צפו: מכבי ת"א מנצחת את הפועל ירושלים בארנה - סרוגים

צפו: מכבי ת"א מנצחת את הפועל ירושלים בארנה

אחרי חמש שנים קשות ואולי יותר, מכבי ת"א מתחילה לחזור לדרוס את הליגה המקומית. צפו בצהובים מביסים את האלופה הפועל ירושלים בארנה. פייר ג'קסון וג'ונה בולדן בלטו

צפו: מכבי ת"א מנצחת את הפועל ירושלים בארנה
  צילום: מנהלת ליגת העל בכדורסל

אחרי חמש שנים קשות ואולי יותר, מכבי ת"א מתחילה לחזור לדרוס את הליגה המקומית.

אתמול התארחו הצהובים לסופר קלאסיקו הישראלי בארנה בירושלים, נגד האלופה הפועל ירושלים. אחרי מחצית שקולה, התפוצצו המכבים, בהובלת פייר ג'קסון וג'ונה בולדן, לכמעט עשרים הפרש.

צפו בתקציר הפועל ירושלים מפסידה למכבי ת"א

על המשחק

המהלך הנפלא הזה של פייר ג'קסון על ליאור אליהו (וכל מה שהוא עשה לאחר מכן) נתן מבט לא רע על ההבדל הגדול בין הקבוצות הללו בדצמבר 2017. נכון, יש הבדלים מהותיים נוספים כמו משחק ההגנה, המשמעת הקבוצתית, הבנת המשחק, ניהול המשחק אבל בסופו של דבר כדורסל בראש ובראשונה זה תוצאה של כשרון. אם אתה מוכשר יותר במספר רמות מהיריב שלך, אתה צריך להיות ממש רע בכל תחומי המשחק האחרים בשביל להפסיד.

פייר ג'קסון עושה סוף לנדנדה במהלך גדול

פורסם על ידי ‏מנהלת ליגת העל בכדורסל‏ ב- יום ראשון, 3 בדצמבר 2017

הפועל ירושלים עוד תהיה קבוצת כדורסל טובה השנה. היא שיחקה בלי קינזי ורוברטס וגם בלי בר טימור, שלושה שחקנים שדווקא הם היו יכולים לאזן את פער הכשרון הזה בגלל משחק ההגנה הטוב שלהם (קינזי ורוברטס) עד הסביר (טימור).

מודי מאור דווקא הרשים במחצית הראשונה כשזיהה את הבעיה של הצהובים בטיפול בפיק אנד רול ותקף אותם בכל אפשרות דרך שחקן הפיק אנד רול החכם בארץ – יותם הלפרין. היכולת של אליהו והאוול לסיים טוב בצבע (גם אומיץ' כשבא לו) תלויה באיפה הם יקבלו את הכדור ומתי ואת זה הלפרין יודע לסדר טוב מכולם, עם עזרה של אוחיון.

אם ירושלים היתה דואגת לשמור אגרסיבי יותר במחצית הראשונה יתכן והיתה יורדת להפסקה ביתרון גדול יותר שהיה מלחיץ את מכבי ת"א.

ספאחיה בשליטה

אבל נדמה ששום דבר לא באמת מלחיץ את הצהובים. אין הוכחה טובה יותר לשליטה של מאמן בקבוצה שלו ולמשמעת קבוצתית מאשר תיקון ליקויים ב-7 דקות האלה שהקבוצה נמצאת בחדר ההלבשה במחצית.

זה היה נראה כאילו ספאחיה פשוט חיכה להפסקה כדי להגיד לשחקנים שלו – הסגירה שלכם בצבע איומה, הטיפול בפיק אנד רול גובל בפשע. תתחילו להרביץ, תסגרו קווי מסירה ותשמרו חזק בפוסט אפ. אם תעשו את זה, נרוץ ל-20 הפרש. נעשה ונשמע.

מודי מאור ידע כבר במחצית שמכבי ת"א תבוא אחרת למחצית השניה וציפה לקבל מהגארדים שלו את מה שהם לא נתנו במחצית הראשונה ברמה ההתקפית. ציפיות לחוד ומציאות לחוד וכאשר הצבע של ירושלים שותק, הגארדים הלכו לאיבוד עם החלטות רעות במקום ולנסות ולעבור לשחק בסגנון אחר, מהיר יותר, קבוצתי יותר ומבוסס על תנועה ומהלכים אישיים.

קיילין לוקאס נראה לא מחובר לקבוצה בשום אספקט וחבל, מתבזבז והולך לאיבוד פה שחקן עם יכולות. כשניתחנו את החתימה הזו, כתבנו שאחד החסרונות של לוקאס זה שהוא חייב את הכדור בידיים שלו ולקבל את כל ההחלטות כדי להריץ את הקבוצה ואת עצמו.

בפועל, מודי מאור נותן את הכדור לכל הגארדים האחרים לפניו.

יוגב ויותם מקבלים החלטות כשלוקאס ממתין בפינה, וזה עוד בלי לדבר על דייסון שמשום מה הפך לרכז המוביל של הקבוצה במקום לפינישר. חבל, זהו ניצול רע מאד של הקו האחורי המאד מאד מוכשר של האדומים.

למכבי ת"א יש אין סוף נשקים התקפיים. רול ודיבורתולומיאו סיימו את המחצית הראשונה עם 0 נקודות ו-0 תרומה עד ההפסקה? לא נורא, הנה הם במחצית השניה עם 13 נקודות משותפות באמא של המאני טיים. תומאס לא במשחק גדול? הנה הוא ב-7 נקודות קריטיות בזמן הריצה של הצהובים. קול לא פוגע? ג'קסון משתלט על העמדה ונותן תרומה של שני שחקנים.

המשחק ההתקפי של מכבי ת"א כ"כ מתואם ומגוון וזה ממש לא מובן מאליו, כדי להפוך לקבוצה שיכולה לאיים גם על הטופ של אירופה היא חייבת לשפר את משחק ההגנה שלה ל-40 דקות של אגרסיביות ולחץ.

ג'ונה גולדן

פיסקה אחרונה תוקדש לג'ונה בולדן, השחקן עם גרף העליה הכי מהיר ומעניין שזכור לנו.

האיש הופך למפלצת בשני צידי המגרש ומה שבאמת מרשים זה שבכל שבוע הוא מוסיף אלמנטים למשחק שלו, מוסיף בטחון ומוסיף השפעה אדירה על המשחק.

זה לא המספרים (שגם הם נהדרים) אלא היכולת להביא כמעט כל סיטואציה במגרש לאיזור המחיה שלו.

הוא ריבאונד נפלא, הוא יורה שלשות, הוא מרוויח לקבוצה שלו כדורים ע"י חסימות, ריבאונד התקפה וחטיפות, הוא רץ את המגרש כמו גארד ויש לו סייז שיכול להתמודד עם כל שחקן, בטח בליגה שלנו. ואת כל זה הוא עושה בשקט, בלי רעש וצלצולים. חלק מהמשחק.

הוא אולי לא מלהיב כמו ג'קסון, אולי לא ידית כמו רול ובטוח לא חכם כמו הלפרין אבל תנצרו כל רגע שלו בליגה שלנו כי בקיץ הוא כבר יהיה בNBA. שם הוא יהיה אחד מהחבר'ה, לא כוכב גדול, אבל לראות שחקן כ"כ צעיר משחק בכזו בגרות ועם כזה כשרון זה לא משהו שנופל לידיים של הליגה שלנו כל שנה.

ומשחקי הערב:

שלושה משחקים קצת פרווה הערב (שני) בליגת העל, מכבי חיפה תדרים לאילת למפגש מול שרון דרוקר בבכורה שלו על הקווים ודרווין קיצ'ן בבכורה שלו על  המגרש, בשעה 19:45. בשעה 20:00 בני הרצליה תארח את גלבוע/גליל ששיחררה את סטון וג'ונסון, בשעה 20:10 עירוני נהריה מול מכבי אשדוד. שידור משולב בספורט5+.

באיטליה משחק אחד, ברשיה מוליכת הטבלה והבלתי מנוצחת תתארח בקאנטו למשחק לא קל בשעה 21:45.

בVTB צסק"א מוסקבה תשמור כוחות ליורוליג מול טאלין בשעה 18:30. באדריאטית מגה לקס מול זאדאר בשעה 19:00, הכוכב האדום בלגרד מל איגוקי בשעה 22:00.

בצרפת משחק אחד ינעל את המחזור, ברס תארח את אורטז בשעה 21:45.

כל החדשות, העדכונים והפרשנויות בכדורסל האירופאי בעמוד הפסייבוק של יורופיד – כדורסל אירופי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו