עשרות חרדים עלו להר הבית לע"נ הרב שטיינמן - סרוגים

עשרות חרדים עלו להר הבית לע"נ הרב שטיינמן

עשרות חרדים עלו אתמול להר הבית לרגל חנוכה וערכו במקום סיום על כל מסכתות סדר מועד, בבלי וירושלמי, לעילוי נשמת הרב אהרון לייב שטיינמן במלאות שבעה לפטירתו

author-image
עשרות חרדים עלו להר הבית לע"נ הרב שטיינמן
  חרדים בהר הבית (צילום: חיים קרויזר, בני עליה)

כחמישים חרדים עלו אתמול (ד') להר הבית בראשות הרב יצחק ברנד מגדולי תלמידי פונוביז' והרב אליהו וובר מרבני 'החורבה' בעיר העתיקה בירושלים.

בתוך הר הבית ערכו העולים סיום על כל מסכתות סדר מועד בשני התלמודים, בבלי וירושלמי, והתפללו לעילוי נשמתו של מנהיג הזרם הליטאי הרב אהרון לייב שטיינמן זצ"ל במלאת השבעה לפטירתו.

בארגוני המקדש מציינים כי במשך ימי החנוכה עלו להר הבית למעלה מאלף יהודים. המספר הגדול ביותר של עולים בחנוכה מאז שחרורו במלחמת ששת הימים.

לא להבדיל את עמי הארץ מלעלות להר הבית

בדברי תורה שנשא הרב ברנד בהר הבית הוא האריך לבאר את מצוות העליה להר הבית בזמן הזה לקידום עבודות המקדש ובניינו, והרחיב באיסור לנסות את ה' בניסים.

הרב וובר לימד במקום מדיני העבודה בטומאה מתוך המבואר בסוף מסכת חגיגה שעשו את כל ישראל חברים ברגל, למרות שבכך גרמו טומאה לכלי המקדש ונזקקו להטבילם אחר כל רגל, מפאת רצון חכמים שלא להבדיל אפילו את עמי הארץ מלעלות וליראות, למרות חוסר הקפדתם בטהרה כראוי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
תרגיעו, מליוני יהודים באים משך השנה לכותל ולא עולים.
הדר | 21-12-2017 11:50
נסיונותיכם הנואשים והרציפים להדגיש ולהעביר מצג שווא כאילו משהו משתנה אצל החרדים ואפילו בציבור שלכם - הם בדיחה גרוטסקית... רוב מכריע של עם היהודים -= מציית להלכה ולא מסתכן בכרת ח"ו בעליה להר הבית.
2
למה אתם לא מפרסמים שהרב שמואל טל חזר בו וסובר עכשיו
משה | 21-12-2017 13:21
שאסור לעלות להר? חזר בו בעקבות החוברת של הרב סילבצקי ממרכז הרב (חתן של הרה"ג יעקב שפירא).
אני משגר מכתב לחברי הכנסת מסיעות "דגל" ש"ס
אני משגר מכתב לחברי הכנסת | 23-12-2017 20:28
אני משגר מכתב חריף לחברי הכנסת מסיעות "דגל" ש"ס 'יהדות התורה' ו'הבית היהודי' וכו': ומקוה שהשם ינקום כבודו ודמו של מרן ז"ל. אני בוכה וצוחק כאשר אני רואה מי הם אלו המבכים כעת את מרן הגרי"ל שטיינמן זצוק"ל מגדולי מנהיגי ישראל, אני מקבל בחילה ולא יכול להאמין כי מי שרדפו אותו ירדו לחייו ועשו נגדו דברים הזועקים לשמים, ממש עשו בושות למרן ז"ל, ועתה הם משחקים כאילו שהם היו מחסידיו ואף מתלמידיו. ניגש ישר לענין, קחו את משה גפני לדוגמא ועוד רבים אחרים כמותו, כמו מ-כלב וכו' וכו' וכו' בזמן הרב שך זצוק"ל הם ניצבו לצד מי שרדפו את גדולי ישראל האמיתיים, מרנן הגאונים רבי אהרן לייב שטיינמן רבי חיים גריינימן, ויבדל לחיים טובים וארוכים מרן הגאון האדיר רבי דוב לנדו (כידוע שלא ראוי להיוות היום מנהיג הדור) ירדו לחייהם אך ורק מפני שחששו שמי מהם יתפסו את ההנהגה אחרי הרב שך זצוק"ל, לא יאומן מה שהם עשו לו – יש עיתוניי והקונטרסים במשך השנים האחרונות מלאים ממה שעבר הגאון הצדיק מגדולי ישראל מסוף בית שני רבי אהרן לייב שטיינמן זצוק"ל מאותם יצורים ביניהם משה גפני מכלב וכו' שמצצו את דמו פשוטו כמשמעו, ועתה הם משחקים כינור ראשון כאילו הם אלו שהלכו בדרכיו ושמרו על כבודו בכל שנות חייו, ואח"כ גפני וחבריו השתמשו במרן וחידשו גזירת גיוס השמד בפועל ממש!!! אולי אפילו בהסכמת מרן, בגלל שהם אמרו בשמו דברים של כפירה. משה גפני וחבריו לא דרכו בביתו של מרן ורבנן הרב שטיינמן זצוק"ל עד לפני בערך חמש וחצי שנים, רק כשהבינו כי ההנהגה עוברת להרב שטיינמן זצוק"ל רק אז הלכו לביתו, לפני כן הם התגאו ואמרו בפירוש כי אינם הולכים אליו, והרב שטיינמן זצוק"ל אף הרבה פעמים התבטא ואמר למה הם (משה גפני מ-כלב וחבריו) אינם באים אליו – פשוט שהכוונה היתה אז לגפני ומקלב וכו'. במשך של ארבעים שנה כותבים על מלחמות החרדים ובמיוחד בקורה ברחוב הליטאי, ליוויתי את מרן הצדיק הרב שטיינמן ז"ל בכל השנים, בשנים ההם, התייצבתי לצידם של גדולי ישראל האמיתיים, וב"ה גברתי עליהם על החכי"ם לכתוב האמת, ואני שמח שזכיתי להיות זה שניצבתי לצידם של גדולי ישראל האמיתיים ולא הלכתי שולל אחרי השקר והרמיה של אותה כנופיה של דגל, אגודה, ש"ס בית היהודי, יהדות התורה וכו' . כאשר אני רואה היום את אותם מי שדיברו כל דבר אסור על גדולי ישראל האמיתיים, מי שביזו אותם בצורה נוראה, ניצבים לצד מיטת מרן ר' אהרן לייב שטיינמן זצ"ל ומשחקים שוב ומשחקים כי הם בוכים, אבל זה רק משחק מבחוץ, ובפנים לא איכפת להם בכלל שמרן זצ"ל נפטר, זה מזכיר לי את דרעי שלקח בצל בשביל לשחק כי הוא בוכה על מרן הרב עובדיה זצ"ל. משה גפני ומכלב היו בכל השנים בצד של המחבלים, רק לפני כשש שנים כשהם הריחו לאן נושבת הרוח הם עשה סיבוב של מאה ושמונים מעלות. הם – החכים החרדים לשעבר, פשוט שקרנים רשעים ערורים מסיונרים המכשילים עם ישראל בגיוס השמד, חילולי שבת, חינוך השמד, ועוד הרבה עבירות החמורות ר"ל. ואכהמ"ל. השם ינקום דמו וכבודו של מרן זצוק"ל.
שקר. הרב טל לא אוסר. בניו הרבנים אפילו עולים כדרכם.
תלמיד | 21-12-2017 15:42
נכון, שהוא אמר שלא לסמוך עליו עד שיברר את הענין שוב, אבל הוא לא אוסר את העליה כלל.
3
מרן זצ"ל
לע"נ מרן | 21-12-2017 18:02
בד"ה תדהמה שזפתנו מהאסון הכבד לחברינו וידידנו הנערץ ירא אלוקים עוסק באורייתא תדירא ופועל ידיו תרצה בהצלת נפשות ישראל משמד הצהל"י במסירות נפש ביום ובלילה בכל עת וזמן, ולשמור משמרת להקודש והיקר לנו זוהי התורה והמצוות של הבחורים והאברכים שנעצרו בכלא הצבאי על זאת שרוצים להישאר נאמנים להשם ולתורתו, ויתד להציל את היהדות לבנות ישראל אשר הצבא ביחד עם "וועד הישיבות" רודפים אחריהם להפילם לשאול רח"ל. הלא אמרתי לכם אל תחטאו בילד וגם דמו הנה נדרש. הרב החסיד רבי ונוות ביתו תחי' שליט"א ישעי' אשר זעליג מרגליות שליט"א בהלקח מאתם בנם מחמד עיניהם תינוק של בית רבן זך ונקי שלא טעם טעם חטא בפתאומיות בימי חנוכה המאירים "הילד ישראל ז"ל" ת.נ.צ.ב.ה. נסתרים דרכי השם וכל דרכיו חסד ואמת וככתוב בתהילים יקר בעיני השם המוותה לחסידיו וצריך כל אחד לפשפש במעשיו ולהתחזק על הפרט ועל הכלל ולהרבות פעלים להצלת אחינו בשרינו מן השמד הנורא וכמאמר הכתוב הלא אמרתי לכם אל תחטאו בילד וגם דמו הנה נדרש. ומשתתפים אנו באבלם וצערם ומשגרים אנו את תנחומינו מעומקא דליבא המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד יתן השם ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו ושתתבטל וועד הישיבות ומלכות הרשעה עם כל גזירותם בקרוב. ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה בימנו אמן. הלא אמרתי לכם אל תחטאו בילד וגם דמו הנה נדרש מועד הישיבות.
4
הם חברת כת ליצני הדור
איזה עילוי יש לנשמת מרן אם הוא עצמו התנגד לעליה להר? | 21-12-2017 20:11
איזה עילוי יש לנשמת מרן אם הוא עצמו התנגד לעליה להר? הם חברת כת ליצני הדור. [עליהם - אמר רבי ירמיה בר אבא ארבע כיתות אין מקבלות פני שכינה, כת ליצים וכו' כת ליצים דכתיב משך ידו את לוצצים. הרי מובן שכת ליצים אינם מקבלים פני שכינה, משום שענין של ליצנות הוא היפך הבריאה] הרב אלישב זצ"ל פסק שעליה בזמן הזה יש חיוב מיתה בידי שמים!!! יש חיוב כרת!!! אלו העולים גם עולים לעילוי נשמת רבין, גלדא מאיר, הרצל, מנגלא, בן גוריון, היטלר, המן, פרעה, ערפאת או כל מה שיגרום לקבל תשומי למגזר חפשו אנשים יותר מיצגים מקובץ תמהונים. אינני מצליח להבין מאיזה בחינה העליה למסגדים נחשבת מצווה.
5
מסופר על מרן הרב יעקב ישראל קנייבסקי זצוק"ל, הסטייפלער
מסופר על מרן | 22-12-2017 7:20
מסופר על מרן הרב יעקב ישראל קנייבסקי זצוק"ל, הסטייפלער, שלאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש הר הבית הכין כרוז מיוחד כדי לפרסם את חומרת איסור הכניסה להר הבית משום כרת, ותלמידיו אספו את חתימותיהם של גדולי הפוסקים. כשכבר היה מוכן לדפוס יצא הכרוז של הרבנות הראשית על חומר האיסור, ואמר הסטייפלער שכבר אין צורך להדפיס את הכרוז, שכבר יצאה הוראה שאסור. ולא רק רבנים מהציבור החרדי. גם רבנים חשובים וגדולים המזוהים עם הציונות הדתית, אז והיום, רובם ככולם התנגדו לעליה להר הבית ופסקו כי מדובר באיסור חמור של כרת. איזה עילוי יש לנשמת מרן אם הוא עצמו התנגד לעליה להר? הם חברת כת ליצני הדור. [עליהם - אמר רבי ירמיה בר אבא ארבע כיתות אין מקבלות פני שכינה, כת ליצים וכו' כת ליצים דכתיב משך ידו את לוצצים. הרי מובן שכת ליצים אינם מקבלים פני שכינה, משום שענין של ליצנות הוא היפך הבריאה] הרב אלישב זצ"ל פסק שעליה בזמן הזה יש חיוב מיתה בידי שמים!!! יש חיוב כרת!!! ראב"ד בד"ץ העדה החרדית בירושלים טוען כי מלבד איסור הכרת שבעליה להר הבית, הרי שהעולים מתוך מטרות אידיאלוגיות גורמים לאסונות ולפיגועים האחרונים. הגר"מ שטרנבוך סיים בקריאה "סלקו ידיכם מהר הבית" אלו העולים גם עולים לעילוי נשמת רבין, גלדא מאיר, הרצל, מנגלא, בן גוריון, היטלר, המן, גפני, פרעה, מכלב, ערפאת או כל מה שיגרום לקבל תשומי למגזר חפשו אנשים יותר מיצגים מקובץ תמהונים. אינני מצליח להבין מאיזה בחינה העליה למסגדים נחשבת מצווה ועלית נשמה למרן ז"ל.
6
פאת השולחן אסר את העליה אז לא ברור כיצד תלמידי תלמידיו
אברהם יצחק גרולבסקי | 15-01-2018 14:53
עלו?! וכן כל גדולי הציבור החרדי ליטאי אסרו