שיתוף פעולה הסטורי בין ארגון 'צהר' לרבנות - סרוגים

שיתוף פעולה הסטורי בין ארגון 'צהר' לרבנות

אחרי קרוב לעשרים שנה של יריבות והתכתשות בין ארגון רבני 'צהר' לרבנות הראשית לישראל, לאחרונה נפתחה שלוחה ראשונה לרישום נישואים המשותפת ל'צהר' ולמועצה הדתית תל אביב: "אינטרס של שני הצדדים"

author-image
שיתוף פעולה הסטורי בין ארגון 'צהר' לרבנות
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אחרי קרוב לעשרים שנה של יריבות והתכתשויות בין ארגון רבני 'צהר' לרבנות הראשית לישראל, לאחרונה נפתחה שלוחה ראשונה לרישום נישואים המשותפת ל'צהר' ולמועצה הדתית תל אביב, כך מדווח יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

כאמור, עד היום, מי שרצה להתחתן דרך ארגון 'צהר' היה צריכים להגיע למשרדי הארגון בשוהם, בה מכהן יו"ר הארגון הרב דוד סתיו כרב העיר, או בלוד. מעתה, על פי ההסכם בין הצדדים, בתל אביב ישב רב מחתן של צהר שיקבל את משכורתו מהמועצה הדתית תל אביב.

גורמים המעורבים בעניין הסבירו ל'ישראל היום' כי לצהר יש אינטרס מובהק לשרת את הקהל התל־אביבי, שהוא למעשה קהל היעד של הארגון. מצד שני, גם לרבנות יש אינטרס לשתף פעולה עם קהל זה שכן כ־1,500 זוגות מתל אביב מתחתנים מדי שנה. חלקם הגדול מעדיף את רבני 'צהר'.

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר: "חיזוק הקשר עם הרבנויות המקומיות הוא אחד היעדים המרכזיים שלנו. אנחנו שמחים בחיבור שנוצר עם המועצה הדתית תל אביב".

אלדד מזרחי, יו"ר המועצה הדתית בתל אביב, הדגיש כי שיתוף הפעולה של המועצה הדתית עם צהר נעשה תחת הנחיות הרבנות הראשית לישראל. לדבריו, "זהו צעד נכון וחשוב, התורם לזוגות הצעירים הנרשמים לנישואים באיכות מתן השירות, מחזק את מוסד רישום הנישואים בארץ – הזקוק לכך במיוחד בתקופה זו – ותורם לחיזוקה ולמעמדה של הרבנות. איחוד כוחות של כל הגורמים החותרים לנישואים 'כדת משה וישראל' על ידי הרבנות, יסייע בהבטחת המשך שמירת זהותנו היהודית כעם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מיותר
אין צורך | 25-12-2017 21:18
בתל אביב מעטים מתחתנים ברבנות