ימין, שמאל, דתיים, חילונים: הצהרת טראמפ רגע מאחד - סרוגים

ימין, שמאל, דתיים, חילונים: הצהרת טראמפ רגע מאחד

יום לאחר הנאום הדרמטי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ  המכיר בירושלים כבירת ישראל, נתניהו לא שוכח להוקיר תודה ואומר: הנשיא עשה היסטוריה"

author-image
ימין, שמאל, דתיים, חילונים: הצהרת טראמפ רגע מאחד
  (צילום: מתוך הסרטון)

יום לאחר הנאום הדרמטי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ  המכיר בירושלים כבירת ישראל, נתניהו לא שוכח להוקיר תודה ואומר: הנשיא עשה היסטוריה". כמו כן, צפוי ראש הממשלה לנסוע בשבוע הבא לאיחוד האירופי לביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי אחרי 22 שנים.

בסרטון שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו, בירך רה"מ בהתרגשות ואמר: "יש רגעים גדולים בתולדות הציונות: הצהרת בלפור, הקמת המדינה, שחרור ירושלים ואתמול – הצהרת טראמפ".

נתניהו מתאר כי אמר לנשיא: "ידידי הנשיא, אתה עומד לעשות היסטוריה. ואתמול – הוא עשה היסטוריה".

"זה רגע מרומם ומאחד – לימין, לשמאל, דתיים, חילונים. אנו מעלים את ירושלים על ראש שמחתנו!", ציין ראש הממשלה.

גם אמש, מייד עם סיום ההכרזה,ברך נתניהו  על הכרת הנשיא וכינה לאחר נאומו את הדברים "יום היסטורי". "הצהרה של טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים", אמר נתניהו, והוסיף: "לפני כ-70 שנה הגשמנו את התפילה והכיסופים, כששוב קבענו את ירושלים כבירתה של מדינת היהודים. עכשיו באה הצהרתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ המכירה בעובדות יסוד אלה".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין אמר על הדברים: ״ירושלים הייתה ותשאר בירתנו הנצחית, אבל עכשיו יש גם הכרה. אני ודאי מברך על הודאת נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, וקורא לכל המדינות שרואות את עצמן ידידות מדינת ישראל, ללכת בעקבות נשיא ארה"ב".

אדלשטיין התייחס לאיומי הפלסטינים בעקבות ההכרזה ואמר: "אזרחי ישראל, עלינו להאמין בצדקת דרכנו ולא להבהל מאיומים.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו