ניו ג'רזי יוצאת למלחמה נגד אפליקציית ווייז - סרוגים

ניו ג'רזי יוצאת למלחמה נגד אפליקציית ווייז

בעיריית ליאוניה שבניו ג'רזי הודיעו כי החל מינואר נהגים שהם לא תושבי העיר לא יורשו לנסוע ברחבי העיר בשעות העומס. המהלך השנוי במחלוקת נועד לסגור את כבישי העיר לנהגים המשתמשים בווייז ועוברים בעיר כדי להתחמק מפקקים

author-image
ניו ג'רזי יוצאת למלחמה נגד אפליקציית ווייז
  (צילום: שאטרסטוק)

הסוף להתחמקות מפקקים? בעיר ליאוניה שבניו ג'רזי הודיעו כי הם מתכננים לסגור את כבישי העיר בפני אפליקציית "ווייז" הפופולארית.

על פי הדיווחים, מועצת העיר גילתה שאלפי רכבים שאמורים לעבור בכביש הראשי הסמוך לעיר- נוסעים במקום בכבישי העיר הצרים, שלא מסוגלים להתמודד עם כמות הרכבים שעוברים שם מדי יום. "הבעיה היא אפליקציות הניווט" אמר מפקד משטרת ליאוניה, טום רואו, בראיון לעיתון הניו יורק טיימס. "כשאני פותח את הווייז בבוקר, אני רואה שיש 250 אלף נהגים באזור שמשתמשים באפליקציה".

"כשהכביש הראשי נהיה פקוק, בווייז מכוונים את הרכבים לתוך העיר ומובילים אותם בכבישים קטנים ומשניים כדי להתחמק מהפקקים" הוסיף רואו. "היו לנו ימים שתושבי העיר לא יכלו לצאת מהחניה שלהם בגלל כמות הרכבים שעברו ברחוב".

בעירייה הודיעו כי בימים הקרובים יתחילו לשלוח תגי תנועה לתושבי העיר המחזיקים ברכבים. החל מה-22 בינואר, רק רכבים שיש להם את התגים הללו יהיו רשאים לנסוע בכבישי העיר בין השעות 6 עד 10 בבוקר ומ-4 בצהריים עד 9 בערב. נהג שייתפס בעיר ללא תג נסיעה- יקבל קנס בגובה של 200 דולר (כ-700 שקלים).

כבר לא תעבור בליאוניה. אפליקציית ווייז (צילום: שאטרסטוק)

 

בעיריית ליאוניה אמרו כי הם שלחו התראות לחברת ווייז כדי שתוכל להזהיר את הנהגים באזור. הרשויות הודו כי מדובר במהלך חריג ושנוי במחלוקת, אך חושבים שהו הפתרון היחיד לבעיית העומס בעיר. "זה מהלך קיצוני, אני nודה" אמר רואו. "אבל כמות התנועה העוברת בעיר היא קיצונית גם כן".

המתנגדים לחוק צפויים להגיש צו מניעה לבית המשפט המקומי, אך בעירייה מתעקשים שהמהלך חוקי לחלוטין. "אני חושב שמותר להם לעשות את זה" אמר מייק דארסי, מנהל ליגת העיריות בניו ג'רזי. "הם לא עושים את זה כדי לסגור את העיר. זה מהלך שנועד לשמור על ביטחון התושבים, ולוודא שבשעת חירום יהיה גישה לכל מקום. זה בעיה אמיתית שמה".

בווייז הגיבו להודעת העירייה ואמרו שיעדכנו את המפה בהתאם. "אנחנו תמיד משתפים את המידע על התנועה עם עיריות ומוסדות שלטון בעת הצורך" אמרו בחברה. "אם רחוב מוגדר מחדש כרחוב פרטי, כפי שקורה כאן, המפה תתעדכן. חשוב לנו לעבוד יחד עם העיריות והנהגים כדי לשפר את חוויית הנהיגה לכולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו