סמוטריץ' הרים להנחתה: רגב הודיעה על חוק חדש - סרוגים

סמוטריץ' הרים להנחתה: רגב הודיעה על חוק חדש

על רקע  אירוע נכבא המוני שעתיד להתקיים בחיפה,פנה ח"כ סמוטריץ' במליאת הכנסת לשרה רגב בדרישה "לטפל בעניין, ולמנוע את המימון ממשהו שהוא בלתי חוקי". בתגובה אמרה השרה: "אביא חוק חדש שימנע תקצוב למוסדות תרבות שחותרים תחת מדינת ישראל"

author-image
סמוטריץ' הרים להנחתה: רגב הודיעה על חוק חדש
  (צילום: Miriam Alsterl/Flash90)

על רקע  אירוע נכבא המוני שעתיד להתקיים ביום שישי הקרוב בסינמטק חיפה,פנה היום (רביעי) ח"כ בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת לשרת התרבות מירי רגב בדרישה "לטפל בעניין למנוע את המימון ממשהו שהוא בלתי חוקי". בתגובה הכריזה השרה כי הפרסום של משרד התרבות ירד מהפסטיבל ופנתה לראש עיריית חיפה שידון מחדש בתקציב.

סמוטריץ' סיפר במליאה כי  קיבל הבוקר פנייה ללשכתו על הצגה שמתוכננת בתאטרון חיפה ביום שישי בלילה, בליל שבת הנוכחי, שכוללת הקרנת סרט על הנכבה ואחר כך דיון. "למיטב ידיעתי", פנה סמוטריץ' לרגב: "המדיניות של גברתי – אגב, מפורסם במודעה שזה במימון משרד התרבות ועיריית חיפה במשותף – מדיניותה של גברתי ידועה בעניין הזה ואשמח אם גברתי תטפל בעניין ותמנע את המימון ממשהו שהוא בלתי חוקי".

רגב השיבה מעל הדוכן כי גם אליה הגיעה פנייה בעניין הפסטיבל. לדבריה, "זאת לא פעם ראשונה שעיריית חיפה, כמו גם עיריית תל אביב ותיאטרון יפו ובסינמטק מנצלים תקציבי ציבור כדי להביא את הנרטיב הפלסטיני, במימון של תקציבי ציבור. אני מתנגדת לזה".

תקציב ציבורי לא יעבור למוסדות תרבות שחותרים תחת מדינת ישראל

רגב סיפרה: "כידוע לך, אני נמצאת במהלך לא פשוט מול שר האוצר שעל פי החוק, שר האוצר הוא היחידי שיכול למנוע העברת תקציבים לתיאטראות או למוסדות תרבות. אני במשא ומתן מול היועץ המשפטי לממשלה".

עוד אמרה: "ביקשתי משר האוצר לממש את סמכותו בחוק התקציב, כפי שהוא דואג כל כך לתקציב הציבורי, שידאג שתקציב ציבורי לא יעבור למוסדות תרבות שחותרים תחת מדינת ישראל. נקודה. משום שהאחריות היא שלו והסמכות היא שלו, שזה פער בלתי אפשרי במשרדי ממשלה.

רגב הודיעה כי "אם הוא (שר האוצר משה כחלון) לא יממש את סמכותו עד סוף השנה הזאת, אני אביא חקיקה, חקיקה שאני מצפה שכל הבית הזה יצטרף אליה. כל מוסד תרבות שפועל וחותר כנגד מדינת ישראל לא יוכל לקבל תקציבים משרדיים ותקציב של משרד התרבות".

"העברתי כבר הבוקר פנייה לראש עיריית חיפה שידון מחדש בתקציב של הפסטיבל הזה. אני אבדוק את הפרסום, הפרסום של משרד התרבות בוודאי ירד מהפסטיבל הזה. אני בעד להשמיע את כל הקולות בחברה הישראלית, הקולות של ביקורת, ביקורת נוקבת כלל שתהיה, חוץ מקול אחד, קול שקורא לחתירה כנגד מדינת ישראל. זה קול שאני לא מוכנה לשמוע, בוודאי לא מוכנה לתקצב", דברי שרת התרבות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ&רגב
טט | 14-12-2017 13:57
אתם ממש זוג משמיים. אחד מסית והשניה מחרה מחזיקה אחריו. גם לערבים יש זכויות כאן...והכל לגמרי חוקי
2
השרה מירי רגב בעזרת הד' תעלה ותצליח.
יפה יוסף | 13-05-2018 14:48
הבוגדנים משתמשים בכספי ציבור בלי בושה.פתרון אחד להרבה מאוד בעיות.כל הערבים לגדה.