צפו: החילונים שמתנגדים לסגירת ישיבת ההסדר - סרוגים

צפו: החילונים שמתנגדים לסגירת ישיבת ההסדר

תומכי ישיבת ההסדר ברמת השרון, חילונים ודתיים, יצאו בימים האחרונים בקמפיין תגובה להחלטת ראש העיר אבי גרובר לסגור את הישיבה. במסגרת הקמפיין צולמו שורה של סרטונים של תושבים חילוניים ברמת השרון המוחים נגד מה שהם מכנים כ"שנאה לדתיים ולישיבה"


תומכי ישיבת ההסדר ברמת השרון, חילונים ודתיים, יצאו בימים האחרונים בקמפיין תגובה להחלטת ראש העיר אבי גרובר לסגור את הישיבה, תחת הסיסמה ״רמת שרונים לא שונאים.״. במסגרת הקמפיין צולמו שורה של סרטונים של תושבים מקומיים ברמת השרון המוחים נגד מה שהם מכנים כ"שנאה לדתיים ולישיבה".

בפוסט הפתיחה של עמוד הפייסבוק שהוקם תחת סיסמת הקמפיין כותב אברהם עוזסיני, חילוני תושב רמת השרון, כי "חושך ירד על עירנו, וזאת דווקא כאשר חג האור בפתחנו. אותה קבוצת אנשים קטנה אשר פועלים כאחוזי תזזית להבעיר ולהפיץ שנאה כנגד בחורי ישיבת ההסדר בפרט והגרעין התורני בכלל, הצליחו במסע השטנה וההפחדה. הם כנראה הצליחו להפחיד את ראש העיר אבי גרובר עד כדי כך עד שהוא עצמו שכח מי הוא ומה הם שורשיו, וכמו בימים החשוכים של ההיסטוריה פקד על איסור לימוד תורה בבית הכנסת בר יוחאי".

עוד מוסיף עוזסיני בפוסט כי "ברור לכל כי סיבת הוצאת הצו היא כניעה ללחץ של קבוצה קטנה, אחוזת שנאה עיוורת ותהומית, אשר אנשי הקהילה ובחורי הישיבה "מפריעים להם בעיניים". הם פשוט רוצים בסילוקם מהעיר והם לא בוחלים בכל דרך ואמצעי כדי להשיג את מטרתם. האם יכול אדם להעלות על הדעת שיהודים בארץ ישראל יכולים למנוע מיהודים אחרים ללמוד תורה בבית הכנסת ? האם אנו מחזירים במו ידינו את הימים החשוכים של ההיסטוריה? האם לא די לנו בשונאים מבחוץ, ואנו תומכים בשונאים מבית?".


בסרטון הראשון שהועלה לעמוד במסגרת הקמפיין נראה שלומי חלי, אף הוא חילוני תושב רמת השרון המתגורר ממול לישיבת ההסדר, כשהוא אומר למצלמה בהתייחסו לישיבה: "זה חלק מהבית שלי, זה חלק מהלב שלי, יש פה רק חיוכים לא יותר מזה״. זוהר הרוש, תושב נוסף באיזור, מצולם אומר ״אני חושב שזה לא פר, אף אחד לא יכול להחליט מי יהיה פה ומי לא יהיה פה. הם לא עושים רע, הם עושים רק טוב פה בשכונה. אנחנו איתם. דווקא טוב לי שהם פה, הם עושים דברים טובים״. ביחס למובילי הקמפיין נגד הגרעין והישיבה אומר הרוש בווידאו כי ״יש כנראה אנשים שחושבים שהעיר הזאת שלהם. רוב הוותיקים אין להם שום בעיה איתם ודווקא כן רוצים אותם (את בני הישיבה). מה הם לא יודעים כמונו? מה הם לא אחים שלנו? למי זה אמור להפריע?״.

בסרטון אחר נראה תושב נוסף, אוהד כהן, המתגורר בסמוך לישיבה שאומר כי "יש פה שנאה עזה. כל מי שגר פה מאוד שמח שהם נמצאים פה ויהיה עוד יותר שמח אם הם ישארו פה. לי נעים לראות אותם (…) חבל שבתקופה שלנו יש עדיין את הדברים האלה (…) זה פשוט בא משנאת חינם, צר להם שהם רואים פה אנשים עם כיפה ופאות, לי לא מפריע לראות אנשים עם כיפה ופאות כמו שלא איכפת לי לראות פה כל סוג של בני אדם. יהיה מאוד עצוב ומצער לראות את הישיבה הזאת פה נסגרת".

(צילום מסך/ פייסבוק)

במסגרת הקמפיין מועלים אף לרשת העתקים של פוסטים מסיתים נגד הגרעין התורני ונגד הישיבה, תוך שהפרטים המזהים של מפרסמיהם מטושטשים. בפוסט אחד כזה נכתב על אנשי הגרעין התורני כי הם ״משתלטים ומתרבים כמו ארבה״. בפוסט אחר נכתב כי ״אני אכתוב חד וברור אני שונא את מי שמנסה להכתיב מה לעשות בשבת, שונא אלו שלא משרתים בצבא, שונא את אלו שתורמתם אומנותם, ואנחנו החילוניים מממנים אותם״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קודם לשרת 3 שנים כמו חילונים ולא שנה וחצי
צדק | 20-12-2017 14:35
אחר כך זכויות יתר
טול קורה ליצן טיפש
שימי | 20-12-2017 21:34
קודם תקיים מצוות כמו יהודי אחר כך נדבר. כוח דובר עברית שונא עצמו שכמוך
2
סיפורי הבל. הגרעין התורני תוקפני ושחצן
יצחק | 20-12-2017 17:38
הם לא נחמדים אלא שחצנים כופים מדירים
3
זה לא חילונים זה חלש"ים
בושה | 20-12-2017 20:10
בושה