התמונה מוכיחה: השרה גמליאל הדליקה את השמש

אמש, לאחר טקס הדלקת נר חנוכה בכותל המערבי, נטען כי רב הכותל הורה לכבד את השרה גמליאל בהדלקת גפרור בלבד בשל היותה אישה. אלא שבתיעוד שהגיע לידי 'סרוגים' נראית גמליאל מדליקה את השמש

התמונה מוכיחה: השרה גמליאל הדליקה את השמש
  (צילום: לשכת השרה לשוויון חברתי)

השרה לשוויון מגדרי, חברת הכנסת גילה גמליאל (הליכוד) השתתפה אמש (חמישי) בטקס הדלקת נר חנוכה ברחבת הכותל המערבי. לאחר מספר שעות טען הרב אמנון בזק, מרבני 'הר עציון' כי בשל היותה אישה, כובדה גמליאל, בהוראת רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', בהדלקת גפרור בלבד.

מאז אמש, פורסמו מאות תגובות נגד הרב רבינוביץ' שעיקר טענתן הוא הדרת נשים, אלא שתמונה שהגיעה לידי 'סרוגים' מפריכה את הטענות ומוכיחה כי גמליאל הדליקה את השמש ולא גפרור.

בפוסט שעורר עניין רב והביא מאות גולשים להגיב, כתב הרב בזק: "בטקס הדלקת נרות שהתקיים ברחבת הכותל, כובדה השרה גילה גמליאל בהדלקת ה… גפרור".

הרב בזק הוסיף כי "בהוראת רב הכותל, נאסר עליה להדליק את נרות החנוכיה עצמם, כיוון שהיא אישה, ובמקומה הדליק אחד האנשים שהשתתפו בטקס".

 

אלא שכאמור התמונה מוכיחה אחרת ומתעדת את הרגעים בהם גמליאל הדליקה את השמש לצידו של הרב רבינוביץ'.

הרב אמנון בזק מסר ל'סרוגים': "מבחינה ציבורית, אני לא מבין כלל מה בדיוק ההבדל בין לכבד בהדלקת גפרור או שמש. הנקודה המרכזית שהיא העיקר היא שבהוראת רב הכותל אישה איננה יכולה לברך ולהדליק את נרות החנוכה, וטוב יהיה אם האתר יתמקד בשאלות מהותיות ולא בהבדל שבין "גפרור" ל"שמש".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הרב אמנון היקר
חחח | 16-12-2017 21:05
הן באותה מידה יכולת לכתוב שהרב רבינוביץ רצח אותה, שכן מה ההבדל מבחינה ציבורית בין לבייש אדם לבין לרצוח אותו? כבודו דמות ציבורית, וככזה עליו לדייק בפרטים.
2
לא כולם חייבים להסכים עם הרב בזק
פלוני | 16-12-2017 22:47
גם אם הטענות נכונות, לא קרה כלום! לא כולם חייבים להסכים הלכתית עם הרב בזק ולגישתו השיוויונית. אגב המושג שיוויונות הוא מתרבות המערב, אגב חנוכה אהממ...
אבל רב הכותל טעה
אלון בלוך | 17-12-2017 21:29
אפשר היה לכבד את השרה בצורה אחרת, ואפילו בהדלקת נרות ההידור, כמו שנוהגים אחינו הספרדים. ומדובר כאן בהדלקה שבכל מקרה עיקר תכליתה הוא פירסומא ניסא וההלכות קצת שונות
3
איפה כיסוי הראש?
ממש גאווה גדולה | 17-12-2017 19:47
איפה?
4
הרב צודק, טעות קלה בביטוי שנבחר
אור מרגליות | 18-12-2017 7:40
הרב כתב גפרור והתכוון שמש. כלומר הדלקה שאינה חלק מהמצווה. הדלקה שלא מברכים עליה. ההלכה הפשוטה והברורה מדורי דורות היא שאשה חייבת בנר חנוכה. לספרדים רק אחד בבית מדליק, אבל יש מצבים שהאחד הזה היא האשה. לאשכנזים וודאי שאשה חייבת, למעט המנהג הלא ברור בכלל לפטור אשה נשואה. מי שכותב אחרת מכך מעקם את ההלכה הפשוטה. זה שיש מנהגים זה מכובד אבל זה לא שורת הדין.לגופו של עניין אכן מנעו מהשרה לעשות כל דבר שקשור ישירות לקדושה, בניגוד להלכה.