נתניהו תוקף את האום: "בית השקרים" - סרוגים

נתניהו תוקף את האום: "בית השקרים"

לקראת ההצבעה במועצת האו"ם בה צפויות מדינות העולם להתנגד להכרתו של נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ בירושלים כבירת ישראל, תוקף נתניהו ואומר: "היחס לישראל יחלחל גם לתוך כותלי הבית באו"ם"

נתניהו תוקף את האום: "בית השקרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להצבעה המתכוננת להתקיים היום (חמישי) בעצרת הכללית של האו"ם וכינה אותו "בית השקרים", במהלך דברים שנשא בטקס פתיחת בית החולים "אסותא" באשדוד.

(וידאו: רועי אברהם, לע"מ סאונד: בן פרץ, לע"מ)

בנאומו פתח נתניהו ואמר: "היום הוא יום חשוב מאוד בתוך ישראל וחשוב מאוד מחוץ לישראל." בדבריו התייחס  להתנגדות הצפויה באו"ם להכרזתו של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. על כך הגיב: "לקח שבעים שנה עד שארה"ב הכירה בכך, ויקח עוד שנים עד שהאום יכיר בכך", המשיך נתניהו. "היחס לישראל מצד מדינות רבות בעולם מכל היבשות משתנה מחוץ לכתלו האו"ם, וסופו לחלחל גם לתוך הבית ההוא – בית השקרים".

"מדינת ישראל דוחה את ההצבעה הזאת על הסף, עוד לפני שהתקבלה", הכריז נתניהו.

ירושלים היא בירתנו, נמשיך לבנות בה ושגרירויות של מדינות, בראשן ארה"ב, יעברו לירושלים. זה יקרה. לבסוף ביקש להודות לנשיא טראמפ ולשגרירה היילי על "ההתייצבות האמיצה שלהם והבלתי מתפשרת עם ישראל ועם האמת. סופה של האמת לנצח", דברי ראש הממשלה.

העצרת הכללית של האו"ם תצביע היום בשעה חמש אחר הצהרים על הצעת החלטה נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל, זאת בעקבות בקשה שהגישו טורקיה ותימן. בארצות הברית ובישראל מנסים גם בשעה זו לנהל מאבק נגד תוצאות ההצבעה בהן צפויה ישראל להפסיד.

ארצות הברית הטילה וטו; ההצעה המצרית נבלמה

רק ביום שני האחרון סיכלה ארצות הברית באמצעות הטלת ווטו את ההחלטה בנושא ירושלים במועצת הביטחון של האו"ם שהתכנסה כדי להצביע על הכרת נשיא ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל. על פי ההחלטה, על המדינות להימנע מהצבת נציגויות דיפלומטיות בירושלים. ההחלטה אף מציינת כי כל החלטה שתכליתה לשנות את אופייה של ירושלים הינה מבוטלת

בתוך כך, אמש התקשר ראש הממשלה נתניהו לראשי מדינות באירופה ובאפריקה, על מנת שיפעילו לחצים מצידם על המנהיגים. בתוך כך, נתניהו שוחח עם ראש ממשלת צ'כיה וביקש ממנו להתנגד או לפחות להימנע בהצבעה הערב, אך ההערכות הן כאמור שההצבעה תעבור ברוב גדול.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו