הורה שכול לא יחויב לצאת לפנסיה - סרוגים

הורה שכול לא יחויב לצאת לפנסיה

פה אחד: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בדבר שינוי גיל היציאה לפנסיה להורים שכולים

הורה שכול לא יחויב לצאת לפנסיה
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה היום (שלישי) פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בדבר שינוי גיל פרישה מהעבודה להורים שכולים.

לפי הצעת החוק, כל הורה שכול, ולא רק הורים שכולים לחיילים שנספו במערכה כפי שקיים בחוק כיום, יוכל לבחור שלא לצאת לגמלאות, וייאסר על מעסיקו לפטרו מחמת גיל לתקופה של לפחות ארבע שנים לאחר גיל הפרישה.

יודגש כי החוק יחול בין אם ילדו של העובד נפטר טרם תחילת העסקתו או במהלך תקופת עבודתו אצל המעסיק.

לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), החוק לא יחול על צה"ל. עד לאישור סופי במליאת הכנסת, תשקול הוועדה להחריג מהצעת החוק גם כבאים, שוטרים, אנשי שב"ס, שב"כ ומוסד.

סמוטריץ'. יוזם החוק (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מנהל תחום גמלאות במשרד החינוך, איתי הדר, ביקש להחריג גם מורים מהצעת החוק, אולם חברי הכנסת סירבו. "לא ייתכן שנחייב את מפעל נגב קרמיקה הקורס, ונחריג את המשרד", אמר ח"כ סמוטריץ' והוסיף: "דיברתי אתמול עם שר החינוך והוא תומך בעמדתי".

החוק ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2018, ותוקפו ל-4 שנים. המשרד לשוויון חברתי יערוך מחקר לבחינת יישומו והשפעתו של החוק. המשרד יגיש תוך שנה את ממצאי המחקר לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו