אפל מסתבכת: האם מכירת האייפון X תיעצר? - סרוגים

אפל מסתבכת: האם מכירת האייפון X תיעצר?

חברת השבבים קוואלקום הגישה בקשה לצו משפטי שיימנע מכירה של מכשירי אייפון בארה"ב. הבקשה מתייחסת למכירת מכשירים שכוללים מעבדים סלולריים של חברת אינטל המתחרה, אשר על פי התביעה מפרים פטנטים של קוואלקום

אפל מסתבכת: האם מכירת האייפון X תיעצר?
  האם המכירה תיעצר? מכשיר האייפון X (צילום: שאטרסטוק)

חברת אפל ממשיכה להסתבך: חברת השבבים קוואלקום הגישה בקשה למועצת המסחר הבין-לאומי האמריקני, ודורשת הוצאת צו משפטי שיעצור את מכירתם של מכשירי אייפון מסויימים בארה"ב. לטענתה של קוואלקום, המכשירים הללו משתמשים בשבבים אשר מפרים פטנטים שלה.

התביעה מתייחסת לדגמי האייפון החדשים של אפל, הכוללים את דגמי האייפון 7 ו-8, וכן מכשיר האייפון X החדש והפופולארי ביותר. הדגמים שנכללו בתביעה הם אלו שמיועדים לרשתות הסלולר האמריקנים AT&T ו-T-Mobile, הכוללים מעבדים סלולריים שיוצרו על ידי חברת אינטל המתחרה. "לאפל אין את הזכות להפר פטנטים של קוואלקום על ידי מכירת אייפונים", טענו קוואלקום בבקשה. "מניעת הפרה שכזו, ובאמצעות זאת תגמול החדשנות של קוואלקום, הן המטרות של מערכת הפטנטים".

הבקשה של קוואלקום לעצור את מכירת האייפונים הוגשה במקביל לתביעת פטנטים חדשה שקוואלקום הגישה נגד ענקית הטכנולוגיה. על פי התביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי בסן דייגו שבדרום קליפורניה, באפל מפרים לא פחות מ-16 פטנטים של קוואלקום בדגמי האייפון החדשים.

בסכסוך משפטי עם אפל. מטה חברת קוואלקום בקליפורניה (צילום: שאטרסטוק)

בחודשים האחרונים אפל וקוואלקום נמצאים בסכסוך משפטי קשה, שהחל כאשר אפל סירבה להשתמש במעבדים של קוואלקום באופן בלעדי במכשירי האייפון החדשים. באפל טענו שהחברה מנצלת את כוחה הרב בתעשיית שבבי התקשורת כדי לדרוש מחירים מופקעים עבור השימוש במוצריה והפטנטים הרשומים על שמה, וכן האשימו את קוואלקום בשימוש בטקטיקות מסחריות לא ראויות.

בכתב התביעה החדש קוואלקום שוללת לחלוטין את הטענות הקשות של אפל נגדה. "אפל היא דוגמה קלאסית לחברה המנסה להתחמק מתשלום תמלוגים" נכתב בתביעה. "היא נוקטת במדיניות התחמקות זו תוך שימוש במשאביה הפיננסיים העצומים ובמטרה לפגוע בחברות האחראיות לטכנולוגיה חדשנית״. בתעשיית הטכנולוגיה מעריכים שבעקבות הסכסוך המשפטי אפל תעבור להשתמש באופן בלעדי במעבדים של אינטל בדגמי האייפון הבאים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו