נתניהו בהודעת הפסד: "חוק ההמלצות לא יחול עליי" - סרוגים

נתניהו בהודעת הפסד: "חוק ההמלצות לא יחול עליי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להחריג עצמו מ"חוק ההמלצות" כך שלא יחול על החקירה המתנהלת בעניינו, אך מבהיר כי הוא "חוק טוב, השומר על כבוד האדם" • אמסלם: "מכבד את בקשתו"

author-image
נתניהו בהודעת הפסד: "חוק ההמלצות לא יחול עליי"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (ראשון) להחריג עצמו מ"חוק ההמלצות" כך שלא יחול על החקירה המתנהלת בעניינו, אך מבהיר כי הוא חוק טוב, השומר על כבוד האדם ומסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי".

בעמוד הפייסבוק שלו כתב נתניהו: "חוק ההמלצות הוא חוק טוב אבל העיסוק בו הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד הממשלה – על מנת שהדיון יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ דודי אמסלם שהחוק לא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני".

צריך להעביר את חוק ההמלצות

נתניהו מאשים את המשטרה בהדלפות מחקירותיו וטוען כי "ממילא ברור לכל שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות. נראה שהן נקבעו כבר בתחילת החקירה, הודלפו לכל אורכה, ולא השתנו למרות העובדות הברורות שמוצגות פעם אחר פעם – שמוכיחות שלא היה כלום. בדמוקרטיה שומרת חוק צריך לאפשר לדרג המשפטי לקבל החלטות באופן ענייני ונקי מלחצים".

"לכן צריך להעביר את חוק ההמלצות", סיכם נתניהו והוסיף: "החוק נכון ודרוש, ומשהובהר שאין לו שום נגיעה לענייני האישי, אני מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בו".

יוזם החוק יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם מסר בתגובה להודעתו של רה"מ כי הוא מכבד את בקשתו של ראש הממשלה. "למרות שהחרגתו מהחוק תהפוך את החוק הזה כעת לפרסונלי. אתייעץ עם יו"ר הקואליציה ועם ראשי הסיעות על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות, בהתאם להודעת ראש הממשלה", דברי אמסלם.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיב להודעת נתניהו: "שמח שעשרות האלפים ברחובות, חברי הכנסת שלנו שהגישו מאות הסתייגויות והפניה הישירה שלי לכחלון ובנט הובילה לשינוי. שיהיה ברור – לחוק המושחת הזה נתנגד גם אם לא חל על ראש הממשלה. זה חוק בעד מושחתים ונגד החוקרים".

מוקדם יותר היום הודיע סיעת כולנו כי היא דורשת שחוק ההמלצות ייכנס לתוקף רק בעוד שלושה חודשים, על מנת שלא יחול על חקירות רה"מ. במידה ולא, המפלגה תתנגד להעברתו.

בתוך כך, לאחר שהודיע כי נתניהו והשר כץ לא יורשו להצביע על חוק ההמלצות, משגר לפני שעה קלה היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון חוות דעת חדשה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בה הוא מצהיר כי השלושה יוכלו להצביע במליאה על החוק, אך לפני כן עליהם למסור במליאה הצהרה על ניגוד עניינים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מרמים את הציבור
חיים | 03-12-2017 17:02
חוק ההמלצות חל רק על חקירות עם פרקליט מלווה. זה לא נוגע ל 99% מהחקירות. אין אזרח פשוט אחד שיהנה מהחוק. היחידים שיהנו ממנו הם חברי כנסת, ופושעים גדולים.