למה לעמונה ולעפרה כולם רצו ולנתיב האבות לא? - סרוגים

למה לעמונה ולעפרה כולם רצו ולנתיב האבות לא?

הציבור מיואש. מיואש מעפרה ועמונה, מיואש ממגרון ומבית אל, מיואש מגוש קטיף. אין ספק, להפסיד כל פעם מחדש זה מתסכל, אבל חייבים להסתכל על התמונה הכללית, על הרושם העצום שהותירו המאבקים

למה לעמונה ולעפרה כולם רצו ולנתיב האבות לא?

רוב הציבור הדתי לאומי שמע על נתיב האבות, חלקו אפילו יודע שהשכונה ממוקמת בגוש עציון והרציניים אפילו יודעים לספר שבמרץ המדינה רוצה להחריב 15 בתים בשכונה, אך התחושה היא שמשהו חסר פה. מדוע בסוכות לפני קצת יותר משנה עלו לעמונה ועפרה 15,000 איש ועל נתיב האבות אנחנו בקושי מדברים?

חוסר ההתגייסות למאבק הוא תולדה ישירה של אי ההבנה שלנו כציבור את מטרת המאבק החשוב הזה. זהו לא מאבק על קניין או על מטרים ספורים לפה ולשם, זהו גם לא מאבק על פתרון דיור ל15 משפחות שבג"צ מתנכל אליהן. זהו מאבק לאומי של עם ישראל על ארצו על כל המשתמע מכך.

הציבור מיואש. מיואש מעפרה ועמונה, מיואש ממגרון ומבית אל, מיואש מגוש קטיף. אין ספק, להפסיד כל פעם מחדש זה מתסכל, אבל חייבים להסתכל על התמונה הכללית, על הרושם העצום שהותירו המאבקים. איפה חוק ההסדרה היה היום בלי המאבק המרשים של תושבי עמונה ועפרה? ומי יודע מה היה קורה להתיישבות בלעדיו.

לא עלינו המלאכה לגמור אך איננו בני חורין להיבטל ממנה. הגיע הזמן שניקח כולנו חלק במאבק הזה ונהפוך אותו ממאבק פרטי של תושבי נתיב האבות למאבק לאומי של עם ישראל על ארצו. אין לנו זכות להפקיר את השטח ולתת לתושבי נתיב האבות להתמודד עם האבסורד הזה לבד.
הגיע הזמן שנצא לרחובות, אסור לנו לתת להרס ההזוי הזה לעבור על סדר היום. המצב הטיפשי והמיותר הזה יכול להימנע. המטרה והחובה שלנו היא לגרום לנבחרי הציבור שלנו לרצות מספיק להציל את נתיב האבות. הם צריכים להבין שכולנו עומדים מאחורי התושבים ושזהו אינו מאבקם הפרטי אלא מאבק לאומי רחב היקף.

ואם חלילה נגיע ליום בו יהרסו את הבתים בנתיב האבות, אנחנו נהיה שם. לא מאות, עשרות אלפים יהיו פה ביום פקודה על מנת למחות, ולהעביר את המסר שזהו אינו מאבק פרטי של אף אחד. זהו מאבק לאומי של עם ישראל וכולנו לוקחים בו חלק. רק כאשר ההבנה הזאת תחלחל לתודעה הציבורית יהיה לנו סיכוי לנצח. שלא יהיה לנו ספק, את נתיב האבות אפשר להציל. פסק דין חלוט הוא לא סיבה מספקת לוותר מראש. מי שטוען שאין פתרון עוצם את העיניים או לפחות לא פותח אותם חזק מספיק.

כל אחד ממנו יכול למצוא סיבה שלא לקחת חלק במאבק; "אלה קיצוניים מידי", "אלה לא אידאליסטים", "אלה חסרי עמד שדרה". אבל לצערנו מאבק ציבורי שייך לציבור ועד שנתקל במאבק המותאם בדיוק לדעותינו ולהשקפתנו כבר יגיע המשיח (או שלא). בואו נשים בצד את המחלוקות ונתאחד למען הארץ. לכל אדם וכל דעה יש מקום במאבק ציבורי תוך הכרה בעובדה שזה אינו מאבק פרטי של אדם מסוים.

=======

אסף ג'ייסון מתגורר בראש צורים שבגוש עציון ממנהלי מטה הנוער של המאבק על נתיב האבות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הבעיה היא לא היאוש!
| 09-12-2017 20:08
הבעיה היא שכל הדוסים שהגיעו לנתיב האבות התחלחלו מהעירבוב בין הבנות לבנים..
2
יגבר
מחזור לד | 09-12-2017 22:46
אנחנו אוהבים אותךךךך
3
אתה טועה בקריאת המפה
פרויד | 09-12-2017 22:50
הציבור לא יוצא מגדרו כדי לתמוך בכם כי כל מי שמכיר את הדברים מפנים יודע שההתיישבות שם לא הייתה בתום לב. אנשים ידעו היטב שמדובר באדמות שחלקן פרטיות, ובנו על זה "שיהיה בסדר". זה לא מצדיק כדי להכשיר את הגזילה
מי שלא נאבק על כל ארץ ישראלמה שהציבור יאבק למענו?
משה | 08-03-2018 23:40
בגוש יש ישיבה מעוז השמאל הדתי. אז תתמודדו לבד
לא נכון - זה לא אדמות פרטיות
אורן | 20-12-2017 8:20
מדובר על כמה רצועות אדמה מעובדות שיש סבירות כלשהי שמי שעיבד אותן יכול לקבל בעלות עליהן לפי הפירוש הבריטי של החוק הטורקי
4
הבעיה היא שלנתיב האבות לא היתה אמירה של התנגדות
יעל | 09-12-2017 23:23
אז למה שנגיע? רוצים להיות יפיי נפש ולהתפנות לבד? בהצלחה! לא איתנו..
5
למה לא תומכים במפוני גבעת עמל ?
חיים | 10-12-2017 17:00
אנשים חיו שם יותר שנים מבנתיב האבות ועמונה גם יחד!
6
אז למה? כי
נחש מי :) | 10-12-2017 17:54
כולם כבר הפנימו שלמדינה לא אכפת מתושבי המאחזים יותר. לפי חוקי הקניין של המדינה ערבי יכול להיות בעלים של קרקע ואף - כמה מפתיע - לתבוע עליה בעלות. אם יש לך בעיות עם חוסר ההפרדה הגזעית בחוקי הקניין שלנו, אתה מוזמן לומר זאת, אך זה עלול להתפרש בקיצונות ר"ל או אף כיציאה נגד המדינה ח"ו ח"ו. מה גם, שחלק מהנוער שהיה פעיל בעמונה הם אנשים עם פאות עבותות וכיפה גדולה (שומו שמיים) והם לא מרגישים כ"כ בנוח להיות פעילים בשביל אנשים שתומכים בלהרוס *להם* (או לחברים שלהם) את המקום כל שבוע. ייתכן שיהיו שם ביום פקודה כמה מאלו, אבל לא בשביל התושבים עצמם (כי התושבים והפעילים עצמם שם מתנגדים להם) אלא בשביל להלחם נגד זה שראשית-צמיחת-גאולתנו הורסת ליהודים את הבית... חבל
7
בחרתם בנט ושקד זה מה שקבלתם, לא תרמו דבר וחצי דבר
להתיישבות בנט ושקד גייס חמישי | 11-12-2017 7:10
הכל בלוף, מי שהביא כזו טומאה לביתו שלא יתלונן.