הגיע הזמן: גוגל נלחמת בתופעה שהפכה למטרד

חברת גוגל יוצאת למלחמה נגד תופעת הפרסומות המופיעות במסכי הנעילה של מכשירי אנדרואיד, והודיעה כי החל מהיום תאסור על אפליקציות להציג פרסומות לפני פתיחת המכשיר

הגיע הזמן: גוגל נלחמת בתופעה שהפכה למטרד
  החל מהיום- בלי פרסומות. מסך הנעילה במכשיר אנדרואיד (צילום: שאטרסטוק)

הסוף לפרסומות המטרידות: חברת גוגל פתחה במלחמה נגד התופעה החדשה באפליקציות לאנדרואיד, במסגרתה אפליקציות תמימות מוסיפות פרסומות המופיעות על מסך הנעילה של המכשיר.

מדובר בתופעה שהתחילה עם אפליקציית ניהול הקבצים ES File Explorer, שעדכנה את האפליקציה כך שתוסיף מסך נעילה מיוחד המציג פרסומות במטרה להרוויח יותר כסף. בחודשים האחרונים התופעה הפכה למטרד של ממש, כאשר מאות אפליקציות שונות החליטו להוסיף פרסומות מעצבנות ומטרידות למסך הנעילה.

בגוגל הבחינו לאחרונה בתופעה, וכעת הם עדכנו את תנאי השימוש למפתחי אפליקציות לאנדרואיד. החברה הודיעה כי החל מהיום אסור לאפליקציות לשים פרסומות במסכי הנעילה של מכשירי הטלפון שעליהם האפליקציה מותקנת.

על פי תנאי השימוש החדשים, אפליקציות יכולות להציג רק התראות שקשורות באופן ישיר לתכונות האפליקציה, כגון הצגת הודעות חדשות או תזכורות. בגוגל גם הגדירו באופן ספציפי מהו מסך הנעילה, וטוענים שמדובר בכל דבר שמופיע בין הלחיצה על כפתור ההפעלה והכניסה באמצעות קוד או סריקת טביעת אצבע.

האיסור הנוכחי מצטרף לסדרה ארוכה של איסורים נוספים שגוגל הציגה בשנים האחרונות, שנועדו להבטיח כי המשתמשים בטלפונים עם מערכת הפעלה של החברה יוכלו ליהנות מחוויה אמינה ובטוחה.

הכללים האחרים בתנאי השימוש אוסרים על אפליקציות להציג מסרים פרסומיים שקריים, וכן להציג מסרים המתחזים להתראות מערכת או לשנות את אופן השימוש הקבוע במכשיר. כמו כן, בגוגל מקפידים על סינון התכנים הפרסומיים המופיעים באפליקצות לאנדרואיד, כאשר החברה אוסרת להציג פרסומות שלא תואמות לקהל היעד המוגדר של כל אפליקציה. הפרה של כללי השימוש תגרום להסרת האפליקציה מחנות האפליקציות של גוגל, ובמקרים חמורים או חוזרים גם לחסימת החשבון של החברה המפתחת את האפליקציה.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות