כבר מאוחר: מה חושבים הרווקים הדתיים על שמירת נגיעה?

כבר מאוחר: מה חושבים הרווקים הדתיים על שמירת נגיעה?

סדרת הרשת החדשה 'כבר מאוחר', מביאה את צעקתם הפנימית של הרווקים והרווקות הדתיים שנמצאים בנינו • צפו עכשיו בפרק הרביעי העוסק בנושא רגיש ופחות מדובר "דברים שבגוף"

צפו: איך מתמודדים רווקים בגיל 30+ עם שמירת נגיעה?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אילו רצה הקב"ה,
ג'סי | 11-12-2017 12:01
אילו רצה הקב"ה, היה מוליד נשמותיהם כחסידי גור, עם יחסים בפעם השלישית ואולי אפילו מתנת הריון. אבל לא סרוגים יקרים. זאת ההתמודדות שהוכנסו האנשים הללו. גם סטוצים של פעמיים בחודש לא יתנו כלום. חייבים זוגיות בריאה
2
צר לי עליכם, אך המסקנות מעוותות
חיים | 11-12-2017 15:22
צר לי באמת על כל הרווקים המבוגרים, אך איסור שקבע בורא עולם לא יכול להמחק בגללכם. לא תמיד אני מבינים מה בורא עולם עושה (ראה ערך השואה), אבל בגלל שאני לא מבין זה לא אומר שהוא אינו קיים והאיסור שהוא נתן לא עומד וקיים עוד. ככה התחילו הרפורמים שניסו לההכניס שינויים לתורה להתאימה לתאוותיהם. כבר חז"ל כתבו על זה - "לא עבדו ישראל עבודה זרה אלא להתיר להם עריות" הפתרון צריך לבוא מצדכם שתדעו אך להתפשר ולחיות גם עם מישהי/מישהו לא מושלמת ולא כפי שחלמתם זה מצריך עבודה פנימית והרבה ענווה, אך זה משתלם בסוף כי הברירה להשאר בודד ובלי משפחה גרועה לאין ערוך
הלכה היא דבר שאמור להתכתב עם המציאות
איים | 17-10-2019 16:25
אם ההיו מצווים עלינו לא לקיים יחסי מין בכלל, או לפרוש כנפיים ולעוף - אלו לא דברים שהיו מתקבלים. מספיק ללמוד מעט תלמוד והלכה כדי להבחין בכך שחלק מהשיקולים של פסיקת ההלכה הם מה ההלכה הזו תעשה לבני האדם, מה היא משדרת להם, איזו חברה היא עשויה לעצב, האם היא מיטיבה עם החיים או שמא לא, במה היא פוגעת ועל מה היא שומרת. לא פעם מופיעים שיקולים של אי קביעת הלכה כיוון שלא יעמדו בה והיא לא תתקבל. ההלכה צריכה להיטיב עם החיים, ולהיות מתאימה למציאות החיים. כמו שחשמל בשבת הוא נושא חדש שיש לברר אותו, כך גם הנושא ההלכתי של מיניות במצבים של רווקות מאוחרת - תופעה שכנראה היתה רווחת פחות בעולמם של חזל מסיבות תרבותיות, הוא נושא שצריך להתברר לעומקו. לומר לאנשים הנהדרים והאמיצים הללו שמופיעים בסדרה - קשה לכם? אז תתגברו! זו אמירה בעייתית מאוד, ואני מקווה שהכותב לא עמד ולא יעמוד במצבים שיבחנו את כנות האמירה הזו.
לא בורא עולם
גולן | 12-12-2017 16:33
קבע את האיסורים הללו.
3
בהחלט מעוות!
דוד | 11-12-2017 17:59
להיות רווק בגיל 35 פלוס זה בהחלט עיוות. העיוות זה לא התורה. זה באמת לא הגיוני להיות בתול בגיל הזה, זה הפך הטבע. לכן הפתרון הוא להתחתן! וחז"ל אמרו שצריך להתחתן בגיל 18 ורק במקרים מאוד מאוד אז אולי אפשר לדחות קצת... גג גג 24 במקרים מאוד חריגים. אז מי כאן לא הגיוני? לא טבעי? מעוות? התורה או מי שבחר לא להתחתן? זאת בעיה רצינית ביותר, זה עיוות של האדם. מה נסגר אתכם?
ולמה אתה חושב שהם לא רוצים להתחתן?
איימי | 17-10-2019 16:19
מדובר באנשים שהדבר שהם הכי רוצים זה להנשא. מה לעשות - לא לכולם מצליח, יש אנשים שמתמזל מזלם ומוצאים בן או בת זוג שהם יכולים להתחתן איתם בלב שמח (כמובן שבכל אדם יש יתרונות וחסרונות ושקשר זוגי הוא יצירה פרי עמל משותף), ויש כאלו - שרוצים, וחולמים, ובוכים ומתפללים ומנסים עוד ועוד - אבל לא מצליחים להגיע לרגע הזה. ובעה שיצליחו. לא מדובר כאן על בני אדם שלא רוצים להתחתן ואז טוענים שההלכה לא טבעית. מדובר על ת ו פ ע ה של רווקות מאוחרת מהמון סיבות עמוקות ומורכבות. תגיד תודה שאתה הצלחת ותשמור טוב טוב על הזוגיות שלך. זה מאוד לא מובן מאליו.
4
כיוון ששנה אדם בעבירה נעשית לו כהיתר
שימי | 11-12-2017 23:08
בהצלחה לדתיה בג'ינס שלא שומרת נגיעה.
5
תפסיקו לשפוט אנשים. אל תדון את חברך עד ש...
גדי | 11-12-2017 23:26
כל הכבוד להם על הכנות, שיזכו להתחתן בזוגיות טובה ובריאה בקרוב
6
אדם שלא מצליח לשמור על ההלכה פשוט שיגיד קשה לי למה כל הזמן צריך להצדיק?
כוזרי | 30-04-2018 0:28
אני מכיר אנשים שלא מדקדקים קלה כבחמורה. חלקם גם לא דתיים מבית אלא מסורתיים. אבל הם אומרים אני חלש קשה לי ולא מצדיקים את עצמם עם כל מיני טיעונים שמוציאים את התורה לא רלוונטית. וזה שורש האמונה ושורש המרי.
7
אין אפטרופוס לעריות
ז | 07-08-2018 2:20
אבל מי האדיוט שעשה מזה סדרה?
הגיון
יהודיה | 30-01-2020 18:53
ההגיון של התורה הוא על הגיון ששנים יקח עד שהעולם יכיר בו. הרב קוק אמר שבימות המשיח יגחכו על היצר הרע..
8
הסכיתו
שמעתי | 30-01-2020 18:52
זה כל כך שטחי. היום שמעתי על דייט בין חילוני לדתלשית. החילוני שואל: היית כבר עם ששים? והיא עונה: לא עם חמישים.. לאן אתם חושבים להגיע עם ההיתרים האלה? נ פילות יכולות להיות לכולם, ואסור לנדות את הנופלים, אבל מי שרואה בנפילות נורמה נחשקת הוא בדרך כלל צייד נשים נבזה או נימפומנית..