אלדד יניב שים לב: המלחמה החדשה של פייסבוק - סרוגים

אלדד יניב שים לב: המלחמה החדשה של פייסבוק

הרשת החברתית הודיעה כי היא יוצאת למלחמה נגד פוסטים בפייסבוק שמשתמשים באמצעים פסולים כדי לעודד מעורבות של הגולשים עם התוכן. החל מהיום יוטלו סנקציות נגד עמודים ציבוריים שמשתמשים בטקטיקה זו

author-image
אלדד יניב שים לב: המלחמה החדשה של פייסבוק
  (צילום: שאטרסטוק)

פייסבוק נלחמת ב"שתפו בכל הכוח": לאחר שפתחה במאבק נגד פרופילים מזויפים, הרשת החברתית הפופולארית הודיעה על פתיחת מאבק מול התופעה שזכתה לכינוי "Engagement Bait" ("פתיון מעורבות")- פוסטים בפייסבוק שעולים לרשת ומשתמשים באמצעים פסולים כדי לעודד מעורבות של הגולשים עם התוכן המועלה.

מעורבות הגולשים נמדדת על בסיס התגובות, הלייקים, והשיתופים שכל פוסט מקבל. בעמודים רבים מעלים פוסטים שמנסים לעודד תגובות בכל דרך אפשרית, עם משפטים כמו "תעשו לייק אם אתם בני מזל קשת!" שנועדו לגרום למעורבות גבוהה- מבלי לפרסם תוכן ממשי. אופציה נוספת לניצול הם פוסטים שמבטיחים תגמול למעורבות גבוהה, כגון "תייגו ושתפו כדי לזכות בארוחה משותפת עם החברים".

כדי להילחם בתופעה הזו, הרשת החברתית הודיעה כי החל מהיום היא תוריד את רמת החשיפה של פוסטים מהסוג הזה. "אנשים אמרו לנו שהם לא אוהבים פוסטים שמעודדים מעורבות באמצעות לייקים, שיתופים, תגובות ודרכי פעולה אחרות" אמר הנרי סילברמן, מומחה ביחידת התפעול בפייסבוק, בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של החברה. "מסיבה זו אנחנו נתחיל לצמצם את החשיפה של אנשים ועמודים שמשתמשים בטקטיקה הזו".

דוגמאות לפוסטים פסולים (צילום: עמוד הפייסבוק של הנהלת פייסבוק)

לדבריו של סילברמן, "טקטיקת ה-Engagement Bait מנצלת את האלגוריתם שלנו על ידי זיוף מעורבות גבוהה כדי לקבל חשיפה גדולה יותר. בכך הם מייצרים נתונים לא אותנטיים בנוגע לפופולאריות של העמודים שלהם". בפייסבוק הדגישו גם שהאלגוריתם של הרשת החברתית עודכן, ויכולת הזיהוי של פוסטים כאלו גדל.

בנוסף להורדת החשיפה, בפייסבוק גם הודיעו כי יטילו סנקציות נוספות על עמודים שמשתמשים ב-Engagement Bait בקביעות. הסנקציות האלו יכללו הגבלה של מספר הפוסטים שניתן להעלות ביום, ובמקרים חמורים אף חסימה של העמוד לפרק זמן מוגדר.

סילברמן הדגיש שפוסטים בעלי תוכן ממשי שקוראים לשיתופים, כגון פוסט המעדכן על אדם שנעדר, לא יושפעו על ידי שינוי המדיניות החדש. "אנו קוראים למנהלי העמודים להתרכז בפרסום סיפורים רלוונטיים ומשמעותיים, שלא משתמשים בטקטיקות ומניפולציות כדי להעלות את מעורבות המשתמשים" סיכם סילברמן את הודעתו.

הסנקציות החדשות יחלו לפעול בשבועות הקרובים, ויוכנסו בהדרגה כדי למנוע פגיעה בפוסטים קיימים ולתת למנהלי העמודים זמן להתכונן לשינוי.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תיק 4000
אמנון חוצה | 02-03-2018 9:59
צריכים להקליט את ביבי ורעייתו שרה כל אחד לחוט וכאשר העיתונות יבואו להוציא אותם ונראה מה שרה תגיד ולאחר מיכן ביבי