פסגת הבשרים בסלון של בישי|ביקורת מסעדה - סרוגים

פסגת הבשרים בסלון של בישי|ביקורת מסעדה

בישיקיו - מסעדת הבשרים ומִבְשֶׁלֶת הבירה של משפחת בישי ממשמר אילון, צמחה בשנה האחרונה מחדר שמארח שלושה-עשר שולחנות, למתחם שמכיל למעלה מ-150 איש בערב. זאת, בזכות בשרים מעולים, שירות ביתי וקונספט "אכול כפי יכולתך" מוצלח במיוחד

פסגת הבשרים בסלון של בישי|ביקורת מסעדה
  (צילום: ניר בישי)

בשלב מסוים במהלך הערב, מוגש לשולחן ספייר ריבס טלה, ואתם מבינים שאתם ברי מזל. שפסגת חלומותיכם כקרניבורים התגשמה. אתם יושבים במסעדת בשרים, שמבינה כיצד להתייחס בשריה, והבשר המשובח לא מפסיק להגיע לשולחן. "אכול כפי יכולתך" בעגה המקומית. לא יכול להיות יותר טוב, נכון? אז לא נכון. המסעדה איננה רק מתקן ייצור לבשר נהדר, אלא גם מִבְשֶׁלֶת בירה, שמייצרת במקום ארבעה סוגים שונים ומעולים של בירה ישראלית. בשר ובירה, בירה ובשר, ללא הגבלה. התחלנו.

אם תגגלו את צמד המילים "בירה ובשר", התוצאה השלישית תהיה כתבה על בישיק. נו שוין, גם בגוגל יש בני אדם, ואלה פספסו את הסדר בשני מקומות. בישיק היא מסעדת בשרים בבעלות משפחת בישי, הנמצאת במשמר אילון הסמוכה למודיעין. המסעדה נפתחה לפני כשנה, כשהמִבְשֶׁלֶה נפתחה קצת קודם. המקום פתוח שלושה ערבים בשבוע בלבד, שלישי עד חמישי, ומתבסס על מודל הפעלה פשוט במיוחד – "אכול ושתה כפי יכולתך". זו המנה היחידה בתפריט, ואחד הדברים המייחדים את המקום.

חלום של כל קרניבור (צילום: ניר בישי)

בישיק זה בעצם BishiQ, שילוב של שם המשפחה של הבעלים, וברביקיו. אם תרצו לאכול במסעדה, מומלץ להזמין מקום מראש, שכן לאור הביקוש הרב, המסעדה בד"כ סגורה מראש בהזמנות ומלאה בסועדים.

בסלון של בישי

הנכס הכי חשוב של כל חבורה זה ההוא שאוהב לעשות את העל-האש. זה שאין לו בעיה להעביר ערב שלם ליד המנגל ולהוציא לכולם את הבשרים איך שהם יורדים מהגריל. עם חיוך, ובלי להתלונן (טוב, אולי בלי להתלונן בקול).
בישיק היא מסעדה מיוחדת. היא למעשה, בסופו של יום, הבית של אותו חבר טוב. הבית לא תמיד מכיל את הרהיטים הכי חדשים, המנות שיוצאות לא יהיו מפונפנות, אבל אתם תרגישו בבית. תמיד יהיה נעים לכם לבקש את מה שחסר, המנות יקלעו לטעמכם, הבירה תהיה צוננת במידה הנכונה, וכיאה לבית, המרחק מהמטבח והמַעֲשֵׁנַת לצלחת קצר ביותר.

ובבית הזה, משפחת בישי הם החבר ההוא, שאוהב לעמוד על המנגל ולהוציא לכם את האוכל, עם חיוך גדול.
האירוח הביתי לא בא על חשבון איכות הבשרים או אופן ההכנה. ב'בישיק' יספרו לכם בגאווה שהבשרים הם ארגנטינאים, למעט צלעות הכבש שמגיעות מאוסטרליה. בשרים אלו עוברים תהליך עישון של כ-12 שעות. במקום יש מַעֲשֵׁנַת קרה וחמה, ומיטיבי לסת בוודאי יידעו שהגשת בשר המעושן קר נחשבת מיוחדת מאוד.

המרחק מהמטבח והמַעֲשֵׁנַת לצלחת קצר ביותר (צילום: ניר בישי)

תשעה מי יודע?

נצלול לארוחה. כאמור, כשתתארחו בבית בישי, המנה המוגשת היא "אכול כפי יכולתך" (225 ש"ח).
תחילה מוגשים לשולחן מבחר סלטים: גזר חריף, שום אפוי, ירקות, ירק קצוץ ועוד, לצד ג'בטה חמה וחומוס עם בשר. קל לנסות לדלג על שלב זה ולחכות לבשר, אבל לא מומלץ. הסלטים טובים, והג'בטה טרייה.

בנוסף, הכוכב בסיבוב הזה הוא הפלאפל שמטוגן במקום, כאשר עד היום ישנה מחלוקת מי בפועל מכין את הפלאפל – סבא או סבתא בישיק. לא השתתפנו בויכוח, אבל נהנינו מפירותיו. פנינה אחרונה לפני שנגיע לבשרים המעושנים, במקום מוגש קרפצ'יו בקר, חמוץ במידה הנכונה, פרוס סופר דק, וקליל. נהנינו מאוד.

אזהרת מזג אוויר – תוך שאתם בעיצומה של פאזת ה"סלטים", יחל טפטוף כבד של תשע מנות בשריות שונות. מתחילים עם הבריסקט, נתח מחזית הפרה, בולט ופופולרי בבישול היהודי, בעיקר בשימוש בצלי בקר. בצלחת נוספת, תקבלו שווארמה הודו בתיבול מינימלי – מלח פלפל ולגריל. לצד אלה, יוגש לשולחן חזה עוף מעושן. כחובב קטן של עוף, זו הייתה המנה שהכי פחות נהניתי ממנה. הלאה.

תרגישו בבית  (צילום: ניר בישי)

האסאדו, שמשמעותו שיטת בישול וצלייה של הבשר (ושעקב טעות שהשתרשה טועים לחשוב כאילו מדובר בנתח בשר מסוים), מגיע עטוף בשומן ועם העצמות. כצפוי, הבשר עצמו רך ועסיסי. ככלל, רוב הבשרים מתובלים במלח ופלפל גרידא, כאשר מנסים להשאר סביב טעמים כמה שיותר קרובים למקור. על מגש נוסף יגיעו ארבעה סוגי בשרים נוספים: פרגיות רכות ונימוחות, כבדים נהדרים, קבב כבש עסיסי ביותר, נעים ללעיסה, עם טעמים נהדרים, וגולת הכותרת מבחינתי, נקניקיות שניר בישי מנקנק בעצמו באומנות רבה, מהמעי הכי דק שיש. בנקניקיות יש מעט תבלינים – זרעי חרדל, סומק, קצת בהרט, והן עשויות מצלעות טלה ושומן כבש. מנה דליקטס.

עוד נושמים? ברור ששמרתם לו מקום. אחרי שנשבעתם אמונים למלכים אחרים, האנטרקוט מגיע לשולחן, כאדמו"ר ללא חסידים. עשוי היטב, סביב המדיום, רך, לעיס. כאן, יותר מבשאר המנות מורגשת האיכות הגבוהה של הבשר.

בירה ובשר  (צילום: ניר בישי)

צ'כיה וגרמניה בלב משמר אילון

כאמור, את כל חווית הבשרים עוטפות בירות צוננות, מעשה ידיהם של משפחת בישי, הישר מהמבשלה הביתית. במבשלה מיוצרים ארבעה סוגי בירה: פילזנר הצ'כית, בירה קייצית צלולה שעברה תסיסה ארוכה; דופלבוק הגרמנית, כהה וכבדה על שמונת אחוזי האלכוהול שלה; ובנוסף עוד שתי בירות חיטה, האחת שמונה אחוזים והשנייה חמישה אחוזי אלכוהול. אנחנו ניסינו את בירות החיטה ואהבנו מאוד. אין על בירה ישראלית.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================
בישיק, משמר אילון

מתאים ל: #יציאה עם חברים #אירוע_משפחתי

מחיר: ✰ ★ ★ ★ ★
אוכל: ✰ ★ ★ ★ ★
שירות: ★ ★ ★ ★ ★
אווירה: ★ ★ ★ ★ ★

משמר אילון
כשרות רבנות מועצה איזורית גזר
053-936-9663

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זאת כתבה אמיתית או פרסומת ?
גילוי נאות | 07-12-2017 19:46
ניראה כמו פירסומת
2
אכילת בשר לא מוסרית!
פרות מתות | 08-12-2017 11:38
יש לעבור לצמחונות ולטבעונות!
3
מסעדת ביסקיו הסרת כשרות
אברהם | 11-02-2018 22:15
בבקורת שערך המפקח הארצי על הונאה בכשרות במסעדה זו, נמצא בשר החשוד כבשר טריפה!! בעקבות זו הכשרות הוסרה ע"י הרב נפתלי שלמה רב המועצה האזורית גזר!!! האם הכשרות הוחזרה?