סערת השטרות החדשים: עמוס עוז באמירה מפתיעה - סרוגים

סערת השטרות החדשים: עמוס עוז באמירה מפתיעה

הסופר הישראלי עמוס עוז התייחס בסוף השבוע האחרון לשטרות החדשים ולדמויות שנבחרו להופיע עליהם ומתח בקורת על כך שלא הוסיפו שטר עם תמונתו של המשורר המרוקאי ר' דוד בוזגלו

author-image
סערת השטרות החדשים: עמוס עוז באמירה מפתיעה
  (צילום: תומר ניוברג/ פלאש90)

הסופר הישראלי עמוס עוז התייחס בסוף השבוע האחרון לשטרות החדשים ולדמויות שנבחרו להופיע עליהם ומתח בקורת על כך שלא הוסיפו שטר עם תמונתו של המשורר המרוקאי ר' דוד בוזגלו.

על פי הדיווח ב'מעריב און ליין', עוז הגיע בשבת לפרלמנט המשפחתי הקבוע שלו ב'קפה ביאליק', שם, כאמור, התייחס לדיוקניהם של רחל המשוררת, לאה גולדברג ושאול טשרניחובסקי. עוז אמר בין היתר: "אני היחיד פה שהכיר אישית את שלושתם, ושלושתם היו תפרנים".

כשנשאל האם הם היו תפרנים או קבצנים, השיב עוז כי "מעולם לא זכיתי להכיר את רחל המשוררת שנפטרה לפני שנולדתי. ד"ר טשרניחובסקי טיפל בפציעה קלה שנפצעתי כשהייתי בן 4 בערך. את אלתרמן ולאה גולדברג זכיתי להכיר קצת. יפה בעיניי שהפעם עיטרו את השטרות בדיוקנאות של משוררים, ורק חבל שלא הוסיפו גם שטר עם דמותו של משורר מופלא בשם ר' דוד בוזגלו".

כשנשאל האם ירצה בעתיד להופיע על שטר גם כן, השיב עוז: "אני משער שבעתיד לא יהיו עוד שטרי כסף אלא רק תשלומים אלקטרוניים במטבע וירטואלי. ואם עדיין יהיו שטרות, ודאי יתנוססו עליהם רבנים ואנשי הייטק או, סביר יותר, טייקונים וכוכבי תקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חנפן.
| 04-12-2017 11:25
לא יודע מה זה שירה. מילא היה אומר ארז ביטון.