עימות בכנסת; לוין:"יום היסטורי"•אבו עראר:"בושה" - סרוגים

עימות בכנסת; לוין:"יום היסטורי"•אבו עראר:"בושה"

מליאת הכנסת קיימה דיון סוער על ההכרזה של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, במהלכו התעמתו החכי"ם מהימין עם יריביהם מהרשימה המשותפת. לוין: "יום היסטורי", אבו עראר בתגובה: "הצהרת נשיא ארה"ב היא בושה"

author-image
עימות בכנסת; לוין:"יום היסטורי"•אבו עראר:"בושה"
  אבו עראר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות כוונתו של נשיא ארצות-הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את השגרירות, קיימה הערב (רביעי) מליאת הכנסת דיון סוער בנושא במהלכו התעמתו החכי"ם ממפלגות הימין עם יריביהם מהרשימה המשותפת. לוין: "יום היסטורי", אבו עראר בתגובה: "הצהרת נשיא ארה"ב היא בושה"

השר יריב לוין השיב להצעה בשם הממשלה ואמר: "אם אכן נתבשר היום בבשורות טובות מהדברים של נשיא ארה"ב, בסופו של דבר ההכרה הבין לאומית בעובדה ההיסטורית הפשוטה בוא תגיע. ההכרה של ארה"ב בוודאי תהיה יום היסטורי".

הישג עצום לנתניהו

"זה הישג עצום. כנראה שנתניהו ידע מה הוא עושה", חיזק יריב את ראש מפלגתו והוסיף: "יש פה מסר שכאשר אנחנו עומדים על האמת שלנו, בסופו של דבר מדינות העולם מכבדות אותנו ומכירות בזה. אנחנו נתחיל את המשא ומתן, אם יגיע, בנקודה הרבה יותר טובה. הנשיא טראמפ ירשום את עצמו בספר הזהב של ההיסטוריה ושל ירושלים במקום שאיש מקודמיו לא היה."

בתגובה עלה ח"כ טלב אבו עראר ותקף את החלטת הנשיא: "הצהרת נשיא ארה"ב היא בושה. תעודת קבורה לתהליך השלום כי לא תקום מדינה פלשתינית שלא תהיה בירתה ירושלים המזרחית. זה בושה שארה"ב שותפה ישירה לכיבוש הישראלי, זו הכרזת מלחמה על העולם הערבי והמוסלמי. זלזול מוחלט בעניין הפלשתיני בשיתוף עם ישראל".

עוד הוסיף: "אמנם הנשיא החליט לדחות את ההחלטה הפופוליסטית כי ההשלכות נועדו להיות כואבות. התזמון להצהרה חד צדדית זו מתפרש כגלגל הצלה לממשלה הנוכחית ולעומד בראשה."

ערב הכרזתו של הנשיא טראמפ,עוד הרבה לפני שמוחמד חלם על הדת המוסלמית, ירושלים הייתה בירת הנצח של העם היהודי.צפו ושתפו.

פורסם על ידי ‏בצלאל סמוטריץ'‏ ב- יום רביעי, 6 בדצמבר 2017

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב לח"כ הערבי וענה לו: "צריך לומר באופן ברור": לא תקום לעולם מדינה ערבית בארץ ישראל- ככל שתפנימו את זה מהר יותר כך יהיה טוב יותר לכולם".

סמוטריץ' התייחס ליתרון המהלך של נשיא ארה"ב ואמר כי הוא "חושף את הפרצוף האמיתי של הסכסוך וחוסר הנכונות שלכם (הערבים) להכיר באיזה ירושלים שלא תהיה, יהיו גבולותיה אשר יהיו, כבירתה של העם היהודי מלמד על חוסר הנכונות שלכם להכיר בעם היהודי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו