הימין הדתי המתנחלי - הגיע זמן התיקון הכללי - סרוגים

הימין הדתי המתנחלי – הגיע זמן התיקון הכללי

הטרגדיה של הציבור הזה היא האיתרוג של נתניהו עד היום, ההליכה אחריו בעיניים עצומות, אחרי נאומיו והבטחותיו - למרות שלא בנה ביו״ש ואף עצר בנייה, למרות שהוא ראש הממשלה הראשון שהקפיא בנייה בירושלים (ומיוזמתו), למרות פגיעה בכל מה שקדוש להם -והם שתקו... אייל גור חושב שעוד לא מאוחר להתעורר ולתקן

הימין הדתי המתנחלי - הגיע זמן התיקון הכללי
  (באדיבות המצולם)

הטרגדיה הימנית-מתנחלית הגדולה היא לא ההפגנה והשחיתות.

הטרגדיה של הציבור הזה היא האיתרוג של נתניהו עד היום, ההליכה אחריו בעיניים עצומות, אחרי נאומיו והבטחותיו – למרות שלא בנה ביו״ש ואף עצר בנייה, למרות שהוא ראש הממשלה הראשון שהקפיא בנייה בירושלים (ומיוזמתו), למרות פגיעה בכל מה שקדוש להם -והם שתקו…

בבחירות עזבו את מפלגת הבית שלהם, ובהיסטריה קנו את האיומים, ההפחדות והשקרים על ״השמאל והערבים נעים מאוד בכמויות…״, הם לא הפגינו כששיחרר מחבלים וגופותיהם (תבדקו טוב, עשה זאת מתחת לאף, במסווה, בימי שישי בין בשמשות, כשכולם בהדממה), לא הפגינו כשתקע אישורי בנייה, ומחחזר הבטחות על ועדות שהונחו לאשר תכניות עתידיות כאילו ש…

התעוור בקסם של נתניהו

הטרגדיה של הימין-הדתי-מתנחלי היא הניתוק שהוא כפה עליהם מהציבור הישראלי. ׳הבן יקיר לו׳ לא שם לב לריחוק שיצר, לחוסר עניין ביניהם לבין כלל הציבור הישראלי. זה שהיה יכול להזדהות לפחות עם כאב המפונים שבתיהם נהרסים, עם אבסורד בהרס בתים על קרקע במחלוקת, אבל הממשלה והעומד בראשה לא פצו פה למענם, גררו רגליים ולחשו הבטחות ומילות חיזוק ועידוד רק בפגישות פנימיות.

‏הטרגדיה של הציבור הימני-דתי-מתנחלי שהוא תמים, כשמדובר בפוליטיקה וקונה בקלות שקר. הוא התעוור בקסם נתניהו.

אני מאמין שבאמת רצו לעשות מצווה – והיא באה בעבירה – בהגנה אוטומטית על תרבות נהנתנית, שיקרית ולא יהודית. הגנה אוטומטית על מי שרוב עיסוקו, כלפיהם עצמם, משפחותיהם ובתיהם, הן בהבטחות על קרח ואוצר מילים מסמא עיניים שכולל: הוריתי, הנחיתי, דרשתי ו… כשאני רוצה משהו – אני משיג אותו.

מבחינת בנייה ביו"ש – אין כלום ולא יהיה כלום

‏תספרו את התחלות הבנייה האמיתיות. את היישובים החדשים. את פיתוח התשתיות… אין כלום ולא היה כלום בקדנציה הארוכה כל כך של ימין ימין מלא מלא.

פעם התירוץ היה אובמה. היום הבקשה היא לא לעצבן את ידידו האישי, יקירו, המכיר הרשמי בירושלים הבירה – ותוצאות אין.

גרירת הרגליים בהליכי תכנון, בנייה והסדרה גבו את המחיר מעמונה, האולפנה, גבעת אסף ונציב האבות עוד לפנינו.

הפעם הראשונה שעמד ראש ממשלה מול בג״צ על מנת להגן על משנתו, תפיסתו ועקרונותיו – הייתה הפעם שנתניהו הגן על מתווה הגז. מבלי להפחית בחשיבותו של המפעל הציוני הזה, לא עמד שם על אידאולוגיה, התיישבות וחזון – גם כשב"גצ קרא פעם אחר פעם למדינה ולעומד בראשה לתת תשובות ענייניות לפרובוקציה המשפטית של שלום עכשיו.

התנועה האזרחית המשפיעה ביותר בישראל מאז 67', תנועת מיישמת ומגשימה המלאה באנשים טובים, ערכיים (וחלקם גם אהובים עלי מאוד) – הגיעה לצומת ישראלי היסטורי מבחינתה. רגע מכונן בו יש לה הזדמנות גדולה להתחבר בחזרה לישראלים. לכלל.

‏הטרגדיה שלהם – הפחד משינוי.

‏ההזדמנות שלהם – להתעורר ולהתחבר.

יש להם הזדמנות להיות חלק משמעותי בתיקון הכללי.

‏==

אייל גור הוא יועץ אסטרטגי ואיש שיווק מותגים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
זה הזמן לחזור בשאלה!
ויפה שעה אחת קודם | 23-12-2017 19:23
כל אדם מבוגר - אחריותו לחשוב לבד ולהגיע למסקנות. די לשלטון המחשבות של רבנים. ימי הביינים תמו ולא ישובו
2
אם אתה חושב שבנט יעשה יותר אתה טועה
איש | 23-12-2017 22:30
כשבנט יהיה ראש ממשלה הוא לא יוכל לעשות יותר. הבעיה שלעולם הוא לא ייבחר ורק יזיק למחנה הימין.
תן לפחות צאנס
מוני | 24-12-2017 9:09
...
3
שיהיה בהצלחה , מספיק עם נתניהו
אהי | 23-12-2017 23:16
נהנתן, מושחת, שמאלני.
4
סופסוף אחד שצועק המלך הוא עירום
רמי | 23-12-2017 23:34
אבל זה לא יעזור. עדר זה עדר זה עדר. הממשלה הכי ימנית מאז משה רבנו פינתה התיישבויות ולא אכפת לה משיקום תושביה.
5
התחזקות הימין החילוני כמשל
אורן | 24-12-2017 8:22
חדשים או לא חדשים, הליכוד היום רווי בציבור חילוני שגם הוא תובע את זכויותיו, בדיוק כמו שהימין הדתי עשה בשנים האחרונות. נתניהו הוא לחיץ, וברגע שתהיה תנועה חזקה מספיק בתוך הליכוד - כמו פוליטיקאי טוב הוא ידע לסור למרותה. הימין הדתי מאזור יו''ש ידע ימים טובים יותר של הזדהות, אך כאשר ההתקפות של נוער השוליים על הצבא משתלבות עם הזרמות הכספים הלא מוסברות אל הציבור הגר ביו''ש - ומעניין שאם אין התחלות בנייה, לאן ילך אותו כסף... - כל אלה הופכים את הריחוק למצער ולגיטימי. מסלול התקרבות צריך בראש ובראשונה לכלול התחייבות לשקיפות תקציבית המתחילה בכנסת יורדת אל השטח ועומדת בראש גלוי מול הטוענים לאי סדרים ומחטפים. ברגע שהציבור החילוני יפסיק להרגיש שגונבים אותו - התקרבות תהיה קלה יותר, כי על ביטחון יש היום כמעט קונצנזוס עקב השינויים במזה''ת.
6
כל מילה כ"כ מדוייקת
מוני | 24-12-2017 9:09
אבל מדובר בציבור של היסטריים, אז אין מה לצפות שיעשו את התיקון הזה.
7
תבקשו מאייל גור להציג את התמונה שבו הוא צולם עם ערפאת
שי | 24-12-2017 11:42
יש לו אחת כזאת, והוא גאה בה עד עצם היום הזה. האיש לא שייך לא לימין ולא למגזר הדתי, חרף כיפת השנקל שלו, ולכן את הטפות המוסר הנ"ל הוא מוזמן לשלוח לאלדד יניב.
8
קווים לדמותו של כותב הטור, רקדן מה יפית מדופלם
אסנת | 24-12-2017 11:49
ובכן, אייל שלנו מזה עשור וחצי עושה ניסיון נואש להפוך לאיש קריאייטיב במגזר הכללי. אלא מה, האח הגדול רואה בו דוס ומוכן למנותו לכל היותר, למנהל זוטר שמפקד על שלושה דוסים וחמישה רוסים. אז מה עושים? מנסים למצוא חן בעיני האח הגדול תוך זריקת רפש על הדתיים.
וספציפית על מה שהוא כתב, מה את חושבת?
אשנאת | 29-12-2017 13:12
טעה במשהו? לא דייק? או שהעובדות כואבות מדי?
9
ניתוח יפה
אלי | 13-03-2018 17:26
והופ, אני רואה שכבר הגיע טרול ביביסט להציק ולומר שאתה שמאלני