונים ובמבצעים, וליהנות בכיף.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו