בעקבות תקרית הירי: ישראל תמנה שגריר חדש בירדן - סרוגים

בעקבות תקרית הירי: ישראל תמנה שגריר חדש בירדן

גורמים דיפלומטיים בכירים אמרו כי בישראל מתכוונים למנות שגריר חדש בירדן, שיחליף את השגרירה עינת שלאין. ההחלפה מגיעה בניסיון לתקן את הקרע שנוצר בין ישראל וירדן בעקבות התקרית שבה מאבטח השגרירות ירה למוות בשני אזרחים ירדנים.

author-image
בעקבות תקרית הירי: ישראל תמנה שגריר חדש בירדן
  ראש הממשלה נתניהו נפגש עם המאבטח לאחר תקרית הירי (צילום: חיים צח, לע"ם)

ישראל מתכוונת למנות שגריר חדש בירדן, שיחליף את השגרירה הנוכחית עינת שלאין. כך דווח היום בסוכנות הידיעות "רויטרס", שציטטו גורמים דיפלומטיים בכירים בישראל.

על פי הדיווח, החלפת השגריר מגיעה בניסיון להפיג את המתיחות שנוצרה בין ישראל וירדן לאחר תקרית הירי של מאבטח השגרירות הישראלי, שבו נהרגו שני אזרחים מחוץ לבניין השגרירות בירדן. "הירדנים לא רוצים שהיא תחזור, ואנחנו מחפשים מחליף. זה היה מכשול גדול בניסיון להסדרת היחסים" אמר הגורם. עד עכשיו ישראל נמנעה מלהסכים לדרישותיה של ירדן, שכללו את החלפת השגרירה ופתיחה בהליכים פליליים נגד מויאל.

כזכור, בחודש יולי האחרון זיו מויאל, שעבד כאיש אבטחה בשגרירות הישראלית בירדן, ירה למוות בשני אזרחים ירדנים לאחר שאחד מהם דקר אותו באמצעות מברג ופצע אותו קלות. לאחר האירוע מויאל נמלט לתוך השגרירות והתבצר שם עם שאר השליחים.  בירדן טענו שאירוע הירי היה פרובוקציה, אך הרשויות לא יכלו לחקור את מויאל בגלל חסינותו הדיפלומטית. בישראל עדיין מסרבים להעמיד לדין את מויאל, אך טענו שהוא לא יחזור לעבודתו לאחר שתמונתו ופרטיו פורסמו בעיתון ירדני. כמו כן, גורמים ישראלים אהודיעו שהם מחפשים דרכים לפצות את משפחות ההרוגים.

מויאל ושלאין חזרו לארץ כשבוע לאחר התקרית בתום מאמץ דיפלומטי מורכב, שכלל ביקור של ראש השב"כ נדב ארגמן בירדן. מאז האירוע השגרירות הישראלית בירדן נותרה סגורה, והטיפול בנושאים הקשורים למדינה הועברו לקונסוליות בטורקיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו