ארה"ב מגיבה לאיומים של צפון קוריאה - סרוגים

ארה"ב מגיבה לאיומים של צפון קוריאה

שבוע לאחר ניסוי הטילים האחרון של צפון קוריאה, צבאות ארה"ב ודרום קוריאה פתחו בתרגיל אווירי משותף. התרגיל יימשך חמישה ימים, כאשר יותר מ-230 כלי טיס ו-12 אלף חיילים אמריקנים ישתתפו בו

ארה"ב מגיבה לאיומים של צפון קוריאה
  מטוס F-35 של חיל האוויר האמריקני (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות בקוריאה נמשכת: משרד ההגנה הדרום קוריאני הודיע כי צבאות דרום קוריאה וארה"ב פתחו בתרגיל אווירי משותף, שיהיה התרגיל המשותף הגדול ביותר אי פעם של שתי המדינות. התרגיל האווירי מגיע בתגובה לניסוי השיגור האחרון של צפון קוריאה בשבוע שעבר, במסגרתו המדינה המבודדת שיגרה טיל בליסטי לעבר יפן.

התרגיל, שנקרא "Vigilant Ace" ("אס משמר"), צפוי להימשך עד יום שישי הקרוב. בתרגיל האווירי ישתתפו יותר מ-230 כלי טיס, מתוכם כ-20 מטוסי קרב הכוללים שישה מטוסי F-22 וכן מטוסי F-35. בתקשורת הדרום קוריאנית דיווחו כי התרגיל יכלול גם מפציץ מסוג B-1B "לאנסר", אך בחיל האוויר האמריקני סירבו לאשר את הדיווחים. כ-12 אלף חיילים אמריקנים ישתתפו בתרגיל, שיצטרפו לכוחות של הצבא הדרום קוריאני ויתפרשו על פני שמונה בסיסי אוויר בדרום קוריאה.

"התרגיל נועד לחזק את המוכנות ואת היכולת המבצעית ולהבטיח את שמירת השלום והביטחון בחצי האי הקוריאני" טענו בכירים בצבא האמריקני במסיבת עיתונאים שנערך לפני תחילת התרגיל. דובר משרד ההגנה של דרום קוריאה, מון סאנג-גיון, הוסיף שהמבצע המשותף יחזק את יכולות שיתוף הפעולה הצבאיות של שתי המדינות במקרה של מלחמה.

ניסוי טילים בצפון קוריאה (צילום: עמוד הטוויטר של אתר Korea News)

כזכור, בשבוע שעבר צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי בין-יבשתי חדש, כתגובה להכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפיה צפון קוריאה היא מדינה התומכת בטרור. לאחר השיגור טענו בממשל הצפון קוריאני כי הטיל הוא מסוג "הוואסונג 15", ושטילים מסוג זה מסוגלים להגיע לכל מקום בארה"ב. "השגנו את מטרתנו ההיסטורית- להפוך למדינה גרעינית" אמר מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בהודעה לתקשורת לאחר השיגור.

ההישג הצבאי הביא לחגיגות בצפון קוריאה, אך בשאר העולם עקבו במתיחות אחר המתרחש במדינה האסייתית. ביום חמישי האחרון מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון חירום מיוחד על ניסוי הטילים. "צעדיה של צפון קוריאה מקרבים אותנו למלחמה שאיננו מעוניינים בה" טענה שגרירת ארה"ב ניקי היילי במהלך הדיון. היילי הוסיפה כי ארה"ב מוכנה לכל תרחיש אפשרי, ואמרה כי "אם תתחיל מלחמה כזאת, אל תטעו- צפון קוריאה תושמד לחלוטין".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו