שחקני הכדורגל לרב מאזוז: "קיבלנו סטירת לחי מהפוליטיקאים החרדים"

שחקני הכדורגל לרב מאזוז: "קיבלנו סטירת לחי מהפוליטיקאים החרדים"

"במשך שנתיים ניהלנו מאבק קשה ומתיש, ולצערנו קיבלנו ​כעת ​סטירת לחי מהמפלגות החרדיות​, נשאר לנו רק גדולי הדור​", אמרו שחקני הכדורגל בפגישה עם הרב מאיר מאזוז

ביום חמישי האחרון הגיעו למעונו של ראש ישיבת 'כסא רחמים' הרב מאיר מאזוז​, מספר ​שחקני כדורגל המשחקים בקבוצות בכירות בליגת העל ומובילים את המאבק נגד חילולי השבת בכדורגל​. השחקנים נפגשו עם הרב מאזוז כחלק מסבב רבנים שהם עורכים בימים אלו בבתיהם של גדולי הדור בעקבות ההסכמות האחרונות בין ראש הממשלה לשרים החרדים, להתיר משחקי כדורגל באופן חוקי בשבת. לדבריהם "במשך שנתיים ניהלנו מאבק קשה ומתיש, ולצערנו קיבלנו ​כעת ​סטירת לחי מהמפלגות החרדיות​, נשאר לנו רק גדולי הדור​"

​​הרב מאזוז בירך אותם על מאבקם ה​צודק למען שמירת השבת והתרגש לראות את מסירות ​הנפש עד כדי סיכון פרנסתם למען קדושת השבת​​. ​הרב מאזוז התעניין ​בכובד ראש ו​בפרוטרוט ​על ​היקף חילולי השבת, ודרש לדעת פרטים מדוייקים ואמיתיים על ​ההשלכות של ההסכמות האלו כלפי מאות השחקנים, ועשרות אלפי האוהדים, שצפויים לחלל שבת בעקבות זאת.

במהלך הפגישה ביקשו השחקנים מהרב מאזוז להצטרף למאבק ולגייס את יתר גדולי הדור למאבק. "בזמנו, כשהכותל הופקר לידי הרפורמים, ​כבוד ​הרב יחד עם הרב שלמה עמאר​ וגדולי הדור הנוספים, זעקו על כך והעניין נבלם, כעת אנחנו מרגישים שהפוליטיקאים החרדים הזניחו אותנו ישבנו איתם מספר פעמים הבטיחו לנו שלא יהיה כזה דבר, והנה זה קורה".

בפגישה עם השחקנים דרש הרב מאזוז לדעת אם נעשתה פנייה לנציגות החרדית קודם, או שאין זה אלא טענות שנועדו לפגוע בפוליטיקאים החרדים.

השחקנים הבהירו לרב מאזוז כי הם פנו גם לנציגי ש"ס, שהתחייבו שזה לא יקרה והם יעמדו לצידם, כמו גם לנציגי יהדות התורה, אך ברגע האמת הם לא מצאו אצל הפוליטיקאים החרדים אוזן קשבת: "הבעיה היא שהחרדים חושבים שכדורגל זה משהו רק של חילונים, ולא אכפת להם מזה, הם לא יודעים שהיום יש עשרות שחקנים, שהתחזקו ושומרים שבת, שהנסיון הזה עכשיו יכול להפיל אותם, זאת מבלי לדבר על מאות אלפי הצופים, שגם יחללו שבת בעקבות זאת. בפועל אנחנו השחקנים – העובדים, לא רוצים את זה, והייתה לנו ציפייה כי הנציגות החרדית היא זו שתעמוד לצידנו במאבק הזה, ולצערנו התאכזבנו. באנו לכאן כעת כי אנחנו מבינים שרק גדולי הדור יכולים לזעוק את הכאב שלנו, ואולי להחזיר את הגלגל אחורה, רגע לפני שכבר לא יתאפשר.".

הרב מאזוז השיב כי יש לעשות הכל למען שמירת השבת, זו מצוה שעם ישראל מסר נפשו עליה במשך כל הדורות, וצריך להתפלל שכולם יבינו ששבת קודש היא מקור הברכה. לא יתכן שיתנו 'היתר' לדבר כזה.

​השחקנים סיפרו לרב מאזוז כי החתימו כבר שלוש מאות שחקנים רק משתי הליגות הראשונות, שזה 70% ​מכלל השחקנים בליגות הראשונות, שהצטרפו למכתב ​​פנייה לראש הממשלה שלא לאלץ אותם לשחק בשבת. במכתב הם הביעו את זעקת בני משפחותיהם: "לכל אורך ימות השבוע אנו עובדים קשה – משחקים ומתאמנים", הם כותבים, "וכל רצוננו הוא לנוח עם בני משפחותינו בשבת – יום המנוחה הלאומי במדינת ישראל. שחקנים זקוקים למנוחה בשבת לצורך הטענת מצברים וכדי לצבור כוחות לאימונים ולמשחקים מוצלחים על המגרש".

בסיום המכתב הם מתחננים: "אנא, אל תפגע בזכות היסודית והבסיסית שלנו כעובדים הזכאים ליום מנוחה שבועי, שהוא הבשורה ההיסטורית האדירה שהעם היהודי הביא לאומות העולם".

למכתב צירפו השחקנים גם את החלטת בית הדין לעבודה בתל אביב שניתנה כבר לפני כשנתיים, בנוגע לכך שאין להוציא היתר להעסקתם של השחקנים בשבת בניגוד לרצונם.

בין השחקנים שחתמו על המכתב מופיעים שמות מוכרים כמו: שון גולדברג ואיתי שכטר מבית"ר ירושלים, שלומי אזולאי ממכבי חיפה, גידי קניוק ממכבי פתח תקווה, שי דוד ממ"ס אשדוד, ועוד. ניתן לשער כי מספר השחקנים החתומים אף יעלה בהמשך.​

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תיקון טעות...
נועם | 03-12-2017 18:31
קניוק כבר משחק בקזחסטן...