"פעל בתגובה לישראל": זהו המחבל בפיגוע בניו יורק - סרוגים

"פעל בתגובה לישראל": זהו המחבל בפיגוע בניו יורק

עקאיד אללה, בן 27 מבנגלדש, זוהה בתור המחבל שפוצץ אתמול מטען חבלה בתחנת אוטובוסים במנהטן וגרם לפציעה של שלושה אנשים. על פי המשטרה המחבל פעל בתגובה לפעולות של ישראל ברצועת עזה

"פעל בתגובה לישראל": זהו המחבל בפיגוע בניו יורק
  עיקאיד אללה, המחבל שפוצץ מטען בניו יורק

פיגוע בתגובה לישראל: משטרת ניו יורק הודיעה כי עקאיד אללה, בן 27 שנולד בבנגלדש, הוא המחבל האחראי לפיצוץ המטען בתחנת האוטובוסים המרכזית "Port Authority" במנהטן אתמול שהוביל לפציעתם של שלושה אנשים.

על פי הרשויות בארה"ב, המחבל עזב את בנגלדש ועבר להתגורר בברוקלין שבניו יורק לפני שבע שנים. בשנים האחרונות אללה עבד כנהג מונית ולימוזינה בעיר, אך בנציבות נהגי המונית של ניו יורק טוענים שרשיונו לא חודש מאז שנת 2015. לדברי המשטרה בבנגלדש, למחבל לא היה כל עבר פלילי קודם, ובחודש ספטמבר האחרון אללה ביקר בפעם האחרונה במדינה שבה נולד.

זמן קצר לאחר הפיגוע, כוחות המשטרה עצרו את אללה ואיתרו שלוש כתובות בברוקלין של בתים שקשורים למחבל או לקרובי משפחה שלו בשכונת Ocean Parkway, שבה מתגוררת קהילה מוסלמית גדולה. מספר אנשים נוספים הקשורים אל המחבל נלקחו לחקירה במשטרה.

זירת הפיגוע במנהטן אתמול (צילום: עמוד הטוויטר של אתר ABC News)

ברשת CNN דיווחו שהמחבל טען בחקירתו כי פעל בתגובה לפעולות של ישראל ברצועת עזה, שכללו תקיפות בתגובה לירי הרקטות בשבוע האחרון וכן פיצוץ מנהרת הטרור באזור קיבוץ נירים. עוד נאמר כי המחבל פעל לבדו בהשראת ארגון דאעש, אך סירב לפרט האם נמצא בקשר עם פעילים אחרים בארגון הטרור.

בממשלת ניו יורק הגיבו לאירוע הקשה שפקד את העיר. ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו טען שבמזל רב הפיגוע לא הוביל להרוגים. "כרגע אין עוד איומים פעילים. זהו איש אחד שלמזלנו לא הצליח בפעולתו" אמר בנאום שנשא לפנות ערב. "המשימה כעת היא לאבטח את ריכוזי האוכלוסייה עם נוכחות מוגברת של כוחות ביטחון".

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו שיבח את הפעולה של כוחות הביטחון, וקרא לאזרחי ניו יורק להמשיך בשגרת חייהם. "המציאות היא שכיום אנחנו מטרה לגורמים רבים שרוצים לפעול נגד הדמוקרטיה ונגד החופש, וזה הופך אותנו למטרה בינלאומית", אמר. "כיום כל אחד יכול ללכת לאינטרנט ולראות איך מרכיבים מטען חבלה בסיסי, וזאת המציאות. אנחנו נמשיך הלאה יחד. לא ניתן להם לשבש את חיינו, כפי שהם רוצים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו