סעודיה חושפת תכנית שמרגיזה את הפלסטינים - סרוגים

סעודיה חושפת תכנית שמרגיזה את הפלסטינים

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הציג ליו"ר הרשות הפלסטנית תכנית לשלום במזרח התיכון, המתבססת על הצעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. על פי הדיווחים, התכנית נוטה יותר לצד הישראלי מאשר כל הצעה קודמת אמריקנית

author-image
סעודיה חושפת תכנית  שמרגיזה את הפלסטינים
  יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Aspenia)

עיתון ה"ניו יורק טיימס" דיווח הבוקר כי סעודיה הציעה לפלסטינים יוזמה חדשה לשלום במזרח התיכון, המתבססת על תכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. על פי הדיווחים, התכנית הוצגה בחודש שעבר בפגישה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בריאד עם נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

על פי גורמים פלסטיניים, אירופאים וערבים, התכנית שהוצגה בפני אבו מאזן מוטה יותר לצד הישראלי מאשר כל הצעה קודמת שהוצגה על ידי הממשל האמריקני. על פי התכנית החדשה, הפלסטינים יקבלו מדינה משלהם- אך היא תהיה בריבונות מוגבלת, ורק בחלקים לא רציפים בשטחי יהודה ושומרון. בנוסף, רוב ההתנחלויות הקיימות יישארו בשלטון ישראלי ולא יפונו.

עוד נטען כי הצעתו של טראמפ ובן-סלמאן קובעת שמזרח ירושלים לא תהיה בירת המדינה הפלסטינית החדשה. לפי הדיווחים, ההצעה הסעודית היא שהבירה הפלסטינית תהיה אבו-דיס, פרבר השוכן ליד מזרח ירושלים. כמו כן, לא תהיה זכות שיבה לפליטים הפלסטינים ולילדיהם.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

כצפוי, ההצעה החדשה התקבלה בכעס רב אצל הפלסטינים. דוברו של אבו מאזן, נאביל אבו רודיינה, טען שמדובר בהצעה שאף מנהיג פלסטיני לא יוכל להסכים לה. "זהו פייק ניוז שלא קיים" טען אבו רודיינה. "אנחנו עדיין מחכים להצעה רשמית מארה"ב".

בארה"ב הכחישו את הדיווחים על היוזמה החדשה, ואמרו שהתכנית הסופית טרם גובשה. "תמיד יש ספקולציות וניחושים לגבי מה קורה, והדיווח הזה דומה לכך" אמר דובר הבית הלבן ג'ושוע רפאל. "זה לא משקף את המצב הנוכחי של התוכנית שאנחנו עובדים עליה, או את השיחות שהיו לנו עם השחקנים האזוריים".

הגיש הצעה תומכת יותר בישראל. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: יונתן סינדל\פלאש 90)

בסעודיה מיהרו להכחיש גם כן את הטיעונים. "הממשלה נשארה מחויבת להסדר שמבוסס על יוזמת השלום האזורית מ-2002, שכוללת את מזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית" טען שגריר סעודיה בארה"ב, הנסיך חאלד בן סלמאן. "כל רמיזה אחרת היא שקרית".

בעקבות ההכחשה של סעודיה, במזרח התיכון ובארה"ב תוהים האם יורש העצר הסעודי באמת הציג את התכנית לאבו מאזן- או שמא מדובר בניסיון עצמאי של בן סלמאן להפעיל לחץ על הפלסטינים. על פי ההשערות בוושינגטון, ההצעה נאמרה כדי לגרום לכך שכל הצעה אחרת שתוגש לפלסטינים תיתפס כנדיבה יותר בהשוואה להצעה הנוכחית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ההצעה שלי היא גירוש כל הפלסטינים
פלשתינאצים החוצה | 04-12-2017 14:28
ושיגידו תודה שהם לא מושמדים כליל.