השר אלקין דורש: לדחות הצבעה על חוק ההמלצות - סרוגים

השר אלקין דורש: לדחות הצבעה על חוק ההמלצות

חוק ההמלצות צפוי לעלות להצבעה מחר לקריאה שנייה ושלישית, אך השר אלקין מבקש לדחות אותו בשבוע • ועדת הפנים עורכת היום דיון ארוך בהסתייגויות האופוזיציה על נוסח החוק

author-image
השר אלקין דורש: לדחות הצבעה על חוק ההמלצות
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 )

יממה לפני ההצבעה על חוק ההמלצות, מבקש הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה השר להגנת הסביבה זאב אלקין לדחות את ההצבעה על החוק.בקואליציה מבינים הבוקר שיהיה קשה להשיג רוב להצבעה הדרושה.בנוסף, בשל חקירתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן מתגברת ההערכה כי לא ניתן יהיה לסיים השבוע את אישור החוק בשל היעדרותו. בתוך כך, ועדת הפנים של הכנסת החלה מהבוקר דיון מרתוני בהסתייגויות האופוזיציה מנוסח החוק כדי להביא אותו מחר להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

מפלגת מרצ גיבשה שורה ארוכה של הסתייגויות שיועלו היום בוועדת הפנים, שעיקרן דרישה לעקר את החוק מתוכן, לתבוע מהיועץ המשפטי לממשלה לדרוש את המלצות המשטרה ולחייב את המשטרה לפרסם את המלצותיה לציבור.

גם סיעת המחנה הציוני הגישה הסתייגויות רבות, ויו"ר המחנה הציוני אבי גבאי קרא אתמול לראשי הקואליציה לחזור בהם ולא לתמוך בחוק. "זוהי שעת המבחן שלכם. חוק ההמלצות יקבע באיזה צד של ההיסטוריה אתם תירשמו", כתב.

מהומות בועדת הפנים

גם 'כולנו' מתנגדת • חוק ההמלצות בדרך להיקבר?

בתוך כך, ביוזמת ח"כ מרב בין ארי, ולאחריה הצטרפה המפלגה כולה, סיעת כולנו דורשת הבוקר כי חוק ההמלצות ייכנס לתוקף רק בעוד שלושה חודשים, על מנת שלא יחול על חקירות רה"מ. במידה ולא, המפלגה תתנגד להעברתו של החוק. יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון הודיע כי סיעת המחנה הציוני תתמוך בהסתייגות כולנו.

לדבריהם, באם הדרישה לא תתקבל הרי שכל הסיעה כמקשה אחת תצביע נגד החוק, שייחשב לפרסונלי, מה שיגרום להפלתו. לפי ח"כ רחל עזריה (כולנו) שכבר הצהירה כי תצביע נגד החוק: "מדובר בחוק בעייתי. נלחמנו לאורך כל הדרך כדי לשפר ולשנות את החוק בסעיפים רבים", אמרה בראיון לynet.

גם במפלגת הבית היהודי לא ששים לתמוך בחוק. במהלך הדיון בוועדת הפנים של הכנסת, התייחסה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם ואמרה: "יש לנו בעיה עם התזמון של החוק. אנחנו שומעים ורואים את רחשי לב הציבור". החוק במהותו הוא טוב, אבל לא היינו מביאים אותו בעצמנו".

בנוסף, בשעה זו, נחקר יושב ראש הקואליציה דוד ביטן במשרדי להב 433 במסגרת חקירת פרשת החשד לשחיתות בשלטון המקומי בעיריית ראשון לציון.

במשטרה ציינו כי "למעלה משנה מתנהלת חקירה סמויה כנגד גורמי פשיעה. היום בשעות הבוקר החל שלב החקירה הגלוייה במהלכה נעצרו ועוכבו לחקירה 17 חשודים".

בין העצורים, בכירים בעירייה, אנשי עסקים, קבלנים וכן גורמים בעולם התחתון. בנוסף, פשטו חוקרי המשטרה על משרדי העירייה ואספו משם מסמכים רבים.

ביטן נקשר בפרשה, מאחר והיא עוסקת בתקופה בה כיהן כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעירייה.

אמש התראיין יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן בערוץ 2, וקבע כי מדובר בעיתוי בעייתי המלמד על מגמתיות בקיומה של החקירה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו