התושבים טירפדו את הקמת העיר החדשה בשומרון - סרוגים

התושבים טירפדו את הקמת העיר החדשה בשומרון

באלקנה מרוצים מהודעת משרד הפנים כי הבחירות האזוריות יתקיימו בחודש מאי הקרוב, שמשמעותה כי איחוד ארבעת הישובים במערב השומרון לעיר אחת נדחה. "גורמים בעלי עניין לא יוכלו לבצע מחטף כפי שביקשו"

author-image
התושבים טירפדו את הקמת העיר החדשה בשומרון
  (צילום: Hanay,ויקימדיה)

לפני כחודש פרסמנו בסרוגים על החלטת ועדה במשרד הפנים לאחד 4 ישובים ורשויות בשומרון לעיר חדשה – והיום ככל הנראה הרעיון יורד מהפרק, לפחות לשנה הקרובה. על הפרק עמד איחוד של מועצות אלקנה ואורנית עם הישובים שערי תקווה ועץ אפרים.

כבר בשבוע שעבר דיווחנו בסרוגים על מכתב חריף של ראש מועצת אלקנה אסף מינצר לשר הפנים, בו הוא מכנה את מהלך ההכרזה על העיר החדשה כשחיתות ומחטף רשלני. אמש פנה מינצר לשר הפנים ולמפקד פיקוד המרכז האלוף רוני נומה במכתב בו הוא מיידע אותם על כך כי בעקבות מועד הבחירות האזוריות אשר יתרחש במאי הקרוב, לא יתאפשר איחוד הרשויות.

הבחירות יתקיימו לפני האיחוד

הרקע לביטול הוא בעצם טכני. בעקבות מכתב שיצא השבוע מלשכת הממונה ביהודה ושומרון מטעם משרד הפנים אל ראשי המועצות האזוריות ביהודה ושומרון, שם יידע אותם כי באופן סופי יתקיימו הבחירות בתאריך 29.05.2018, זאת לאחר שלא נחתם צו לדחיית הבחירות, ועל כן הוא מבקש למנות ועדת בחירות במליאת המועצה תוך ימים ספורים.

הודעה זו מצד משרד הפנים מאשרת, כי איחוד הישובים אשר לו היה מאושר היה אמור להביא לדחיית הבחירות למועצה האזורית ירד מסדר היום, זאת לאחר התנגדות נרחבת למהלך אשר הגיעה מצד הגורמים המקצועיים, הביטחוניים ותושבי האזור.

שמחים על התמוססות רעיון האיחוד

אסף מינצר מסר לסרוגים: "רעיון האיחוד נולד בחטא ולמרות שכלל הגורמים המעורבים כדוגמת מתאם הפעולות בשטחים האלוף פולי מרדכי והממונה על יו"ש במשרד הפנים אבנר כהן, הבהירו בצורה ברורה כי אין לקדמו בתקופה זו, עדיין גורמים בעלי אינטרס ניסו לדחוף את הנושא בכל הכוח. מצב הדברים הנתון מבהיר מעל לכל צל של ספק, כי אותם גורמים בעלי עניין לא יוכלו לבצע מחטף כפי שביקשו לעשות, זאת בהתבסס בין היתר על קביעת בגץ שכבר פסל מקרה דומה בעבר.

אנו שמחים על החלטת משרד הפנים לקיים את הבחירות האזוריות והמקומיות כסדרן ובכך למוסס את רעיון האיחוד שהטיל צל כבד של פגיעה חמורה באיכות חייהם של אלפי תושבי האזור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רק לבנתיים
חיים | 21-12-2017 11:48
עוד תקום עיר גדולה וכפרית בין 4 הרשויות הקרובות .ברור למה אלקנה מתנגדת סנובים .אך הביזבוז ל4 רשויות מנהלה מכוניות שרד ועוד על חשבון התושבים.לא יכול ואסור שימשך זמן רב .שר הפנים עוד יקים עיר גדולה שם . היתרונות לעיר גדולה עם תוכנית עיר ושרותים עירוניים רק יעלה את איכות החיים .
2
אשכנזים גזענים מאלקנה
בושה | 22-12-2017 8:50
וחרפה