יעקב ויסוקר ז"ל: שוער העבר הלך לעולמו בגיל 87 - סרוגים

יעקב ויסוקר ז"ל: שוער העבר הלך לעולמו בגיל 87

הסמל הבולט של הכדורגל הישראלי בשנות ה-50, שוערה האגדי של הפועל פתח תקווה שיחק עד שיכל, והפך להיות שם נחלף לשוער שמשתבח עם השנים: יעקב ויסוקר הלך לעולמו היום בגיל 87

author-image

בשער של אלופת ישראל

בשורה עצובה לעולם הספורט, כאשר התוודע שהיום (שני) הלך לעולמו סמל העבר של הכדורגל הישראלי והפועל פתח תקווה בשנות ה-50'. עם הפועל פ"ת זכה בשש אליפויות (מתוכן 5 ברציפות) וגם בגביע המדינה בשנת 1957.מספר השערים שספגה הקבוצה בכיכובו היה מהנמוכים בליגה. בנבחרת ישראל הופיע ב-9 משחקים.

בתחילת שנות ה-60' עבר לשחק בשמשון תל אביב ובשער החליף אותו אחיו, יצחק (איציק) ויסוקר, בעמדת השוער של הפועל פ"ת. כאשר איציק היה נפצע, חזר יענ'קלה להחליפו בעמדת השוער (לימים גם נכדו ברק ויסוקר ישמש כשוערה של הפועל פ"ת).

על החלפתו בידי אחיו, העניק יע'נקלה שיעור בצניעות: "ליצחק צפוי עתיד גדול כשוער. לדעתי, ולא משום שהוא אחי, הוא יהיה השוער הטוב ביותר שידע הכדורגל הישראל מימיו…כן, נעים לי לשמוע כיצד משבחים את אחי יצחק. הוא ראוי לזה, לא מפריע לי גם כשאומרים שהוא יורשי בשער אלופת ישראל בכדורגל. בסופו של דבר – גם נכס זה נשאר במשפחה" (מעריב, 2.1.1964).

'

מועדון הפועל פתח-תקוה מרכין את ראשו עם פטירתו של יעקב ויסוקר ז"ל, אחד מגדולי שחקני הפועל פתח-תקוה בכל הזמנים. יעקב היה…

פורסם על ידי ‏מועדון הכדורגל הפועל פתח-תקוה Hapoel Petah Tikva FC‏ ב- יום שני, 25 בדצמבר 2017

1957: "הכדור היה בידי!"

בגיל 35 פרש ויסוקר מהמשחק לאחר 272 הופעות בליגה ו-41 הופעות בגביע ואימן את קבוצת הנוער של הפועל פתח תקווה.

בשנת 1957 יצאה קבוצת הפועל פתח תקווה לסיור באירופה ובמזרח אסיה. במשחק מול אוסטריה מסרה העיתונות את התרשמותם של האוהדים הוינאים מדמותו של השוער:

"תראו את השוער המצויין הזה, הוא דומה ליול בריינר – צעקו הצופים מעל יציעי המגרש הוינאי. יעקב ויסוקר שהיה השחקן הבולט ביותר בקבוצת 'הפועל' פ"ת במשחקה עם 'וואקר', שילהב את דמיון הצופים שניסו להשוותו לשחקן הקולנוע ההוליוודי…עמידתו האיתנה של של ויסוקר בין קורות השער, זינוקיו הנאים ועצירותיו הנפלאות, זיכהו בבוקרת חמה ובתשואות סוערות בכל מגרשי הכדורגל עליהם הופיעה הקבוצה הפתח תקוואית" (דבר, 20.20.1957)

לימים יתוודה יע'נקלה שהמשחק הטוב ביותר שלו היה מול הקבוצה האוסטרית "וואקר": "

"הובלנו לאחר ההפסקה ב-2:1, כאשר קבע השופט בעיטת 11 מ' לחובתנו. ידעתי שאם אצליח למונע חדירת הכדור, אנו מסוגלים להשיג את ההישג הגדול ביותר של קבוצתנו, מאז קיומה, התרגשתי. קוזליצ'ק, הבינלאומי של וואקר, רץ לכדור וראיתי לפי תנועתו שהוא מתכונן לבעוט בימינו לפינה השמאלית. ניתרתי אינסטינטיקטיבית – והכדור היה בידי! ניצחנו בשיעור 3:2" (מעריב, 3.4.1959)

 

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה בהודעה כי: "אוהדי הספורט והכדורגל בישראל כואבים את לכתו של אחד השוערים הגדולים ביותר שידע הכדורגל בארץ. הוותיקים שבינינו זוכרים את ימיה הגדולים של הפועל פתח תקווה שזכתה בשש אליפויות כשאת שערה נועל יעקב ויסוקר כשהוא מציג בכל משחק יכולת מרשימה. מאז, לא זכתה הפועל פתח תקווה באליפות נוספת – מה שמעיד עוד יותר על העוגן שהיווה יעקב בקבוצת. אני משתתפת בצער המשפחה, שדור העתיד שלה הולך בדרכו של יעקב ומצמיח שוערים חדשים ואיכותיים לכדורגל הישראלי".

הלוויתו של ויסוקר תיערך מחר (שלישי) בשעה 13:30 בבית העלמין ירקון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו