"אני פציפיסט": בונה דגם הגליוטינה בתגובה ראשונה לסערה - סרוגים

"אני פציפיסט": בונה דגם הגליוטינה בתגובה ראשונה לסערה

עמית ברין, המפגין שהגיע להפגנת השמאל בכיכר רוטשילד בתל אביב כשהוא נושא גיליוטינה, כלי המשמש לעריפת ראשית, על גבו, מסביר הבוקר את כוונתו וטוען כי לא הייתה לו כוונה להסית לאלימות

author-image
"אני פציפיסט": בונה דגם הגליוטינה בתגובה ראשונה לסערה
  (צילום מסך: פייסבוק/ ישי פרידמן)

עמית ברין, המפגין שהגיע אמש (מוצ"ש) להפגנת השמאל בכיכר רוטשילד בתל אביב כשהוא נושא גיליוטינה, כלי המשמש לעריפת ראשית, על גבו, מסביר הבוקר את כוונתו וטוען כי לא הייתה לו כוונה להסית לאלימות.

"אני פציפיסט ומתנגד לכל סוג של אלימות", כתב ברין בפתח דבריו. "במשך כל חיי מעולם לא השתמשתי באלימות ואין לי כל כוונה לעשות זאת בעתיד. כך אני מחנך גם את ילדיי ומבקש ממי שפירש דברים שאמרתי או עשיתי כקריאה לאלימות לעצור ולא לעשות זאת. מי שהבין מדבריי או ממעשיי שאני קורא לנהוג באלימות – הוטעה".


ברין ציין כי "אני לא חבר באף ארגון או תנועה. לא מממן ולא רשום באף מפלגה, ולא לוקח חלק בשום פעילות פוליטית מאורגנת מלבד הגעה עצמאית להפגנות רחוב לצורך מימוש זכות המחאה. אין לי קשר למנהיגי המחאה, ליוזמיה, למפעילים או למממנים שלה. מעולם לא נפגשתי אם אף אחד מהם ואין בינינו קשר גם היום. לא "פעלתי" בשום מסגרת או בשליחותו של איש מלבד יוזמתי שלי – אזרח שהרגיש שהוא רותח מהסיאוב ומהשחיתות חסרי הגבולות אשר שפוגעים בכל אזרחי כל המדינה – בכם – האנשים שלא מפסיקים לשאת שפופים בנטל, לזעוק על הגזל, הניתוק וההתעלמות מהזעקה עצמה במשך כל כך הרבה זמן".

"שתי מילים על דימויים שנשאלתי לגביהם: קוטם סיגרים הוא דימוי לנהנתנות חסרת פרופורציות בימינו, לסיאוב ולניתוק; גיליוטינה היא דימוי המשמש תזכורת היסטורית לניצחון אזרחי על שלטון מושחת שהפר את אמונו. חוזר ומבהיר שאין לי, או לאף אדם שאני מכיר, שום כוונה להשתמש באף אחד מהשניים האלה, אבל מי שמצביע עליהם כדי לשלח אתכם כלפיי – מסיט אתכם ממטרות המחאה ומשתמש בכם כדי לשסות אותנו אחד בשני ולהתחמק מאחריותו הציבורית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
פציפיסט שבא עם גיליוטינה להפגנה????????????????
אוראור | 10-04-2018 10:50
שיספר את זה לסבתא שלו!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2
פציפיסט שבא עם גיליוטינה להפגנה...... באמת!!!
אוראור | 08-06-2018 12:32
יש לו אולי שקר י ו ת ר מוצלח מזה???????????????????