ראש השב"כ: "400 פיגועים סוכלו" • "השקט מתעתע" - סרוגים

ראש השב"כ: "400 פיגועים סוכלו" • "השקט מתעתע"

בסקירה בועדת חוץ ובטחון של הכנסת, הזהיר ראש השב"כ נדב ארגמן: "השקט מתעתע, והחמאס מנסה בכל הכוח לבצע פיגועים". אולם הוסיף: "השב"כ סיכל בשנה האחרונה 400 פיגועים משמעותיים"

author-image
ראש השב"כ: "400 פיגועים סוכלו" • "השקט מתעתע"
  ארגמן בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בוועדת חוץ ובטחון של הכנסת התקיימה הבוקר (ראשון) סקירה מפי ראש השב"כ נדב ארגמן שהזהיר: "השקט מתעתע, והחמאס מנסה בכל הכוח לבצע פיגועים". אולם הוסיף: "השב"כ סיכל בשנה האחרונה 400 פיגועים משמעותיים, חלקם סיכולי פיגועים של מפגעים בודדים".

במהלך הישיבה, מסר ארגמן כי השב"כ סיכל לאחרונה 400 פיגועים משמעותיים מתוכם 13 פיגועי התאבדות ושמונה פיגועים בהם תוכננה חטיפה של חיילים או אזרחים וכן 94 פיגועי הקרבה. בנוסף, 1,100 סיכולי פיגועים של מפגעים בודדים פוטנציאלים. לבסוף סיפר כי 54 פיגועים יצאו אל הפועל, מול 108 בשנה שעברה.

עם זאת, הבהיר ארגמן כי ישראל לא יכולה לישון על זרי הדפנה: "השקט מתעתע, השטח בוחש וחמאס מנסה בכל הכוח לבצע פיגועים ולערער את היציבות של הרשות הפלסטינית".

לדבריו, היקף הפיגועים ירד אך כמות הסיכולים גברה. הוא אמר כי היקף הסיכולים מרשים וזוהי רק דוגמא המבהירה את היקף הטרור מתחת לפני השטח. עוד אמר כי השב"כ רשם הישגים בתחום הסייבר בסיכול פעילות של ריגול וטרור. הוא שיבח את עבודת אנשי השירות שפועלים לדבריו יומם ולילה כדי לאפשר ביטחון לאזרחי ישראל.

"הזירה הפלסטינית בשנה החולפת לא יציבה, בוודאי לא בעת הזו. לא ברצועת עזה ולא ביהודה ושומרון. ובוודאי לאחר ההצהרה של טראמפ", אמר ארגמן. בכך ציין כי התקופה הקרובה אמורה להיות מאתגרת.

בישיבה עסקו בין היתר בהסתה של הרשות הפלסטינית כגורם מעודד פיגועים אצל הפלסטינים, וכן הסכם השלום שנחתם לאחרונה  בין הרשות הפלסטינית וארגון הטרור חמאס ברצועת עזה,"ימים יגידו האם ייצלח ומה המשמעויות לכולנו", דברי ארגמן. לבסוף סיכם: "כל אלה מציבים אותנו בפני תקופה לא יציבה ואני נוכל לה", אמר.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו