ראובן ריבלין: 'במערכה על חיי אזרחינו האפשרות היחידה היא ניצחון'

ראובן ריבלין: 'במערכה על חיי אזרחינו האפשרות היחידה היא ניצחון'

נשיא המדינה הדליק נר שמיני של חנוכה עם חיילי חטיבת הקומנדו של צה״ל: "לא נסבול טיפטופים ולא נגרר למערכה בעצימות נמוכה. נפעל בנחישות נגד כל איום מעל ומתחת לאדמה"

'במערכה על חיי אזרחינו האפשרות היחידה היא ניצחון'
  (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הדליק הערב (שלישי) נרות חנוכה עם חיילי יחידת 'מגלן', אחת היחידות המרכזיות בחטיבת הקומנדו, חטיבת 'עוז', של צה"ל.

חטיבת הקומנדו היא החטיבה הצעירה ביותר בצה"ל המאגדת יחידות בעלות מאפיינים מיוחדים ובעלי משמעויות אסטרטגיות לתפיסת ההפעלה של צה"ל. את הביקור ליווה מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה ומפקד יחידת מגלן סגן אלוף א'. במהלך הביקור קיבל הנשיא סקירה על יכולותיה האחרונות של היחידה ועל פועלה הייחודי בתוך החטיבה ובאופן עצמאי בזירות הפעולה השונות של צה״ל.

"אתם המכבים שלנו ואני גאה בכם", אמר הנשיא ללוחמים, ברך אותם בחג שמח ואמר: "בימים אלה אנחנו מציינים יום הולדת שנתיים להקמת החטיבה. על הנייר חטיבת 'עוז' היא חטיבה צעירה. אבל מי שמכיר את היחידות הלוחמות יודע שיש לכם עבר מרשים, הווה מצטיין, ועתיד שבו השמים הם הגבול".

עוד אמר הנשיא: "חטיבת הקומנדו היא אמנם החטיבה הצעירה ביותר בצה"ל אבל המשמעויות האסטרטגיות שלה אדירות. בשנתיים האחרונות אני עוקב בעניין ובסקרנות אחרי תהליך ההקמה והכשירות המבצעית של החטיבה. התרשמתי מהאימונים האינטנסיביים שאתם עושים תוך שיתוף פעולה עם מדינות זרות. היכולת לקחת ארבע יחידות בעלות מאפיינים ייחודיים, עם הלוחמים הכי טובים ואמצעי הלחימה הכי טובים ולהפוך אותן מיחידות בודדות לאגרוף מחץ אחד, עצמתי, קטלני, איננה מובנת מאליה".

הנשיא התייחס למתיחות בדרום ואמר: "בעוד כמה חודשים נציין שבעים שנה לתקומת מדינת ישראל. לצערי המערכה על ביטחון ישראל עדיין לא תמה, האתגרים העומדים מולנו בזירות השונות הולכים ומתעצמים. אנחנו רואים זאת בימים האחרונים, בהתמודדות של צה"ל וזרועות הביטחון לאחר ההצהרה של נשיא ארה"ב, על הכרתו בירושלים כבירת ישראל. אנחנו לא נסבול טיפטופים ולא נגרר למערכה בעצימות נמוכה. במערכה על חיי אזרחינו בדרום ובכל מקום התוצאה האפשרית היחידה היא ניצחון. ניצחון והכרעה. נפעל בנחישות נגד כל איום מעל האדמה ומתחת לאדמה, לא רק למען בטחון תושבינו אלא גם למען שגרת חייהם מכרם שלום ועד נווה אטי"ב".

"מהיכרותי עם האיומים והתכניות להתמודד איתם אני יודע שיש לכם ויהיה לכם חלק משמעותי בעשייה המבצעית למען ביטחון מדינת ישראל," אמר הנשיא ללוחמים והוסיף: "הדרך להשלמת המוכנות למכלול התרחישים האפשריים העומדים לפנינו עדיין ארוכה. חשוב שנפיק לקחים ונלמד מן המערכות הקודמות ומהזירות הקיימות סביבנו כדי שנגיע לעימות הבא מוכנים יותר, טובים יותר. אני סמוך ובטוח בכשירות שלכם וביכולת שלכם לממש את ייעודה של היחידה ושל החטיבה בשעת מבחן. אנחנו סומכים עליכם".

בסיום התייחס הנשיא לנתוני המוטיבציה של מועמדים לשירות ביטחון להתגייס ליחידות הקרביות ואמר: "נכון, אופי המלחמות השתנה, האויב שלנו משנה צורה ופנים, אבל הצורך להגן על מדינת ישראל לא השתנה, הצורך שלנו בצבא חזק לא השתנה. עלינו להעלות את המוטיבציה בקרב מועמדים לשירות קרבי, זהו אתגר לאומי וערכי. לוחמים יקרים, אנחנו זקוקים לעוד רבים, איכותיים ומצוינים כמוכם. כאלה שילכו בעקבותיכם, כאלה שאתם תהיו המודל שלהם".

הנשיא הודה ללוחמות והלוחמים ואיחל לכל חיילות וחיילי צה"ל חג שמח: "אתם שמגנים עלינו ביום יום, מתמודדים עם איומים מבחוץ ועושים זאת בגבורה רבה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו