הדסה: פרס בינלאומי יוקרתי לפרופ' יעקב פאר - סרוגים

הדסה: פרס בינלאומי יוקרתי לפרופ' יעקב פאר

פרופ' פאר, מנהל מערך העיניים בהדסה עד לאחרונה, קיבל הפרס השנתי מטעם האקדמיה האמריקנית לרפואת עיניים על תרומתו המשמעותית וחובקת עולם במניעת עיוורון ושיקום ראייה

הדסה: פרס בינלאומי יוקרתי לפרופ' יעקב פאר
  צילום: בית החולים הדסה

פרופ' יעקב פאר, רופא בכיר במערך לרפואת העיניים בהדסה ומי שניהל אותו למעלה מ-20 שנה עד לאחרונה, נבחר לקבל פרס בינלאומי ייחודי על תרומה בתחום רפואת העיניים ומניעת עיוורון. על בחירתו, הודיעה האקדמיה האמריקנית לרפואת עיניים – Academy's Global Education and Outreach Commitee, הארגון הגדול בעולם המאגד מעל 30,000 אנשי מקצוע בתחום רפואת העיניים מהעולם כולו והמארגן כנס חד שנתי אשר בו יוענק הפרס לפרופ' פאר.

בהודעה על הבחירה בפרופ' פאר, נכתב כי יקבל את הפרס הודות לתרומתו המשמעותית וחובקת עולם במניעת עיוורון ושיקום ראייה, בזכות מחוייבותו האישית הבולטת ועשייתו למען המונים ובשל היותו מקור להשראה לרופאים אחרים ברחבי העולם.

"אני מקבל את הפרס הזה בגאווה רבה גם בשם מחלקת העיניים המופלאה בהדסה, אשר במקביל לעבודה הקלינית והאקדמית הרבה אשר הציבה אותה בקדמת רפואת העין, פעלה בעשורים האחרונים גם בעזרה בתחום זה במדינות מתפתחות, כבר משנת 1959", אומר פרופ' פאר, מי שהקים בעצמו מחלקת עיניים בבית חולים בקניה בשנות השמונים.

100 שנה של רפואת עיניים

"אפשר לומר כי המחלקה בהדסה ותלמידיה בעולם העניקו טיפול למיליוני אנשים, בישראל ובעולם. הקמנו מחלקות עיניים באפריקה וגם הכשרנו רופאי עיניים מאפריקה, אסיה אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. המתמחים שלנו במחלקת העיניים ידעו בחמשת העשורים האחרונים כי חובה עליהם לשרת שנתיים כרופאים באפריקה, כחלק מחזונו של המערך בהדסה, להיטיב את רפואת העיניים במדינות אלו".

מחלקת העיניים של הדסה תציין בשנה הבאה מאה שנות פעילות מאז היווסדה. מעבר לפעילותה הענפה בהכשרת דורות של רופאים, ובהענקת טיפול מתקדם ופעמים רבות פורץ דרך בישראל בתחום רפואת העין, הרי שכבר משנת 1961 הונהגו לימודי תעודה ברפואת עיניים בהדסה לרופאים ממדינות מתפתחות.

עד כה הוכשרו רופאים מ-38 מדינות במסגרת התכנית הייחודית להדסה אשר בשני העשורים האחרונים הייתה תחת הנהגתו של פרופ' פאר. הפעילות התקיימה במסגרת העשייה המתמשכת של מחלקת העיניים של הדסה וכן של פרופ' פאר בקרב ה-ICO – איגוד רפואת העיניים הבינ"ל בה כיהן פרופ' פאר כראש הועדה למדינות עם נוכחות מינימלית של רופאי עיניים, על מנת להעלות את המודעות לצורך בבניית שרותי רפואת עיניים מתקדמים במדינות אלו.

הענקת הפרס היוקרתי מכבדת את חגיגות מאה שנות המחלקה כמו גם את סיום תפקידו רב הפעלים של פרופ' פאר כראש מערך רפואת העיניים בהדסה, במסגרתו ימשיך לפעול כרופא בכיר.

"הצוות המצוין של מערך העיניים מקבל את הפרס הזה איתי. אות ההצטיינות הזה הוא של כולם. גם מבחינתי האישית מדובר בכבוד עצום ובהחלט אחד משיאי הקריירה שלי" סיכם בהתרגשות פרופ' פאר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
להתברך ולהתפאר
משה | 04-12-2017 16:37
ברוך תהיה פרו"פ פאר וברוכים עמיתך למחלקה. הוספתם לנו סיבה טובה לגאווה יישר כח
2
כל הכבוד לרפואת העיניים. רפואה
| 05-12-2017 0:04
חשובה ביותר.
3
עיניים
שלמה אהרןן | 24-03-2019 16:36
כל הכבוד על הפרס לפרופסור פאר.וגם לציין את הרופאים הבכירים לטובה דר אברבוך ודר לביא על עבודתם המסורה כמנתחים בתחום הרשתית.
4
פרופ פאר יעקב
שלמה אהרון | 02-04-2019 16:53
אני קורא את הכתבה על הפרס לפרופ פאר ואני פשוט גאה שיש לנו אדם מדהים בידע בניסיון בהכשרה שהוא מעניק בכל רחבי העולם למדינות אפריקה ויתר העולם .הדסה בית החולים המנוסה בעולם בנושא עיניים מעל 100 שנים ממש כל הכבוד כן ירבו..