מרגש: התלמידים הכניסו ארון קודש לזכר רבם שנרצח - סרוגים

מרגש: התלמידים הכניסו ארון קודש לזכר רבם שנרצח

שנתיים אחרי: באירוע מרגש הוכנסו היום ספרי תורה לארון הקודש החדש בתיכון 'אור תורה דרך אבות' באפרת, שנתרם לעילוי נשמת המורה והמחנך יעקב דון הי"ד

מרגש: התלמידים הכניסו ארון קודש לזכר רבם שנרצח
  (צילום: אלישיב לויתן)

יותר מ-500 תלמידים, בוגרים, חברים ומשפחה השתתפו הערב (ראשון) בטקס חנוכת ארון הקודש בתיכון התורני 'אור תורה דרך אבות' מבית רשת 'אור תורה סטון' שבאפרת, שנתרם לזכרו של הרב יעקב דון הי"ד, שנרצח לפני כשנתיים בפיגוע ירי בגוש עציון.

האירוע החל בצומת גוש עציון, שם התאספו מאות מתלמידיו של דון הי"ד עם ספרי התורה שייכנסו לארון החדש. לפני שיצאו לתהלוכה פתח בדברים ראש מינהל החמ"ד, אברהם ליפשיץ. לאחר מכן יצאו תלמידיו, בוגריו ומשפחתו עם ספרי התורה לאורך הכביש עד לתיכון התורני 'אור תורה דרך אבות' שבאפרת. בשירה וריקודים ברחבת התיכון ליוו הנוכחים את ספרי התורה עד להכנסתם לארון הקודש.

לצורך בניית ארון הקודש ותפירת הפרוכת החדשה התגייסו תלמידי התיכון ויצאו בקמפיין המונים בו נתרמו לעילוי נשמתו עשרות אלפי שקלים ע"י תלמידיו, בוגריו, אנשי צוות שעבדו עמו, קהילת אור תורה סטון, שכנים וחברים.

(צילום: אלישיב לויתן)

שרה דון, אשתו של יעקב: "בימים שאחרי הפיגוע בו יעקב נלקח מאיתנו, נפגשנו עם בוגרים ותלמידים רבים. יחד כאבנו ויחד נזכרנו בהמון רגעים יפים. לפני כשנה וחצי ביקשו מספר תלמידים ובוגרים להיפגש וחיפשו דרך להנציח את יעקב. רעיונות רבים עלו, אבל מהות כולם היה הרצון שמה שיעקב היווה לתלמידים לא יישכח לעולם, ושתלמידי העתיד ידעו מי היה יעקב. הנצחת יעקב בארון קודש כאן בבית המדרש היא ראויה ויפה. יש כאן שילוב של כמה מאהבותיו של יעקב, אהבה לתורה, לדבקות בתפילה ולתלמידיו. תודה לכם חברים, הורים, בוגרים ותלמידים. המעמד הזה מרגש אותי, ואין לי מילים להסביר כמה אני אוהבת את כולכם וכמה יעקב היה אוהב אתכם".

ראש מוסדות אור תורה סטון ורב העיר אפרת, הרב שלמה ריסקין: "יעקב היה התגלמות של אהבה, אהבת התורה ואהבת תלמידיו. מפני שהוא אהב את תלמידיו בכל ליבו ומרצו, הוא הצליח להאהיב בתוכם את תורתנו הקדושה. כאשר אתם ממשיכים ללמוד תורה באהבה וממשיכים לאהוב אחד את השני, בזאת אתם ממשיכים את מורשתו של יעקב. על-ידי לומדי התורה כאן בישיבה זו, הרב יעקב ממשיך לחיות בתורתכם ובאהבתכם".

מנהל תיכון דרך אבות, הרב יוני הולנדר: "אין יותר מתאים מזיכרון לרב יעקב מארון זה שמחבק את ספרי התורה. אני מברך שהתורה שיש לנו בארון זה, תורת יעקב, תלווה אותנו עם כל התכונות המיוחדות שייחדו את הרב יעקב. שתהיה לנו תורה של חברות, שמחה, של לב טוב, חיוך, חסד וחברות טובה. שזו התורה שהכנסנו היום לארון הקודש תצא מהארון ותשתכן בלבבות כולנו".

(צילום: אלישיב לויתן)

אלעד דוד פור, תלמיד כיתה י"ב: "הרב יעקב עזר לי כמו שאף אחד אחר לא עזר לי. הוא התחיל עבורי דרך ארוכה בעבודה בלי הרמות ידיים ובלי ויתורים. 'בלי לוותר' הוא היה אומר לי, 'כי אף אחד אחרי לא ילחם עליך, כי כלום לא יסתדר לבד מעצמו'. אני יודע שבתכונותיו המיוחדות הרב יעקב נגע בכולם, בין אם לפני לכתו ובין אם אחרי. אני מבקש שתזכרו את תכונותיו ותאמצו אחת או שתיים. אנשים הולכים ואנשים באים, ואנשים כמוהו עתידים לבוא רק כשנאמץ את תכונותיו".

יעקב דון הי"ד שימש כמחנך וכרכז חינוך חברתי בתיכון "אור תורה דרך אבות״ שבאפרת, מדריך תקשוב של משרד החינוך, ודוקטורנט לטכנולוגיה חינוכית באוניברסיטת חיפה. בח' בכסלו התשע"ו, 19.11.2015, נרצח יעקב בירי מחבל מרכב פלסטיני חולף בסמוך לצומת גוש עציון. יעקב, בן 49 הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אכן אדם גדול
עדי | 03-12-2017 20:53
חבל שנלקח מאיתנו , חסר בכל רגע
2
מרגש
אפרת | 05-12-2017 9:22
הנצחה ראויה ויפה לכבודו