הרב יעקב מדן ל'סרוגים': "אני לא מאושר אבל יכול לחיות עם זה"

הרב יעקב מדן ל'סרוגים': "אני לא מאושר אבל יכול לחיות עם זה"

בראיון מיוחד ל'סרוגים' מתייחס ראש ישיבת 'הר עציון', הרב יעקב מדן לנוסח החדש של פקודת השירות המשותף, מסרב להשתתף בחגיגות וחושף מה עוד מתוכנן בהמשך

author-image
"אני לא מאושר אבל יכול לחיות עם זה"
  (צילום: Oren Nahshon / FLASH90)

ראש ישיבת 'הר עציון', הרב יעקב מדן, מסרב להתרגש מהחגיגה סביב "השינויים" בפקודת השירות המשותף, ואומר כי הוא אינו רואה בנוסח החדש איזשהו שינוי מהותי. עם זאת הוא אומר, כי הוא מברך את הסרת החיוב מקצינים ונגדים דתיים לשרת בגדודים מעורבים עם לוחמות ומגדיר את הפקודה כ"פקודה שאפשר לחיות איתה".

בפתח דבריו ל'סרוגים' אומר הרב מדן: "אני לא רואה שינוי מהותי כלשהו. חוץ מעניין הקצינים שלא יחוייבו לשרת בגדודים מעורבים אין בנוסח החדש שינוי מהותי חוץ מהעובדה שירדה הכפייה (מקצינים דתיים לדרת בגדוד מעורב; ג"ע)".

הרב מדן מבקש לברך את הרמטכ"ל גדי אייזנקוט על מאמציו לרכך את נוסח הפקודה ואמר כי הוא "מאוד מעריך את מה שהרמטכ"ל עשה". עם זאת הוא מבקש להבהיר כי "אנחנו (רבני הציונות הדתית; ג"ע) לא מאושרים, אבל בהחלט אפשר לחיות עם זה".

בהמשך השיחה נשמע הרב מדן פחות מפוייס ונוגע בסוגיה שהוא ורבנים נוספים אינם מתכוונים לעבור עליה לסדר היום: "כמו שאמרתי; יש לי הערכה רבה לרמטכ"ל ואמון גדול בצבא, אבל אנחנו נדרוש הפרדה מלאה של מגורי בנים ובנות". הרב מדן אומר באופן נחרץ כי "זה דבר שאנחנו לא נוכל להשלים איתו וזה לא בא בחשבון".

בסיום דבריו מגלה הרב מדן כי צפויה לקום וועדת שתעסוק בפקודה ואומר "כולנו נהיה חלק ממנה". כשהוא נשאל בסוף השיחה האם הוא אופטימי בכל הנוגע ליחסים בין הציונות הדתית לצבא, עונה הרב מדן: "אני תמיד אופטימי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה חשוב להיות אופטימי. גם כשרע מאוד
י | 12-12-2017 14:36
והפקודה הזו רעה מאוד מאוד.
2
ההלכה והציעות לא חשוב
משה | 13-12-2017 6:23
איזה בושה שיש לאדם הנקרה רב עזות מצח ללכת נגד כל גדולי התורה מכל המגזרים זו חורבן היהדות הציונת חבל שהחורבן הוא מאיתו ולא מקציני צהל
תתבייש לך
משה אחר | 13-12-2017 12:29
איזה בושה לאדם נבער לקרוא לאחד מגדולי הדור 'אדם הנקרא רב'. של נעליך. בגלל אנשים שמחרפים ומגדפים כמוך בא חורבן. איך אדם שיש להניח שמקפיד בדקדוקי הלכות נופל בלשון הרע ובהונאת אחד מגדולי הדור? ע"ע שמעי בן גרא.
3
אופטימי? חצי מבוגרי ההסדר מתחלנים אחרי הצבא והאוניבסיטה
איש יהודי | 13-12-2017 12:32
והעיקר שהוא אופטימי.. על מה אתה אופטימי???